Tüm Yönleriyle OKUL GELİŞTİRMEKuram, Yaklaşım ve Uygulama
Bu kitabın yazılmasındaki temel amaç eğitim sisteminin en önemli ögesi olan okullarda okul geliştirme literatürünün modeller ve yeni yaklaşımlar açısından önemini irdeleyerek 1980 sonrası okul geliştirme model ve yaklaşımlarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, okul geliştirme modellerini ortaya çıkarmanın yanında, 21. yüzyıl eğitim gereksinimlerini, insan tipini, bilgi toplumunda ve postmodern toplumda okulun fonksiyonlarını yeniden tanımlamayı, ayrıca farklı okul geliştirme yaklaşımlarını ve bunların okul geliştirmeye katkılarını göstermeyi de amaçlamaktadır.
Okul geliştirmedeki temel amaç, gelecek yılların toplumunu oluşturacak insanları, o dönemde ihtiyaç duyacakları bilgi, beceri ve yeterliliklerle donatmak olmalıdır. Çünkü günden güne iş ve toplum hayatında, beceriler karmaşıklaşmakta, uzmanca düşünce ve karmaşık iletişim becerileri, iyi fikirleri etkin iletme becerileri ön plana çıkmaktadır. Okullar, bunun farkında olmalı ve eğitim sistemlerini sürekli geliştirmelidir.
Okul geliştirme bir süreçtir. Modellerin oluşturulmasında; okul ikliminin, okulun kurumsal hafızasının, toplum beklentilerinin, küresel bakış açılarının, okul yöneticilerinin bilgi, beceri ve uygulama yeterliliklerinin, öğretmenlerin işlerindeki ve insan ilişkilerindeki uzmanlıklarının, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin, uluslararası sınavların/iş birliklerinin etkisi yadsınamayacak kadar güçlüdür.
- Açıklama
Bu kitabın yazılmasındaki temel amaç eğitim sisteminin en önemli ögesi olan okullarda okul geliştirme literatürünün modeller ve yeni yaklaşımlar açısından önemini irdeleyerek 1980 sonrası okul geliştirme model ve yaklaşımlarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, okul geliştirme modellerini ortaya çıkarmanın yanında, 21. yüzyıl eğitim gereksinimlerini, insan tipini, bilgi toplumunda ve postmodern toplumda okulun fonksiyonlarını yeniden tanımlamayı, ayrıca farklı okul geliştirme yaklaşımlarını ve bunların okul geliştirmeye katkılarını göstermeyi de amaçlamaktadır.
Okul geliştirmedeki temel amaç, gelecek yılların toplumunu oluşturacak insanları, o dönemde ihtiyaç duyacakları bilgi, beceri ve yeterliliklerle donatmak olmalıdır. Çünkü günden güne iş ve toplum hayatında, beceriler karmaşıklaşmakta, uzmanca düşünce ve karmaşık iletişim becerileri, iyi fikirleri etkin iletme becerileri ön plana çıkmaktadır. Okullar, bunun farkında olmalı ve eğitim sistemlerini sürekli geliştirmelidir.
Okul geliştirme bir süreçtir. Modellerin oluşturulmasında; okul ikliminin, okulun kurumsal hafızasının, toplum beklentilerinin, küresel bakış açılarının, okul yöneticilerinin bilgi, beceri ve uygulama yeterliliklerinin, öğretmenlerin işlerindeki ve insan ilişkilerindeki uzmanlıklarının, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin, uluslararası sınavların/iş birliklerinin etkisi yadsınamayacak kadar güçlüdür.Stok Kodu:9786051339054Boyut:16x24Sayfa Sayısı:464Basım Yeri:AnkaraBaskı:3Basım Tarihi:2020Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim288,00288,002144,00288,00396,00288,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim288,00288,002144,00288,00396,00288,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim288,00288,002144,00288,00396,00288,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim288,00288,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.