Pazarlama Psikolojik Bir YaklaşımÇıpalama ile Tüketici Manipülasyonu Üzerine Deneysel Bir Araştırma
Günümüz ekonomisinde kamu sektöründen sonra en fazla harcama yapılan alan pazarlamadır ve bir spor karşılaşmasında verilen reklam maliyetleri Dünya Savaşlarını aşmış durumdadır (Ries & Trout, 2020). Söyleşine yüksek bir maliyetse pazarlamanın her alanında uzmanlaşmayı bir zorunluluk haline getirmiştir. Yeni nesil pazarlama pratiğinde ise markalar artık ürünler ve pazar payları için değil, tüketicilerin zihinleri için rekabet etmektedir. Yani pazarlama dendiğinde ürün yerine tüketici algısı, pazar yerine tüketici zihni anlaşılmalıdır. Başka bir ifade ile günümüz pazarlaması tüketici algılarını yönetme uygulamaları olarak kabul edilmelidir.
Bu çalışmada Nobel Ekonomi Ödül'ü sahibi Çıpalama Teorisi'nin mağazalarda tüketicileri bir manipülasyon aracı olarak kullanımı deneysel bir araştırma ile incelenmiştir. Yapılan deneyde tüketicileri manipüle eden bir mağaza tasarlanmış ve tüketicilerden aynı ürünlere fiyat biçmeleri istenmiştir. Sonuçlarsa hem tüketiciler hem de markalar için oldukça çarpıcıdır. Aynı ürünler olmasına rağmen çıpalama manipülasyonuna maruz kalan deney grubu, çıpalamaya maruz kalmayan kontrol grubuna göre aynı ürünlere %390,31 daha yüksek bir fiyat biçmiştir. Bu da bulguların hem tüketiciler hem de markalar için büyük önem arz ettiğini göstermektedir. Ancak tüketicilerin bilinçlendirilmesi amacı taşıyan çalışmamızın en büyük umudu tüketirken tükenmek yerine daha yaşanabilir bir ekonomi anlayışına katkıda bulunmaktır.
Daha yaşanabilir ekonomi ve daha da önemlisi doğa umuduyla...
- Açıklama
Günümüz ekonomisinde kamu sektöründen sonra en fazla harcama yapılan alan pazarlamadır ve bir spor karşılaşmasında verilen reklam maliyetleri Dünya Savaşlarını aşmış durumdadır (Ries & Trout, 2020). Söyleşine yüksek bir maliyetse pazarlamanın her alanında uzmanlaşmayı bir zorunluluk haline getirmiştir. Yeni nesil pazarlama pratiğinde ise markalar artık ürünler ve pazar payları için değil, tüketicilerin zihinleri için rekabet etmektedir. Yani pazarlama dendiğinde ürün yerine tüketici algısı, pazar yerine tüketici zihni anlaşılmalıdır. Başka bir ifade ile günümüz pazarlaması tüketici algılarını yönetme uygulamaları olarak kabul edilmelidir.
Bu çalışmada Nobel Ekonomi Ödül'ü sahibi Çıpalama Teorisi'nin mağazalarda tüketicileri bir manipülasyon aracı olarak kullanımı deneysel bir araştırma ile incelenmiştir. Yapılan deneyde tüketicileri manipüle eden bir mağaza tasarlanmış ve tüketicilerden aynı ürünlere fiyat biçmeleri istenmiştir. Sonuçlarsa hem tüketiciler hem de markalar için oldukça çarpıcıdır. Aynı ürünler olmasına rağmen çıpalama manipülasyonuna maruz kalan deney grubu, çıpalamaya maruz kalmayan kontrol grubuna göre aynı ürünlere %390,31 daha yüksek bir fiyat biçmiştir. Bu da bulguların hem tüketiciler hem de markalar için büyük önem arz ettiğini göstermektedir. Ancak tüketicilerin bilinçlendirilmesi amacı taşıyan çalışmamızın en büyük umudu tüketirken tükenmek yerine daha yaşanabilir bir ekonomi anlayışına katkıda bulunmaktır.
Daha yaşanabilir ekonomi ve daha da önemlisi doğa umuduyla...Stok Kodu:9786057302908Boyut:16x24Sayfa Sayısı:194Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2022 Eylül
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.