Uygulamada Manevi Tazminat
Günümüz hukuk sitemlerindeki kavramlardan dar anlamda zararın kapsamına, yalnızca maddi (mal varlığı) zararlar girerken, geniş anlamda zarar kapsamına hem maddi zararlar hem de manevi zararlar girmektedir.
Maddi ve manevi zararın birçok ortak yönü de bulunmaktadır. Bu nedenle herhangi bir zarar ne sadece maddi zarar ne de sadece manevi zarar olarak kabul edilemez. Ortaya çıkan herhangi bir zararda her iki zarar türü de az veya çok bulunur.
Manevi zarar, maddi zararla birlikte doğabileceği gibi, maddi zarar bulunmasa da tek başına manevi tazminatın konusunu oluşturabilir. Yani aynı değerin hem maddi hem de manevi zarara konu olması da mümkündür. Manevi tazminatın ölçüsü ve ne miktarda hükmedilmesi gerektiği konusunda bir belirsizlik sürmektedir.
Önceki yayınlarımızdan hareketle manevi tazminat konusunda bir çalışma yapmamız talep edilmesi üzerine mümkün olduğunca geniş bir alanda yapılan çalışma sonucu bu eser ortaya çıkmıştır.
Her alanda olduğu gibi hukuk alanında da teori ve pratik birbirini bütünlemektedir. Bu eser de Teori ve pratiğin birleştiği alan olan uygulamaya yönelmiştir. Eserde son yıllarda yapılan mevzuat değişiklikleri değerlendirilerek işlenmiştir.
Özellikle uygulayıcılara faydalı olması bakımından ilgili konuların hemen arkasına Yargıtay’ın, Danıştay’ın veya Anayasa Mahkemesinin emsal ve ilke kararlarından örnekler verilmiştir. Bu kararlar gelişigüzel dizilmeyip her konuya göre bölümlendirilmiş ve yararlı olacağı düşünülen kararlar özetlerle verilmiştir. Yer yer örnek Yargıtay kararı ve dava üzerinden bu kararlar değerlendirilerek eleştiriler yapılmıştır.
Manevi tazminata ilişkin teorik bilgilerin yanında pratik bilgiler eserimizde ayrıntılı olarak ele alınmış ve hukukçuların hizmetine sunulmuştur.
- Açıklama
Günümüz hukuk sitemlerindeki kavramlardan dar anlamda zararın kapsamına, yalnızca maddi (mal varlığı) zararlar girerken, geniş anlamda zarar kapsamına hem maddi zararlar hem de manevi zararlar girmektedir.
Maddi ve manevi zararın birçok ortak yönü de bulunmaktadır. Bu nedenle herhangi bir zarar ne sadece maddi zarar ne de sadece manevi zarar olarak kabul edilemez. Ortaya çıkan herhangi bir zararda her iki zarar türü de az veya çok bulunur.
Manevi zarar, maddi zararla birlikte doğabileceği gibi, maddi zarar bulunmasa da tek başına manevi tazminatın konusunu oluşturabilir. Yani aynı değerin hem maddi hem de manevi zarara konu olması da mümkündür. Manevi tazminatın ölçüsü ve ne miktarda hükmedilmesi gerektiği konusunda bir belirsizlik sürmektedir.
Önceki yayınlarımızdan hareketle manevi tazminat konusunda bir çalışma yapmamız talep edilmesi üzerine mümkün olduğunca geniş bir alanda yapılan çalışma sonucu bu eser ortaya çıkmıştır.
Her alanda olduğu gibi hukuk alanında da teori ve pratik birbirini bütünlemektedir. Bu eser de Teori ve pratiğin birleştiği alan olan uygulamaya yönelmiştir. Eserde son yıllarda yapılan mevzuat değişiklikleri değerlendirilerek işlenmiştir.
Özellikle uygulayıcılara faydalı olması bakımından ilgili konuların hemen arkasına Yargıtay’ın, Danıştay’ın veya Anayasa Mahkemesinin emsal ve ilke kararlarından örnekler verilmiştir. Bu kararlar gelişigüzel dizilmeyip her konuya göre bölümlendirilmiş ve yararlı olacağı düşünülen kararlar özetlerle verilmiştir. Yer yer örnek Yargıtay kararı ve dava üzerinden bu kararlar değerlendirilerek eleştiriler yapılmıştır.
Manevi tazminata ilişkin teorik bilgilerin yanında pratik bilgiler eserimizde ayrıntılı olarak ele alınmış ve hukukçuların hizmetine sunulmuştur.
Stok Kodu:9786258209525Boyut:16x24Sayfa Sayısı:1029Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2022 Eylül
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.014,601.014,602507,301.014,603338,201.014,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.014,601.014,602507,301.014,603338,201.014,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.014,601.014,602507,301.014,603338,201.014,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.014,601.014,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.