Özgün Ezgilerle Makamsal Solfej Eğitimi
Makamsal solfej eğitimine yönelik olarak hazırlanan bu kitapta, Türk sanat müziğinde basit makamlar olarak adlandırılan çargâh, buselik, kürdi, rast, uşşak, hüseyni, neva, hicaz, hicaz hümayun, hicaz uzzal, hicaz zirgüle, karcığar ve suzinak makamı olmak üzere 13 makama yer verilmiştir. Bu 13 basit makam ve makama ait solfejlerin sunumunda özel bir sıra takip edilmiştir. Makamsal sıralamada, makamsal özellikler dikkate alınırken solfej sıralamasında daha çok seviye ve usul özellikleri bu sıralamanın oluşumunda dikkate alınmıştır. Usul seçiminde sıklıkla kullanılan 2/4, 3/4, 4/4 gibi basit usuller ile birlikte, 6/8 bileşik ve gelenek-sel müziğimizde önemli bir yeri olan 5/8, 7/8 ve 9/8 gibi aksak (birim vuruşları eşit olmayan) usullere yer verilmiştir. Her makam için Türk sanat müziği teorisine göre makamsal dizi gösterilmiş ve solfej okuyucularının “La” diyapazonuna göre piyanoda hangi sesten okuyacaklarına ilişkin dizi gösterimi yapılmıştır. Kitabımızda solfejlerin seslendirilmesine ilişkin hız terimleri özellikle belirtilmemiştir. Solfej parçalarının okuma hızı (tempo) okuyucunun solfej okuma seviyesine bağlı olarak tercihine bırakılmıştır. Müzik eğitiminde geleneksel müzik kültürümüzden yararlanmak, işitme, solfej, dikte vb. alanlarda eğitim boyutuna geleneksel Türk müzik kültürünü aktarmak ve kullanılabilir öğretim materyali olarak hazırlanmasının gerekliliği düşüncesi ile oluşturulan kitapta, 13 makamda yukarıda belirtilen usullerin her biri için ikişer ezgi örneği verilerek toplam 182 ezgi bestelenmiştir.
Taner TOPALOĞLU-Şenol AFACAN
- Açıklama
Makamsal solfej eğitimine yönelik olarak hazırlanan bu kitapta, Türk sanat müziğinde basit makamlar olarak adlandırılan çargâh, buselik, kürdi, rast, uşşak, hüseyni, neva, hicaz, hicaz hümayun, hicaz uzzal, hicaz zirgüle, karcığar ve suzinak makamı olmak üzere 13 makama yer verilmiştir. Bu 13 basit makam ve makama ait solfejlerin sunumunda özel bir sıra takip edilmiştir. Makamsal sıralamada, makamsal özellikler dikkate alınırken solfej sıralamasında daha çok seviye ve usul özellikleri bu sıralamanın oluşumunda dikkate alınmıştır. Usul seçiminde sıklıkla kullanılan 2/4, 3/4, 4/4 gibi basit usuller ile birlikte, 6/8 bileşik ve gelenek-sel müziğimizde önemli bir yeri olan 5/8, 7/8 ve 9/8 gibi aksak (birim vuruşları eşit olmayan) usullere yer verilmiştir. Her makam için Türk sanat müziği teorisine göre makamsal dizi gösterilmiş ve solfej okuyucularının “La” diyapazonuna göre piyanoda hangi sesten okuyacaklarına ilişkin dizi gösterimi yapılmıştır. Kitabımızda solfejlerin seslendirilmesine ilişkin hız terimleri özellikle belirtilmemiştir. Solfej parçalarının okuma hızı (tempo) okuyucunun solfej okuma seviyesine bağlı olarak tercihine bırakılmıştır. Müzik eğitiminde geleneksel müzik kültürümüzden yararlanmak, işitme, solfej, dikte vb. alanlarda eğitim boyutuna geleneksel Türk müzik kültürünü aktarmak ve kullanılabilir öğretim materyali olarak hazırlanmasının gerekliliği düşüncesi ile oluşturulan kitapta, 13 makamda yukarıda belirtilen usullerin her biri için ikişer ezgi örneği verilerek toplam 182 ezgi bestelenmiştir.
Taner TOPALOĞLU-Şenol AFACAN
Stok Kodu:9786258468045Boyut:21,50 x 27,00 cmSayfa Sayısı:125Basım Yeri:KonyaBaskı:1Basım Tarihi:2021Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim233,75233,752116,88233,75377,92233,75Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim233,75233,752116,88233,75377,92233,75Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim233,75233,752116,88233,75377,92233,75Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim233,75233,752--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.