Teknoloji Çağının Dijital Agorası Sosyal MedyaTürkiye’de Z Kuşağı’nın Seçmen Davranışı
Son yıllarda dünyada Z kuşağı üzerine çeşitli araştırmalar dikkat çekmekte ve özellikle bu kesimin seçmen davranışı
merak edilmektedir. Bu çalışmada ise Türkiye’de Z kuşağına mensup gençlerin seçmen profili analiz edilmektedir.
Araştırmanın kuramsal ve kavramsal çerçeveyi oluşturan ikinci bölümünde; öncelikle genç seçmen davranışı
demokratik kuramlar üzerinden ele alınmakta, ardından yeni neslin başlıca ifade alanı olarak internet ve sosyal
medyanın kapsamı detaylı olarak incelenmektedir. Türkiye’nin internet tecrübesi ve sosyal medya karnesini ele alan
üçüncü bölümün ardından, diğer nesillerin karakteristik özelliklerine kronolojik olarak yer verilmekte ve Z kuşağının
ayrıştığı noktalar billurlaştırılmaktadır. Çalışmanın amacı olan genç seçmen profilinin analizi doğrultusunda, İstanbul
ilinde yaşayan veya okuyan, 1995-2005 yılları arasında doğmuş 213 Z kuşağı bireyle, kartopu örneklem ve tesadüfi
örneklem tekniklerinden yararlanılarak, 1 Ağustos 2023 ve 24 Eylül 2023 tarihleri arasında saha çalışması
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket uygulamasının tercih edilmesi sebebiyle çalışma, nicel araştırma
özelliği taşımaktadır. Katılımcılardan toplanan verilerin analizi neticesinde; Z kuşağının apolitik bir eğilim
göstermediği, oy verme kararları bağlamında “stratejik seçmen” profili sergilediği ve Z kuşağına erişimde en önemli
siyasal iletişim aracının sosyal medya olduğu sonucuna varılmıştır.
-***************************************************-
- Açıklama
Son yıllarda dünyada Z kuşağı üzerine çeşitli araştırmalar dikkat çekmekte ve özellikle bu kesimin seçmen davranışı
merak edilmektedir. Bu çalışmada ise Türkiye’de Z kuşağına mensup gençlerin seçmen profili analiz edilmektedir.
Araştırmanın kuramsal ve kavramsal çerçeveyi oluşturan ikinci bölümünde; öncelikle genç seçmen davranışı
demokratik kuramlar üzerinden ele alınmakta, ardından yeni neslin başlıca ifade alanı olarak internet ve sosyal
medyanın kapsamı detaylı olarak incelenmektedir. Türkiye’nin internet tecrübesi ve sosyal medya karnesini ele alan
üçüncü bölümün ardından, diğer nesillerin karakteristik özelliklerine kronolojik olarak yer verilmekte ve Z kuşağının
ayrıştığı noktalar billurlaştırılmaktadır. Çalışmanın amacı olan genç seçmen profilinin analizi doğrultusunda, İstanbul
ilinde yaşayan veya okuyan, 1995-2005 yılları arasında doğmuş 213 Z kuşağı bireyle, kartopu örneklem ve tesadüfi
örneklem tekniklerinden yararlanılarak, 1 Ağustos 2023 ve 24 Eylül 2023 tarihleri arasında saha çalışması
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket uygulamasının tercih edilmesi sebebiyle çalışma, nicel araştırma
özelliği taşımaktadır. Katılımcılardan toplanan verilerin analizi neticesinde; Z kuşağının apolitik bir eğilim
göstermediği, oy verme kararları bağlamında “stratejik seçmen” profili sergilediği ve Z kuşağına erişimde en önemli
siyasal iletişim aracının sosyal medya olduğu sonucuna varılmıştır.-***************************************************-
Stok Kodu:9786256125049Boyut:16x24Sayfa Sayısı:148Basım Yeri:İstanbulBasım Tarihi:2024 Ağustos
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim144,00144,00272,00144,00348,00144,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim144,00144,00272,00144,00348,00144,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim144,00144,00272,00144,00348,00144,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim144,00144,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.