Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Programlama Öğretimi Yaklaşımları Serhat Bahadır Kert

Programlama Öğretimi Yaklaşımları

Liste Fiyatı : 305,00TL
İndirimli Fiyat : 244,00TL
Kazancınız : 61,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 81,33TL
Havale/EFT ile : 239,12TL
%20
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786254272561
105530
Programlama Öğretimi Yaklaşımları
Programlama Öğretimi Yaklaşımları
244.00

Programlama öğretimi, günümüzdeki üretkenlik arayışının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Mesleki gelişim hedeflerinin yanı sıra son yıllarda programlama öğretiminin, bireylerin düşünme becerilerinin gelişimine olumlu etkileri üzerine de çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda, bilgisayar biliminin farklı alanlarında olduğu gibi, programlama çalışmaları da disiplinler arası özellikler içermekte ve “Daha verimli bir programlama öğretimi nasıl yapılabilir?” sorusuna cevaplar aranmaktadır.
Bu kitap, verimli bir programlama öğretiminin nasıl yapılacağına yönelik tüm ayrıntıları içeren kapsamlı bir kaynak olarak hazırlanmıştır. “Pedagojiden Teknolojiye Programlama Öğretimi” bölümü içerisinde, pedagoji-teknoloji ilişkisi örneklerle açıklanmıştır. Pedagoji kavramını detaylandırarak, “Programlama Öğretimi için Öğretim Tasarımı” üzerinde durulmuş, etkili bir öğretim tasarımının, öğrenme verimliliğini ne ölçüde etkileyebileceği, sistematik yaklaşımın yol göstericiliği ile açıklanmaya çalışılmıştır. Doğru pedagojik temeller ve tasarım adımlarının, sınıf içi stratejilerle desteklenmesinin önemi üzerinde durarak, “Programlama Öğretimi Stratejileri” bölümünde önerilerde bulunulmuştur. Öğretim uygulamalarının merkezinde yer alan, öğretim araçları ve etkinlik senaryoları, “Araç Odaklı Programlama Öğretimi Yaklaşımları” ve “Bilgisayarsız Programlama Öğretimi Yaklaşımları” bölümlerinde, örneklerle açıklanmıştır. Öğretim verimliliğinin incelenmesinde, tüm uygulayıcılara ipuçları vermek amacıyla, “Programlama Öğretiminde Değerlendirme” bölümü hazırlanmıştır. “Programlama Paradigmaları” bölümü ile öğretimin teknik detaylarına değinilmiştir. “Okul Öncesinde Programlama” bölümü ile küçük yaş gruplarında da programlamanın temelini oluşturan düşünme becerilerinin geliştirilebileceği açıklanmıştır. Çevrim içi ortamlardaki programlama öğretimi çabalarını desteklemek amacıyla, “Çevrim İçi Programlama Öğretimi” bölümünü hazırlanmıştır. Öğretimde, kanıt temelli yaklaşımın öneminin farkında olarak, “Programlama Öğretimi Araştırmalarında Eğilimler” başlığı altında, alanla ilgili çok önemli ipuçları sunacak veriler paylaşılmıştır. Son olarak, programlama öğretiminin farklı disiplinlerle ilişkisi, “Disiplinler Arası Programlama Öğretimi” başlığıyla incelenmiştir.

  • Açıklama
    • Programlama öğretimi, günümüzdeki üretkenlik arayışının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Mesleki gelişim hedeflerinin yanı sıra son yıllarda programlama öğretiminin, bireylerin düşünme becerilerinin gelişimine olumlu etkileri üzerine de çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda, bilgisayar biliminin farklı alanlarında olduğu gibi, programlama çalışmaları da disiplinler arası özellikler içermekte ve “Daha verimli bir programlama öğretimi nasıl yapılabilir?” sorusuna cevaplar aranmaktadır.
      Bu kitap, verimli bir programlama öğretiminin nasıl yapılacağına yönelik tüm ayrıntıları içeren kapsamlı bir kaynak olarak hazırlanmıştır. “Pedagojiden Teknolojiye Programlama Öğretimi” bölümü içerisinde, pedagoji-teknoloji ilişkisi örneklerle açıklanmıştır. Pedagoji kavramını detaylandırarak, “Programlama Öğretimi için Öğretim Tasarımı” üzerinde durulmuş, etkili bir öğretim tasarımının, öğrenme verimliliğini ne ölçüde etkileyebileceği, sistematik yaklaşımın yol göstericiliği ile açıklanmaya çalışılmıştır. Doğru pedagojik temeller ve tasarım adımlarının, sınıf içi stratejilerle desteklenmesinin önemi üzerinde durarak, “Programlama Öğretimi Stratejileri” bölümünde önerilerde bulunulmuştur. Öğretim uygulamalarının merkezinde yer alan, öğretim araçları ve etkinlik senaryoları, “Araç Odaklı Programlama Öğretimi Yaklaşımları” ve “Bilgisayarsız Programlama Öğretimi Yaklaşımları” bölümlerinde, örneklerle açıklanmıştır. Öğretim verimliliğinin incelenmesinde, tüm uygulayıcılara ipuçları vermek amacıyla, “Programlama Öğretiminde Değerlendirme” bölümü hazırlanmıştır. “Programlama Paradigmaları” bölümü ile öğretimin teknik detaylarına değinilmiştir. “Okul Öncesinde Programlama” bölümü ile küçük yaş gruplarında da programlamanın temelini oluşturan düşünme becerilerinin geliştirilebileceği açıklanmıştır. Çevrim içi ortamlardaki programlama öğretimi çabalarını desteklemek amacıyla, “Çevrim İçi Programlama Öğretimi” bölümünü hazırlanmıştır. Öğretimde, kanıt temelli yaklaşımın öneminin farkında olarak, “Programlama Öğretimi Araştırmalarında Eğilimler” başlığı altında, alanla ilgili çok önemli ipuçları sunacak veriler paylaşılmıştır. Son olarak, programlama öğretiminin farklı disiplinlerle ilişkisi, “Disiplinler Arası Programlama Öğretimi” başlığıyla incelenmiştir.

      Stok Kodu
      :
      9786254272561
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      354
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2022 Eylül
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      244,00   
      244,00   
      2
      122,00   
      244,00   
      3
      81,33   
      244,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      244,00   
      244,00   
      2
      122,00   
      244,00   
      3
      81,33   
      244,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      244,00   
      244,00   
      2
      122,00   
      244,00   
      3
      81,33   
      244,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      244,00   
      244,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat