Türkçe Eğitimde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
21. yüzyılda, çağın gereksinimlerine uygun bireylerin yetişmesinde ana dili öğretiminin önemi tartışılmazdır. Türkçe öğretmenleri, öğrencileri yaşama hazırlama adına onları gerekli bilgi ve becerilerle donanımlı hale getirecek öğrenme ortamları oluşturmalıdır. Bu öğrenme ortamlarında öğrencilere kazandırılmak istenen bilgi ve beceriler çağdaş bir eğitim ve öğretim düzeni içerisinde yapılandırılarak öğrencilere kazandırılmalıdır. Öğrenci odaklı tasarlanmış öğrenme ortamlarında, öğretim sürecinin bir parçası olarak sürece dayalı ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanımı ise oldukça önemlidir. Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde geleneksel yaklaşımlara dayalı araçların yanı sıra öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçları etkin bir şekilde kullanılmalıdır. Başka bir ifade ile ölçme ve değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı bütünleşik bir anlayış benimsenmelidir. Bu bağlamda Türkçe Eğitiminde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi adlı bu kitap, öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim-öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olan ölçme-değerlendirme alanında istenilen yeterliliklere ulaşmalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Kitabımızın öğretmen adayları, lisansüstü öğrenciler, araştırmacılar ve halen görev yapmakta olan öğretmenlere yararlı olmasını temenni ediyoruz.
- Açıklama
21. yüzyılda, çağın gereksinimlerine uygun bireylerin yetişmesinde ana dili öğretiminin önemi tartışılmazdır. Türkçe öğretmenleri, öğrencileri yaşama hazırlama adına onları gerekli bilgi ve becerilerle donanımlı hale getirecek öğrenme ortamları oluşturmalıdır. Bu öğrenme ortamlarında öğrencilere kazandırılmak istenen bilgi ve beceriler çağdaş bir eğitim ve öğretim düzeni içerisinde yapılandırılarak öğrencilere kazandırılmalıdır. Öğrenci odaklı tasarlanmış öğrenme ortamlarında, öğretim sürecinin bir parçası olarak sürece dayalı ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanımı ise oldukça önemlidir. Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde geleneksel yaklaşımlara dayalı araçların yanı sıra öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçları etkin bir şekilde kullanılmalıdır. Başka bir ifade ile ölçme ve değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı bütünleşik bir anlayış benimsenmelidir. Bu bağlamda Türkçe Eğitiminde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi adlı bu kitap, öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim-öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olan ölçme-değerlendirme alanında istenilen yeterliliklere ulaşmalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Kitabımızın öğretmen adayları, lisansüstü öğrenciler, araştırmacılar ve halen görev yapmakta olan öğretmenlere yararlı olmasını temenni ediyoruz.
Stok Kodu:9786256829893Boyut:16x24Sayfa Sayısı:520Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2023 Ağustos
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim363,80363,802181,90363,803121,27363,80Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim363,80363,802181,90363,803121,27363,80Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim363,80363,802181,90363,803121,27363,80Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim363,80363,802--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.