İlkokul ve Ortaokulda Etkinlik Örnekleriyle Matematiksel Modelleme
Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Avustralya, Hollanda, Almanya ve İsveç gibi birçok ülkenin matematik dersi öğretim programlarında yer alan Matematiksel Modelleme Etkinlikleri küçük yaştan itibaren çocukların (a) yaratıcı, eleştirel ve üst-düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesinde, (b) matematiksel öğrenmede kavramsal anlama ve kalıcılığın artırılmasında, (c) matematiğe karşı olumlu bir tutumun geliştirilmesinde, (d) var olan kavramsal bilgilerindeki eksikliğin ortaya çıkarılması ve yeni matematiksel bilgilerin kazandırılmasında, (e) farklı ve çoklu matematiksel temsil kullanımının desteklenmesinde ve (f) kendi matematiksel fikir ve anlamalarını paylaşmaları konusunda cesaretlendirerek iletişim becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir biçimde kullanılmaktadır.
Benzer şekilde ülkemizde uygulamaya konan yeni matematik programı da matematiksel modellemenin önemini özellikle vurgularken bu amacı “öğrencilerin problem çözme ve kurma, akıl yürütme, iletişim, matematiksel kavramlar arasında, matematik ve diğer disiplinler arasında ve matematik ve günlük hayat arasında ilişkilendirme ve matematiksel düşüncelerini çoklu gösterimlerle ifade etme becerilerini geliştirmek” olarak doğrudan belirtmiştir. Bu amacı gerçekleştirmek, öğrencilerin kendi matematiksel fikir ve süreçlerini oluşturup geliştirmesine olanak tanıyan, genellenebilir ve yeniden kullanılabilir ilişkiler sistemini açıklayıp ortaya koymasını gerektiren modelleme becerilerinin geliştirilmesine bağlıdır. Bu noktada oldukça yeni olan matematiksel modellenme konusunun öğretiminde öğretmenlerimize sınıfta kullanabilecekleri örnek etkinliklerin sağlanması ve bunların nasıl kullanacaklarına dair bilgi ve deneyimlerinin arttırılması büyük önem arz etmektedir.
- Açıklama
Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Avustralya, Hollanda, Almanya ve İsveç gibi birçok ülkenin matematik dersi öğretim programlarında yer alan Matematiksel Modelleme Etkinlikleri küçük yaştan itibaren çocukların (a) yaratıcı, eleştirel ve üst-düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesinde, (b) matematiksel öğrenmede kavramsal anlama ve kalıcılığın artırılmasında, (c) matematiğe karşı olumlu bir tutumun geliştirilmesinde, (d) var olan kavramsal bilgilerindeki eksikliğin ortaya çıkarılması ve yeni matematiksel bilgilerin kazandırılmasında, (e) farklı ve çoklu matematiksel temsil kullanımının desteklenmesinde ve (f) kendi matematiksel fikir ve anlamalarını paylaşmaları konusunda cesaretlendirerek iletişim becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir biçimde kullanılmaktadır.
Benzer şekilde ülkemizde uygulamaya konan yeni matematik programı da matematiksel modellemenin önemini özellikle vurgularken bu amacı “öğrencilerin problem çözme ve kurma, akıl yürütme, iletişim, matematiksel kavramlar arasında, matematik ve diğer disiplinler arasında ve matematik ve günlük hayat arasında ilişkilendirme ve matematiksel düşüncelerini çoklu gösterimlerle ifade etme becerilerini geliştirmek” olarak doğrudan belirtmiştir. Bu amacı gerçekleştirmek, öğrencilerin kendi matematiksel fikir ve süreçlerini oluşturup geliştirmesine olanak tanıyan, genellenebilir ve yeniden kullanılabilir ilişkiler sistemini açıklayıp ortaya koymasını gerektiren modelleme becerilerinin geliştirilmesine bağlıdır. Bu noktada oldukça yeni olan matematiksel modellenme konusunun öğretiminde öğretmenlerimize sınıfta kullanabilecekleri örnek etkinliklerin sağlanması ve bunların nasıl kullanacaklarına dair bilgi ve deneyimlerinin arttırılması büyük önem arz etmektedir.
Stok Kodu:9786256357686Boyut:16x24Sayfa Sayısı:158Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2023 Şubat
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,00268,00136,00345,33136,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,00268,00136,00345,33136,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,00268,00136,00345,33136,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.