Sosyal Medya Okuryazarlığı
Sosyal medya, COVID-19 pandemisi ile birlikte artık hayatımızın tüm alanlarını kapsayan, sosyal mesafe, tam kapanma gibi nedenlerle fiziki dünyada yaşayamadığımız her tür etkileşim ve iletişim biçimini üzerinde deneyimlediğimiz dijital bir dünya hâline gelmiştir. Sosyal medya uzun zamanlar harcadığımız, sosyalleştiğimiz, bilgi edindiğimiz, içerik üretip tükettiğimiz alışveriş yaptığımız, hak aradığımız, eğlendiğimiz bir alan olmanın yanında olumsuz yanları ile de bir suçun kurbanı ya da zanlısına dönüştüğümüz bir mecradır. Sosyal medya, yapısı gereği kontrolünün çok zor olduğu, yasal yetersizlikler nedeniyle korunmanın da güçleştiği bir mecra olarak kullanıcıların bilinçli bir şekilde kendilerini korumak üzere dikkatli hareket etmesi gereken bir ortamdır. Bu durum sosyal medya okuryazarlığı kavramını ortaya çıkarmıştır. “Sosyal medya okuryazarlığı”, dijital mecralardan gelen mesajları seçme ve ayırt etme, sorgulama, analiz etme ve değerlendirme yeteneği ve becerisidir. Çalışma, sosyal medya okuryazarlığı kavramına çoklu bakış açılarıyla yaklaşarak konuya kavramsal bakış ve sosyal medyanın sosyal medya okuryazarlığına ihtiyaç duymaya neden olan sorunlarına ve çözüm yollarına bakış açılarını içermektedir.
- Açıklama
Sosyal medya, COVID-19 pandemisi ile birlikte artık hayatımızın tüm alanlarını kapsayan, sosyal mesafe, tam kapanma gibi nedenlerle fiziki dünyada yaşayamadığımız her tür etkileşim ve iletişim biçimini üzerinde deneyimlediğimiz dijital bir dünya hâline gelmiştir. Sosyal medya uzun zamanlar harcadığımız, sosyalleştiğimiz, bilgi edindiğimiz, içerik üretip tükettiğimiz alışveriş yaptığımız, hak aradığımız, eğlendiğimiz bir alan olmanın yanında olumsuz yanları ile de bir suçun kurbanı ya da zanlısına dönüştüğümüz bir mecradır. Sosyal medya, yapısı gereği kontrolünün çok zor olduğu, yasal yetersizlikler nedeniyle korunmanın da güçleştiği bir mecra olarak kullanıcıların bilinçli bir şekilde kendilerini korumak üzere dikkatli hareket etmesi gereken bir ortamdır. Bu durum sosyal medya okuryazarlığı kavramını ortaya çıkarmıştır. “Sosyal medya okuryazarlığı”, dijital mecralardan gelen mesajları seçme ve ayırt etme, sorgulama, analiz etme ve değerlendirme yeteneği ve becerisidir. Çalışma, sosyal medya okuryazarlığı kavramına çoklu bakış açılarıyla yaklaşarak konuya kavramsal bakış ve sosyal medyanın sosyal medya okuryazarlığına ihtiyaç duymaya neden olan sorunlarına ve çözüm yollarına bakış açılarını içermektedir.
Stok Kodu:9786254173547Boyut:16x24Sayfa Sayısı:482Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2021 Aralık
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim300,00300,002150,00300,003100,00300,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim300,00300,002150,00300,003100,00300,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim300,00300,002150,00300,003100,00300,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim300,00300,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.