Sosyal Medyada Dezenformasyon Algısının Araştırılması
Sosyal medya günümüzde geleneksel medyayla rekabet edecek seviyeye ulaşmıştır. Geleneksel medyadan farklı olarak iki yönlü iletişim bulunduğundan kullanıcıların katılımına ve düşüncelerini paylaşmalarına imkân sağlamaktadır. Ancak sosyal medyanın sağladığı ifade özgürlüğü antidemokratik devletlerde olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Bunların başında sosyal medyadaki dezenformasyon gelmektedir. Kullanıcılar birçok konuda yanlış bilgi paylaşarak diğer kullanıcıların yanlış yönlendirilmesine yol açabilmektedir. Bu tür yönlendirmeler sağlık, seçimler, ayrımcılık gibi hassas konularda ciddi sonuçlar doğurabilmektedir.
Sosyal medyada yaratılan dezenformasyon, hükûmetlerin ve sosyal medya şirketlerinin fikir birliği içinde çözülmesi gereken bir konudur. Aksi takdirde yasakların önü açılabilir ve sosyal medya, demokratik olmayan yönetimlerde baskı bahanesi olarak kullanılabilir.
Bu çalışmada; üniversite gençliğinin sosyal medyada dezenformasyonla karşılaşma sıklığı ölçülmüş, öğrencilerin sosyal medyada dezenformasyonla karşılaşma yoğunluğunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Sosyoekonomik faktörler, çeşitli sosyal aktivitelere katılım, sosyal medyanın hangi amaçla ve ne sıklıkla kullanıldığı, dezenformasyonun potansiyel psikolojik ve sosyolojik zararlarına inanç, sosyal medyanın dezenformasyona açık oluşuna inanç ve sosyal medyada güvenin sosyal medyada dezenformasyon algısına etkileri incelenmiştir.
......................
- Açıklama
Sosyal medya günümüzde geleneksel medyayla rekabet edecek seviyeye ulaşmıştır. Geleneksel medyadan farklı olarak iki yönlü iletişim bulunduğundan kullanıcıların katılımına ve düşüncelerini paylaşmalarına imkân sağlamaktadır. Ancak sosyal medyanın sağladığı ifade özgürlüğü antidemokratik devletlerde olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Bunların başında sosyal medyadaki dezenformasyon gelmektedir. Kullanıcılar birçok konuda yanlış bilgi paylaşarak diğer kullanıcıların yanlış yönlendirilmesine yol açabilmektedir. Bu tür yönlendirmeler sağlık, seçimler, ayrımcılık gibi hassas konularda ciddi sonuçlar doğurabilmektedir.
Sosyal medyada yaratılan dezenformasyon, hükûmetlerin ve sosyal medya şirketlerinin fikir birliği içinde çözülmesi gereken bir konudur. Aksi takdirde yasakların önü açılabilir ve sosyal medya, demokratik olmayan yönetimlerde baskı bahanesi olarak kullanılabilir.
Bu çalışmada; üniversite gençliğinin sosyal medyada dezenformasyonla karşılaşma sıklığı ölçülmüş, öğrencilerin sosyal medyada dezenformasyonla karşılaşma yoğunluğunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Sosyoekonomik faktörler, çeşitli sosyal aktivitelere katılım, sosyal medyanın hangi amaçla ve ne sıklıkla kullanıldığı, dezenformasyonun potansiyel psikolojik ve sosyolojik zararlarına inanç, sosyal medyanın dezenformasyona açık oluşuna inanç ve sosyal medyada güvenin sosyal medyada dezenformasyon algısına etkileri incelenmiştir.......................
Stok Kodu:9786253932336Boyut:16x24Sayfa Sayısı:262Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2023 Aralık
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,00276,00152,00350,67152,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,00276,00152,00350,67152,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,00276,00152,00350,67152,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.