Yeni Medya Haberciliği
Yeni medya, internet tabanlı dijital teknolojilerin, geleneksel medya ile etkileşimi sonucu ortaya çıkan bir kavramdır. Yeni medyayı yeni yapan internet sayesinde dijital teknolojileri kullanarak zaman ve mekândan tamamı ile bağımsız, etkileşimli iletişim sürecinin olmasıdır. Yeni medya haberciliği ise geleneksel medya haberciliği yöntemlerinin dijital teknolojilerle birleştiği bir yaklaşımı ifade etmektedir. Yeni medya haberciliği, internetin ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte ortaya çıkmış ve haber endüstrisini derinlemesine değiştirmiştir. Gerek haber yazma tekniklerinde gerekse haber toplama pratiklerinde değişmeler meydana gelmiştir. Bu değişimleri medya sahiplik yapısı ve medyanın oluşumundaki ekonomik farklılaşmalar izlemiştir. Hatta medya okuryazarlığı ve medya etiği konusunda da yeni yaklaşımlar karşımıza çıkmaktadır.
Bu kitapta yeni medya haberciliğinde kullanılan farklı mecraların tanımlarının yapılmasının yanı sıra, tarihi, teknik özellikleri, yeni medyada haber yazımı, haber siteleri ve tasarımı, haber toplama, sosyal medya uygulamaları, yeni medyanın etkililiği, farklıkları ve etik sorunlar ele alınmıştır.
Kısacası internet haber sitelerinden sosyal medyaya dair habercilik anlamında çoğu konu bu kitapta birleşmiştir. Yeni medya araştırmacıları ve gazetecilik öğrencileri için bütüncül bir okuma sağlanması amaçlanmıştır.
- Açıklama
Yeni medya, internet tabanlı dijital teknolojilerin, geleneksel medya ile etkileşimi sonucu ortaya çıkan bir kavramdır. Yeni medyayı yeni yapan internet sayesinde dijital teknolojileri kullanarak zaman ve mekândan tamamı ile bağımsız, etkileşimli iletişim sürecinin olmasıdır. Yeni medya haberciliği ise geleneksel medya haberciliği yöntemlerinin dijital teknolojilerle birleştiği bir yaklaşımı ifade etmektedir. Yeni medya haberciliği, internetin ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte ortaya çıkmış ve haber endüstrisini derinlemesine değiştirmiştir. Gerek haber yazma tekniklerinde gerekse haber toplama pratiklerinde değişmeler meydana gelmiştir. Bu değişimleri medya sahiplik yapısı ve medyanın oluşumundaki ekonomik farklılaşmalar izlemiştir. Hatta medya okuryazarlığı ve medya etiği konusunda da yeni yaklaşımlar karşımıza çıkmaktadır.
Bu kitapta yeni medya haberciliğinde kullanılan farklı mecraların tanımlarının yapılmasının yanı sıra, tarihi, teknik özellikleri, yeni medyada haber yazımı, haber siteleri ve tasarımı, haber toplama, sosyal medya uygulamaları, yeni medyanın etkililiği, farklıkları ve etik sorunlar ele alınmıştır.
Kısacası internet haber sitelerinden sosyal medyaya dair habercilik anlamında çoğu konu bu kitapta birleşmiştir. Yeni medya araştırmacıları ve gazetecilik öğrencileri için bütüncül bir okuma sağlanması amaçlanmıştır.
Stok Kodu:9786256949751Boyut:13x20Sayfa Sayısı:156Basım Yeri:İstanbul
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim229,50229,502114,75229,50376,50229,50Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim229,50229,502114,75229,50376,50229,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim229,50229,502114,75229,50376,50229,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim229,50229,502--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.