Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard
Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard - Serdar Pirtini
Yönetim felsefesi olarak pazarlamada bütünleşik bir yaklaşımı vurgulayan bütünsel (holistik) pazarlama yaklaşımı ve sistem yaklaşımının gereği olarak işletmenin tüm fonksiyonel bölümlerinin ve çalışanlarının nezdinde gelişen müşteri odaklı olma ilkesi bu çalışmada esas alınan temel anlayışlar olmuştur. Bu çerçevede, Harvard Business Review tarafından son 75 yılın en yenilikçi uygulaması seçilen Balanced Scorecard'ın dört temel perspektifini oluşturan fınansal perspektif, müşteri perspektifi, içsel iş süreçleri perspektifi, öğrenme ve gelişme perspektifinin neden-sonuç ilişkisi içinde dengeli ve bütünleşik bir yapıda ele alınması pazarlamada bütünsel yaklaşımla oldukça uyumludur. Aynı şekilde Balanced Scorecard'ın müşteri perspektifi ile pazarlamada müşteri odaklılık arasında da benzer bir uyum söz konusudur.
Günümüzde kuruluşların dokunulmaz varlıklarının, kuruluş değerinin neredeyse % 75'inden fazlasını temsil ettiği düşünüldüğünde, bir işletmenin entelektüel varlıklarını harekete geçirmesini sağlayan Balanced Scorecard'ın hem bütünsel pazarlama açısından hem de stratejik yönetim açısından önemi kolaylıkla anlaşılmaktadır. Yönetim takımlarının büyük çoğunluğunun stratejiyi tartışmak için zaman ve bütçe ayırmakta zayıf kalabildikleri ve çalışanların stratejiyi doğru olarak anlamada ve uygulamada zorlanabildikleri hatırlanacak olursa, kurum stratejisini tanımlama ve uygulama aracı olarak Balanced Scorecard, stratejinin süreçlerden çalışanlara kadar hızla yansımasına yardımcı olmaktadır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Balanced Scorecard'ın Temel Kavramları, Kapsamı ve Önemi
Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard
Balanced Scorecard Uygulamalarına Yönelik Örnek Olay İncelemesi
- Açıklama
Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard - Serdar Pirtini
Yönetim felsefesi olarak pazarlamada bütünleşik bir yaklaşımı vurgulayan bütünsel (holistik) pazarlama yaklaşımı ve sistem yaklaşımının gereği olarak işletmenin tüm fonksiyonel bölümlerinin ve çalışanlarının nezdinde gelişen müşteri odaklı olma ilkesi bu çalışmada esas alınan temel anlayışlar olmuştur. Bu çerçevede, Harvard Business Review tarafından son 75 yılın en yenilikçi uygulaması seçilen Balanced Scorecard'ın dört temel perspektifini oluşturan fınansal perspektif, müşteri perspektifi, içsel iş süreçleri perspektifi, öğrenme ve gelişme perspektifinin neden-sonuç ilişkisi içinde dengeli ve bütünleşik bir yapıda ele alınması pazarlamada bütünsel yaklaşımla oldukça uyumludur. Aynı şekilde Balanced Scorecard'ın müşteri perspektifi ile pazarlamada müşteri odaklılık arasında da benzer bir uyum söz konusudur.
Günümüzde kuruluşların dokunulmaz varlıklarının, kuruluş değerinin neredeyse % 75'inden fazlasını temsil ettiği düşünüldüğünde, bir işletmenin entelektüel varlıklarını harekete geçirmesini sağlayan Balanced Scorecard'ın hem bütünsel pazarlama açısından hem de stratejik yönetim açısından önemi kolaylıkla anlaşılmaktadır. Yönetim takımlarının büyük çoğunluğunun stratejiyi tartışmak için zaman ve bütçe ayırmakta zayıf kalabildikleri ve çalışanların stratejiyi doğru olarak anlamada ve uygulamada zorlanabildikleri hatırlanacak olursa, kurum stratejisini tanımlama ve uygulama aracı olarak Balanced Scorecard, stratejinin süreçlerden çalışanlara kadar hızla yansımasına yardımcı olmaktadır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Balanced Scorecard'ın Temel Kavramları, Kapsamı ve Önemi
Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard
Balanced Scorecard Uygulamalarına Yönelik Örnek Olay İncelemesiStok Kodu:9786052426548Boyut:14x20Sayfa Sayısı:196Basım Yeri:İstanbulBaskı:5Basım Tarihi:2020Kapak Türü:Karton Kapak
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim179,55179,55289,78179,55359,85179,55Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim179,55179,55289,78179,55359,85179,55Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim179,55179,55289,78179,55359,85179,55Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim179,55179,552--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.