Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve UygulamadaSTEM Eğitimi
STEM eğitimi günümüzde en önemli yaklaşımlardan birisi olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu yaklaşım, fen bilimleri ve matematiğin bilgilerini
mühendislik tasarım basamakları ile üretime dönüştürerek teknoloji
üretiminin önünü açmaktadır. STEM eğitimine yönelik eylemlerin,
disiplinlerin ayrı olarak kullanılması olarak yüzyıl öncesine kadar gittiği
bilinmektedir. STEM disiplinlerinin öğretimi ile ilgili olarak özellikle ABD’de
çok önemli reform girişimleri yapılmıştır. Ekonomik ve teknolojik ligde lider
olarak kalabilmek için becerileri geliştirmek ve teknoloji üretmek son derece
büyük önem taşımaktadır. Bunu sağlayabilmek için de STEM disiplinlerinin
güçlendirilmesi, fen ve matematik eğitiminin güncellenmesi ve daha etkin bir
şekilde uygulanmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Aynı zamanda bunların bir
ürünü olarak daha fazla nitelikli temel bilimci ve mühendis yetiştir-mek
zorunluluğu bulunmaktadır. Yetişen bu altın nesil ile ülkenin kalkınmışlığı
yüksele-cek ve ülke yüksek teknoloji üretenler liginde yer alacaktır.
Günümüzde bütünleşik olarak uygulanmak için çaba sarf edilen STEM eğitimi
için ABD’de 1996 National Science Education Standarts (Ulusal Fen Eğitimi
Standartları) ve 2012 Next Generation Science Standarts (Yeni Nesil Fen
Standartları) kapsamında güncellemeler yapılmıştır. Son yapılan standartlar
değişikliği ile mühendislik fen bilimleri standartları arasına alınmıştır.
Türkiye’de de son yıllarda STEM eğitimi ile ilgili önemli gelişmeler
yaşanmaktadır. Bu kapsamda yapılan yayınların sayısında ciddi bir artış söz
konusudur. STEM eğitimi ile ilgili üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları bu
yola ışık tutan raporlar yayınlamaktadır. Özellikle İstanbul Aydın
Üniversitesi’nin yayın ve uygu-lamaları bu kitaba da büyük katkı vermektedir.
ABD’de olduğu gibi Türkiye’de de 2018 yılı başında öğretim programında
değişiklikler yapılarak mühendislik disiplini öğretim programı içine dâhil
edilmiştir. 2018 Ocak ayında yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programı’nda,
Bilim ve Mühendislik Uygulamaları adlı bir çatı üniteye yer verilmiştir. Bu
durum, Fen Bilimleri Müfredatı’nda STEM eğitimine yönelik eylemlerin
başladığını göstermektedir. Diğer taraftan üniversitelerde de STEM eğitimine
yönelik eylemlerin arttığını görmekteyiz.
- Açıklama
STEM eğitimi günümüzde en önemli yaklaşımlardan birisi olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu yaklaşım, fen bilimleri ve matematiğin bilgilerini
mühendislik tasarım basamakları ile üretime dönüştürerek teknoloji
üretiminin önünü açmaktadır. STEM eğitimine yönelik eylemlerin,
disiplinlerin ayrı olarak kullanılması olarak yüzyıl öncesine kadar gittiği
bilinmektedir. STEM disiplinlerinin öğretimi ile ilgili olarak özellikle ABD’de
çok önemli reform girişimleri yapılmıştır. Ekonomik ve teknolojik ligde lider
olarak kalabilmek için becerileri geliştirmek ve teknoloji üretmek son derece
büyük önem taşımaktadır. Bunu sağlayabilmek için de STEM disiplinlerinin
güçlendirilmesi, fen ve matematik eğitiminin güncellenmesi ve daha etkin bir
şekilde uygulanmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Aynı zamanda bunların bir
ürünü olarak daha fazla nitelikli temel bilimci ve mühendis yetiştir-mek
zorunluluğu bulunmaktadır. Yetişen bu altın nesil ile ülkenin kalkınmışlığı
yüksele-cek ve ülke yüksek teknoloji üretenler liginde yer alacaktır.
Günümüzde bütünleşik olarak uygulanmak için çaba sarf edilen STEM eğitimiiçin ABD’de 1996 National Science Education Standarts (Ulusal Fen Eğitimi
Standartları) ve 2012 Next Generation Science Standarts (Yeni Nesil Fen
Standartları) kapsamında güncellemeler yapılmıştır. Son yapılan standartlar
değişikliği ile mühendislik fen bilimleri standartları arasına alınmıştır.
Türkiye’de de son yıllarda STEM eğitimi ile ilgili önemli gelişmeler
yaşanmaktadır. Bu kapsamda yapılan yayınların sayısında ciddi bir artış söz
konusudur. STEM eğitimi ile ilgili üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları bu
yola ışık tutan raporlar yayınlamaktadır. Özellikle İstanbul Aydın
Üniversitesi’nin yayın ve uygu-lamaları bu kitaba da büyük katkı vermektedir.
ABD’de olduğu gibi Türkiye’de de 2018 yılı başında öğretim programında
değişiklikler yapılarak mühendislik disiplini öğretim programı içine dâhil
edilmiştir. 2018 Ocak ayında yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programı’nda,
Bilim ve Mühendislik Uygulamaları adlı bir çatı üniteye yer verilmiştir. Bu
durum, Fen Bilimleri Müfredatı’nda STEM eğitimine yönelik eylemlerin
başladığını göstermektedir. Diğer taraftan üniversitelerde de STEM eğitimine
yönelik eylemlerin arttığını görmekteyiz.Stok Kodu:9786051702179Boyut:16x24Sayfa Sayısı:328Basım Yeri:AnkaraBaskı:2Basım Tarihi:2019Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim388,44388,442194,22388,443129,48388,44Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim388,44388,442194,22388,443129,48388,44Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim388,44388,442194,22388,443129,48388,44Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim388,44388,442--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
