Yönetim DanışmanlığıProfesyonel Bir Hizmet, Bir Meslek, Bir Sektör ve Bir Araştırma Alanı
Yönetim bilgisinin yayılımında önemli bir aktör olan yönetim danışmanı, bir veya birden fazla alanda uzmanlaşarak, bu alanlarda sağladığı tarafsız ve etkin bilgi, öneri ve uygulama desteğini müşterisinin gereksinimleri doğrultusunda uygulayan bağımsız bir rehberdir. Günümüzün rekabetçi iş çevresi, belirsizliğin oluşturduğu şartlar ve endüstri 4.0’ın getirdiği yeni etkisi altında kalan kamu ve özel kesimde çalışan tüm kurumlar “kendi alanlarında en iyi olmak” ve bu süreçte yönetim danışmanlığı hizmetlerinden her geçen gün daha fazla faydalanmak zorunda kalmaktadır.
Yönetim danışmanlığı, süreksizlikten (değişim) beslenen; ancak güvensizlik ve belirsizlikten hoşlanmayan bir sektördür. Öncelikle hedefin belirlenmesinden sonra hedefe ulaşmanın yollarının netleştirildiği müşteri ile danışmanlık arasındaki bir ortaklıktır. Danışmanların bir işletmeye katabileceği değer uzun süredir yönetimin ilgisini çekse de danışmanlık sürecine yönelik kritik ilgi nispeten yenidir. Bununla birlikte sektördeki aşırı büyüme eleştirel tartışmaları da beraberinde getirmiştir. Alınan hizmete ilişkin standardizasyonun olmaması, meslek uygulayıcılarının yetkinlik ve yeterliliklerini ölçme ve değerlendirme sisteminin geçerliliğinin tam olarak sağlanmamış olması gibi nedenler mesleğin uygulanmasında etik ve standartlara uyum konusunu gündeme taşımaktadır.
Kitapta öncelikle danışmanlık sektörüne ilişkin hem küresel hem de ülkemize özgü sektörel değerlendirme yapılarak, danışmanlık meslek standartları ortaya koyulmuştur. İkinci bölümde yönetim danışmanı ve müşteri ilişkileri geliştirme süreci ile danışmanlık rolleri incelenerek yöneticilere ilişki yönetiminin etkinliğini sağlamak için öneriler verilmiştir. Üçüncü bölümde değişim sürecinde yönetim danışmanlarının rolü üzerinde durulmuş, son bölümde ise yönetim vaka örnekleri ile iş planı geliştirilmiş ve yönetim danışmanlığı süreci örnek olay ile ortaya koyulmuştur.
Bu büyük önemli iş dünyasına girdiğinizde yönetim danışmanlığının sadece süreç uzmanlığı değil beyin gücüyle de ilgili olduğunu asla unutmayın. Yönetim danışmanlığı bir metaymış gibi fiyatlandırılamaz ve danışmanlara isimleri ve sahip oldukları nitelikler/yetkinlikler dizisi ile değer verilir. Bu sadece bir odaklanmaya sahip olmakla değil, aynı zamanda geniş bir bilgi ve vizyona sahip olmakla da ilgilidir. Unutmayalım ki Yunanlı hekim Hipokrat’ın yemininde açıkça belirttiği gibi bir profesyonelin başta gelen sorumluluğu: “Primum non nocere, her şeyden önce bilerek zarar vermemek”tir.
- Açıklama
Yönetim bilgisinin yayılımında önemli bir aktör olan yönetim danışmanı, bir veya birden fazla alanda uzmanlaşarak, bu alanlarda sağladığı tarafsız ve etkin bilgi, öneri ve uygulama desteğini müşterisinin gereksinimleri doğrultusunda uygulayan bağımsız bir rehberdir. Günümüzün rekabetçi iş çevresi, belirsizliğin oluşturduğu şartlar ve endüstri 4.0’ın getirdiği yeni etkisi altında kalan kamu ve özel kesimde çalışan tüm kurumlar “kendi alanlarında en iyi olmak” ve bu süreçte yönetim danışmanlığı hizmetlerinden her geçen gün daha fazla faydalanmak zorunda kalmaktadır.
Yönetim danışmanlığı, süreksizlikten (değişim) beslenen; ancak güvensizlik ve belirsizlikten hoşlanmayan bir sektördür. Öncelikle hedefin belirlenmesinden sonra hedefe ulaşmanın yollarının netleştirildiği müşteri ile danışmanlık arasındaki bir ortaklıktır. Danışmanların bir işletmeye katabileceği değer uzun süredir yönetimin ilgisini çekse de danışmanlık sürecine yönelik kritik ilgi nispeten yenidir. Bununla birlikte sektördeki aşırı büyüme eleştirel tartışmaları da beraberinde getirmiştir. Alınan hizmete ilişkin standardizasyonun olmaması, meslek uygulayıcılarının yetkinlik ve yeterliliklerini ölçme ve değerlendirme sisteminin geçerliliğinin tam olarak sağlanmamış olması gibi nedenler mesleğin uygulanmasında etik ve standartlara uyum konusunu gündeme taşımaktadır.
Kitapta öncelikle danışmanlık sektörüne ilişkin hem küresel hem de ülkemize özgü sektörel değerlendirme yapılarak, danışmanlık meslek standartları ortaya koyulmuştur. İkinci bölümde yönetim danışmanı ve müşteri ilişkileri geliştirme süreci ile danışmanlık rolleri incelenerek yöneticilere ilişki yönetiminin etkinliğini sağlamak için öneriler verilmiştir. Üçüncü bölümde değişim sürecinde yönetim danışmanlarının rolü üzerinde durulmuş, son bölümde ise yönetim vaka örnekleri ile iş planı geliştirilmiş ve yönetim danışmanlığı süreci örnek olay ile ortaya koyulmuştur.
Bu büyük önemli iş dünyasına girdiğinizde yönetim danışmanlığının sadece süreç uzmanlığı değil beyin gücüyle de ilgili olduğunu asla unutmayın. Yönetim danışmanlığı bir metaymış gibi fiyatlandırılamaz ve danışmanlara isimleri ve sahip oldukları nitelikler/yetkinlikler dizisi ile değer verilir. Bu sadece bir odaklanmaya sahip olmakla değil, aynı zamanda geniş bir bilgi ve vizyona sahip olmakla da ilgilidir. Unutmayalım ki Yunanlı hekim Hipokrat’ın yemininde açıkça belirttiği gibi bir profesyonelin başta gelen sorumluluğu: “Primum non nocere, her şeyden önce bilerek zarar vermemek”tir.
Stok Kodu:9786253995393Boyut:16x24Sayfa Sayısı:115Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2023 Aralık
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.