Reklamın Kültürel İşlevleriDisiplinlerarası Bir Yaklaşım
İletişim bilimleri gerek inceleme alanının genişliği, gerekse ortaya çıkış serüveninde metinler arası okumalar
ile beslenip gelişen genç bir bilim dalı olarak disiplinler arası çalışmalara açık bir yapıya sahiptir. Bu eser,
sosyoloji, sosyal antropoloji, psikoloji, felsefe ve dilbilim çalışmalarının kanon metinleri ve ilgili teoriler
ekseninde metinler arası okumalar yaparak reklam ve kültür olgularının temas noktalarına değinerek farklı
paradigmaların verdiği ilham ile zihinlerimizin kulunçlarını açmaya yönelik bir çabanın ürünüdür. Dolayısıyla
reklamın ne olduğu, nasıl yapıldığı, yaratıcı stratejileri, tasarım süreçleri gibi operasyonel işlevlerini anlatan,
pazarlama iletişimi odağında kaleme alınmış onlarca eserden farklı olarak, reklam ve kendisi ile ilgili sosyal
fenomenleri ele almak, toplumsal bir yaklaşım ile kavramı metinler arası olarak yeniden okumak gibi meşakkatli
bir amacı bulunmaktadır.
İnsanın benlik algısı ve var oluş sancısı, iz bırakma arzusu ve ölüm korkusu; önce inanç sistemleri sonra doğa
bilimleri ardından çağdaş felsefe, tarih, sosyoloji, psikoloji, antropoloji ve dilbilime dair soruların arketipleri
olarak okunabilir. Bilim, içkin olduğu bu motivasyonlarla düşünüldüğünde, Foucault’un, postmodern düşünce
merkezindeki yaklaşımı ile seriler oluşturmak, sınırlar belirlemek, belirlenmiş bir seriye göre ilişki tiplerini ortaya
koymak ve istatikselleştirmekten öte mevzunun katmanlarını anlamak, kesişmeleri ve kırılmaları görmek ve
kesintiye uğrayan ilişkilerde nelerin filizlendiğini anlama çabasına içkindir. Bu bakış, reklam fenomeni ve sosyolojik
anlam katmanlarını okuma çabasına ilham olmuştur. Çünkü bu tür bir okuma çabası, sürekliliğin görülmesine
odaklı, çözümleme yoluyla sınırlandırılan, indirgenen veya silinmesi istenen tüm “şey”leri görme şansı
vermektedir.
-******************-
- Açıklama
İletişim bilimleri gerek inceleme alanının genişliği, gerekse ortaya çıkış serüveninde metinler arası okumalar
ile beslenip gelişen genç bir bilim dalı olarak disiplinler arası çalışmalara açık bir yapıya sahiptir. Bu eser,
sosyoloji, sosyal antropoloji, psikoloji, felsefe ve dilbilim çalışmalarının kanon metinleri ve ilgili teoriler
ekseninde metinler arası okumalar yaparak reklam ve kültür olgularının temas noktalarına değinerek farklı
paradigmaların verdiği ilham ile zihinlerimizin kulunçlarını açmaya yönelik bir çabanın ürünüdür. Dolayısıyla
reklamın ne olduğu, nasıl yapıldığı, yaratıcı stratejileri, tasarım süreçleri gibi operasyonel işlevlerini anlatan,
pazarlama iletişimi odağında kaleme alınmış onlarca eserden farklı olarak, reklam ve kendisi ile ilgili sosyal
fenomenleri ele almak, toplumsal bir yaklaşım ile kavramı metinler arası olarak yeniden okumak gibi meşakkatli
bir amacı bulunmaktadır.
İnsanın benlik algısı ve var oluş sancısı, iz bırakma arzusu ve ölüm korkusu; önce inanç sistemleri sonra doğa
bilimleri ardından çağdaş felsefe, tarih, sosyoloji, psikoloji, antropoloji ve dilbilime dair soruların arketipleri
olarak okunabilir. Bilim, içkin olduğu bu motivasyonlarla düşünüldüğünde, Foucault’un, postmodern düşünce
merkezindeki yaklaşımı ile seriler oluşturmak, sınırlar belirlemek, belirlenmiş bir seriye göre ilişki tiplerini ortaya
koymak ve istatikselleştirmekten öte mevzunun katmanlarını anlamak, kesişmeleri ve kırılmaları görmek ve
kesintiye uğrayan ilişkilerde nelerin filizlendiğini anlama çabasına içkindir. Bu bakış, reklam fenomeni ve sosyolojikanlam katmanlarını okuma çabasına ilham olmuştur. Çünkü bu tür bir okuma çabası, sürekliliğin görülmesine
odaklı, çözümleme yoluyla sınırlandırılan, indirgenen veya silinmesi istenen tüm “şey”leri görme şansı
vermektedir.-******************-
Stok Kodu:9786259783420Boyut:13x20Sayfa Sayısı:250Basım Yeri:İstanbul
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim331,50331,502165,75331,503110,50331,50Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim331,50331,502165,75331,503110,50331,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim331,50331,502165,75331,503110,50331,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim331,50331,502--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.