Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
İnsanların meydana getirdiği sistemler fiziksel, psikolojik ve sosyal yapılardan meydana gelir. Dolayısıyla bu sistemleri daha iyi anlayabilmek için bütünsel bir bakış açısına ihtiyaç vardır. Eğitim örgütlerini ve daha özelde okulları bu bağlamda ele almak uygun olacaktır. Çünkü okullar en temelde insan ilişkilerinin meydana getirdiği sosyal yapılardır. Okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrencilerin günlerinin önemli bir bölümünü geçirdikleri, çevre ve teknolojiyle etkileşimin yoğun olduğu okullar çevresel belirsizliğin nispeten az olduğu, standart süreçlerin izlendiği ve daha çok mekanik özellikler gösteren örgütlerden oldukça farklı özelliklere sahiptir ve onlardan farklı bir şekilde incelenmeyi hak eder. Okullar yapı veya üretim odaklı bu tür sistemlerden farklılaştığı gibi genel anlamda tıpkı okul gibi insan ve hizmet odaklı diğer sistemlerden de önemli ölçüde farklılaşmaktadır. Çünkü okulun insan kaynağı farklıdır, okulun amaçları farklıdır, okulun örgütlenme şekli farklıdır. Bu çalışma eğitim örgütlerini ve özel bağlamda okulları özgün yönleriyle ele alması ve okulun dinamik yapısına vurgu yapması yönüyle bu farklılığa ışık tutmaktadır.
- Açıklama
İnsanların meydana getirdiği sistemler fiziksel, psikolojik ve sosyal yapılardan meydana gelir. Dolayısıyla bu sistemleri daha iyi anlayabilmek için bütünsel bir bakış açısına ihtiyaç vardır. Eğitim örgütlerini ve daha özelde okulları bu bağlamda ele almak uygun olacaktır. Çünkü okullar en temelde insan ilişkilerinin meydana getirdiği sosyal yapılardır. Okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrencilerin günlerinin önemli bir bölümünü geçirdikleri, çevre ve teknolojiyle etkileşimin yoğun olduğu okullar çevresel belirsizliğin nispeten az olduğu, standart süreçlerin izlendiği ve daha çok mekanik özellikler gösteren örgütlerden oldukça farklı özelliklere sahiptir ve onlardan farklı bir şekilde incelenmeyi hak eder. Okullar yapı veya üretim odaklı bu tür sistemlerden farklılaştığı gibi genel anlamda tıpkı okul gibi insan ve hizmet odaklı diğer sistemlerden de önemli ölçüde farklılaşmaktadır. Çünkü okulun insan kaynağı farklıdır, okulun amaçları farklıdır, okulun örgütlenme şekli farklıdır. Bu çalışma eğitim örgütlerini ve özel bağlamda okulları özgün yönleriyle ele alması ve okulun dinamik yapısına vurgu yapması yönüyle bu farklılığa ışık tutmaktadır.
Stok Kodu:9786258044416Boyut:16x24Sayfa Sayısı:400Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim289,00289,002144,50289,00396,33289,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim289,00289,002144,50289,00396,33289,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim289,00289,002144,50289,00396,33289,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim289,00289,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.