Twitter'da İçerik Yayılımı ve Kullanıcıların Retweet Motivasyonları
Mesaj üretimi, tüketimi ve dağıtımı sosyal medya gibi yeni medya olanakları
ile birlikte ciddi şekilde dönüşmektedir. Kitle iletişimi ile kişilerarası iletişimin
iç içe geçtiği sosyal medya yeni tip bir iletişim ortamı sunmaktadır. Bu
ortamın en önemli özelliklerinden biri mesajın geleneksel iletişim ortamlarındaki
gibi doğrusal bir yayım süreci yerine karmaşık bir yayılım süreci sonucunda
hızlıca yaygınlık kazanabilmesidir.
Yayılım potansiyeli ancak ve ancak mesajın kaynağı dışındaki kullanıcıların
aktarım kararları ile gerçekleşebilmektedir. Bu kararları sonucunda kullanıcılar
birer eşik bekçisine dönüşerek platform dahilinde gündemi belirleyebilme
gücüne sahiptirler. Twitter tipik bir sosyal medya kümesi elemanı olarak
kullanıcılarına tam olarak bunu vaat etmektedir. Bu platformun Türkiye’deki
popülerliği ve kamusal iletişim alanı olarak etkililiği göz önünde bulundurulduğunda
yayılım fenomenini ve bu fenomene olanak veren aktarım kararında
kullanıcıların motivasyonlarını araştırmak önem arz etmektedir.
- Açıklama
Mesaj üretimi, tüketimi ve dağıtımı sosyal medya gibi yeni medya olanakları
ile birlikte ciddi şekilde dönüşmektedir. Kitle iletişimi ile kişilerarası iletişimin
iç içe geçtiği sosyal medya yeni tip bir iletişim ortamı sunmaktadır. Bu
ortamın en önemli özelliklerinden biri mesajın geleneksel iletişim ortamlarındaki
gibi doğrusal bir yayım süreci yerine karmaşık bir yayılım süreci sonucunda
hızlıca yaygınlık kazanabilmesidir.
Yayılım potansiyeli ancak ve ancak mesajın kaynağı dışındaki kullanıcıların
aktarım kararları ile gerçekleşebilmektedir. Bu kararları sonucunda kullanıcılar
birer eşik bekçisine dönüşerek platform dahilinde gündemi belirleyebilme
gücüne sahiptirler. Twitter tipik bir sosyal medya kümesi elemanı olarak
kullanıcılarına tam olarak bunu vaat etmektedir. Bu platformun Türkiye’deki
popülerliği ve kamusal iletişim alanı olarak etkililiği göz önünde bulundurulduğunda
yayılım fenomenini ve bu fenomene olanak veren aktarım kararında
kullanıcıların motivasyonlarını araştırmak önem arz etmektedir.
Stok Kodu:9786256965904Boyut:16x24Sayfa Sayısı:147Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2022
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00280,00160,00353,33160,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00280,00160,00353,33160,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00280,00160,00353,33160,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.