Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Matematik II
Üniversite lisans programının ilk yılında alınan matematik dersi, üniversite öğreniminde
sosyal ve beşeri bilimler alanını seçmiş öğrencilerin pek çoğu için en çok “çekinilen” ve
başarı oranının diğer derslere göre oldukça düşük olduğu bir derstir. Hatta bu öğrenciler
üniversiteye gidince dersleri arasında matematik dersi bulunmayacağını düşünüp
birinci sınıf ders programında matematik dersi olduğunu gördüklerinde matematik
korkuları depreşmektedir. Zaten toplumda azımsanmayacak sayıda insan matematiği
ancak üstün zekâlı kimselerin öğrenebileceği ve anlayabileceği inancını taşımaktadır.
Sosyal ve beşeri bilimlerde matematiğin gereksiz olduğunu öne sürenler dahi vardır.
Burada bu yanlış inanç ve yaklaşımın nedenlerini irdeleyecek değiliz. Bu kitabın yazılış
amaçlarından biri, varsa, öğrencilerdeki bu çekingenlik veya yanlış inancın yok
edilmesine yardımcı olmaktır. Hemen belirtmeliyim ki öğrencinin gayreti olmadan bu
amaç gerçekleşemez.
Bu kitabın (veya başka bir kitabın) ders kitabı olarak kullanıldığı bir derse devam eden
öğrenciler aşağıda sunulacak tavsiyeleri dikkate alarak başlangıçta belki biraz sıkıntılı
olacak bir çalışma düzeni ve temposu uyguladıkları takdirde matematiğe olan çekingenliklerini
atacak, matematik yapmaktan zevk alır duruma geleceklerdir. Tavsiyelerimizi
altı noktada toplayabiliriz:
• Her hafta işlenen dersi, bir sonraki derse gelmeden önce kitaptaki ilgili bölümden
tekrar ediniz ve o bölümün sonunda verilen alıştırmaları yapınız.
• Bazı alıştırmaların cevabı veya cevap için ipuçları kitabın sonunda verilmiştir.
Cevabı verilen problemler için bulduğunuz cevapları kitabın sonunda verilen
cevaplarla karşılaştırınız.
v
• Anlamadığınızı fark ettiğiniz kavramlar, alıştırmalarda çözemediğiniz veya
çözümünden emin olmadığınız problemler olabilir; onları bir sonraki dersin
başında hocanıza sorunuz.
• Kendi kendinize problem çözmek çok önemlidir. Kendi kendinize problem
çözmezseniz bu dersin size pek yararı olmayacağı gibi sınavlarda sorulan
problemleri çözmekte de zorlanırsınız.
• Konuları beraber tekrar etmek ve problemleri beraber çözmek için arkadaş
grupları oluşturmanız yararlı olur. Karşılıklı tartışmalar ve birbirinizden
duyacağınız farklı fikirler konuları pekiştirmenize yardımcı olur.
• Ders esnasında anlamadığınız herhangi bir sözcük, cümle veya kavram olunca
hemen hocanıza sormakta tereddüt etmeyiniz. Bir matematik dersinde konular,
bir temel atıp onun üzerine kat-kat bir bina inşa eder gibi birbirine bağlı olarak
bir dizi halinde anlatılır. Nasıl ki binanın temeli veya bir ara katı sağlam olmazsa
inşaata devam edilemez, matematik dersinde de önceki dersler öğrenilmeden yenisi öğrenilemez.
- Açıklama
Üniversite lisans programının ilk yılında alınan matematik dersi, üniversite öğreniminde
sosyal ve beşeri bilimler alanını seçmiş öğrencilerin pek çoğu için en çok “çekinilen” ve
başarı oranının diğer derslere göre oldukça düşük olduğu bir derstir. Hatta bu öğrenciler
üniversiteye gidince dersleri arasında matematik dersi bulunmayacağını düşünüp
birinci sınıf ders programında matematik dersi olduğunu gördüklerinde matematik
korkuları depreşmektedir. Zaten toplumda azımsanmayacak sayıda insan matematiği
ancak üstün zekâlı kimselerin öğrenebileceği ve anlayabileceği inancını taşımaktadır.
Sosyal ve beşeri bilimlerde matematiğin gereksiz olduğunu öne sürenler dahi vardır.
Burada bu yanlış inanç ve yaklaşımın nedenlerini irdeleyecek değiliz. Bu kitabın yazılış
amaçlarından biri, varsa, öğrencilerdeki bu çekingenlik veya yanlış inancın yok
edilmesine yardımcı olmaktır. Hemen belirtmeliyim ki öğrencinin gayreti olmadan bu
amaç gerçekleşemez.
Bu kitabın (veya başka bir kitabın) ders kitabı olarak kullanıldığı bir derse devam eden
öğrenciler aşağıda sunulacak tavsiyeleri dikkate alarak başlangıçta belki biraz sıkıntılı
olacak bir çalışma düzeni ve temposu uyguladıkları takdirde matematiğe olan çekingenliklerini
atacak, matematik yapmaktan zevk alır duruma geleceklerdir. Tavsiyelerimizi
altı noktada toplayabiliriz:
• Her hafta işlenen dersi, bir sonraki derse gelmeden önce kitaptaki ilgili bölümden
tekrar ediniz ve o bölümün sonunda verilen alıştırmaları yapınız.
• Bazı alıştırmaların cevabı veya cevap için ipuçları kitabın sonunda verilmiştir.
Cevabı verilen problemler için bulduğunuz cevapları kitabın sonunda verilen
cevaplarla karşılaştırınız.
v
• Anlamadığınızı fark ettiğiniz kavramlar, alıştırmalarda çözemediğiniz veya
çözümünden emin olmadığınız problemler olabilir; onları bir sonraki dersin
başında hocanıza sorunuz.
• Kendi kendinize problem çözmek çok önemlidir. Kendi kendinize problem
çözmezseniz bu dersin size pek yararı olmayacağı gibi sınavlarda sorulan
problemleri çözmekte de zorlanırsınız.
• Konuları beraber tekrar etmek ve problemleri beraber çözmek için arkadaş
grupları oluşturmanız yararlı olur. Karşılıklı tartışmalar ve birbirinizden
duyacağınız farklı fikirler konuları pekiştirmenize yardımcı olur.
• Ders esnasında anlamadığınız herhangi bir sözcük, cümle veya kavram olunca
hemen hocanıza sormakta tereddüt etmeyiniz. Bir matematik dersinde konular,
bir temel atıp onun üzerine kat-kat bir bina inşa eder gibi birbirine bağlı olarak
bir dizi halinde anlatılır. Nasıl ki binanın temeli veya bir ara katı sağlam olmazsa
inşaata devam edilemez, matematik dersinde de önceki dersler öğrenilmeden yenisi öğrenilemez.Stok Kodu:9786059048040Boyut:19x27Sayfa Sayısı:243Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim268,60268,602134,30268,60389,53268,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim268,60268,602134,30268,60389,53268,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim268,60268,602134,30268,60389,53268,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim268,60268,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.