Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Onarıcı Disiplin Modeli Ayşe Arzu Hanhan %15 indirimli Ayşe Arzu Hanha

Onarıcı Disiplin Modeli Ayşe Arzu Hanhan

Liste Fiyatı : 124,00TL
İndirimli Fiyat : 105,40TL
Kazancınız : 18,60TL
Taksitli fiyat : 3 x 35,13TL
Havale/EFT ile : 103,29TL
%15
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786052410608
46959
Onarıcı Disiplin Modeli  Ayşe Arzu Hanhan
Onarıcı Disiplin Modeli Ayşe Arzu Hanhan
105.40
Okullarımızda, akran zorbalığı ve şiddet davranışı meydana geldiğinde; okul yönetimleri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler olarak nasıl bir tutum izliyoruz?
 
CEZA TEMELLİ BİR YAKLAŞIM
 
Mevcut eğitim sisteminde, okullarımızda akran zorbalığı ve şiddet oluştuğu zaman, sorunun nasıl çözüldüğü incelendiğinde ceza temelli bir yaklaşım kullanıldığı göze çarpmaktadır. Ne var ki cezalandırmaya dayalı disiplin anlayışı zarar veren öğrencinin davranışını düzeltmesini sağlayamadığı gibi, zarar gören öğrencinin de ihtiyaçlarına cevap verememektedir. Bu nedenledir ki günümüzde, salt cezalandırmaya dayalı disiplin anlayışının yerine geçebilecek alternatif bir disiplin anlayışına ihtiyaç duyulmaktadır.
 
ONARICI DİSİPLİN MODELİ
 
Bu kitap; okullarda disiplin sorunu çerçevesinde ele alınan, akran zorbalığı ile şiddet sorununun yapıcı ve kalıcı çözümüne yönelik bir model önerisi olan “Onarıcı Disiplin Modeli”ni ele almaktadır. Bu doğrultuda, “Onarıcı Disiplin Yaklaşımı”nın okul ortamında nasıl uygulanacağı üzerinde durulmaktadır. “Cezalandırıcı Yaklaşım” hatalı davranışı, kanun ve kurallara karşı yapılan bir eylem olarak görürken, “Onarıcı Yaklaşım” bundan farklı olarak, hatalı davranışı insanlara karşı yapılan ve ilişkileri bozan bir eylem olarak görür. “Onarıcı Disiplin Modeli”, öğrenciler arasında şiddet veya zorbalık nedeniyle bozulan ilişkilerin “Onarıcı Uygulamalar” yoluyla yeniden düzeltilmesi ve kurulması üzerine odaklanmaktadır. “Onarıcı Uygulamalar” her ne kadar lise düzeyinde eğitim-öğretim faaliyeti sürdüren okullarda gerçekleştirilmiş olsa da, uygulamacının yapacağı ufak değişikliklerle ortaokul ve üniversite düzeyinde uygulanabileceği öngörülmektedir.
 
Kitap, iki özelliği ile ön plana çıkmaktadır:
• Uygulamaya dönük olması ve
• Yapılan “Onarıcı Uygulamalar”ın, bilindiği kadarıyla, ülkemiz ölçeğinde öncü bir özellik taşımasıdır.
Bu çalışma, okul ortamında öğrenciler arasında yaşanan zorbalık ve şiddet sorunun çözümünde çaresizlik yaşayan öğrenciler, öğretmenler, okul yönetimleri ve ailelerin yaralarına merhem olabilecek nitelikte görünmektedir. Prof. Dr. Abbas TÜRNÜKLÜ
  • Açıklama
    • Okullarımızda, akran zorbalığı ve şiddet davranışı meydana geldiğinde; okul yönetimleri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler olarak nasıl bir tutum izliyoruz?
       
      CEZA TEMELLİ BİR YAKLAŞIM
       
      Mevcut eğitim sisteminde, okullarımızda akran zorbalığı ve şiddet oluştuğu zaman, sorunun nasıl çözüldüğü incelendiğinde ceza temelli bir yaklaşım kullanıldığı göze çarpmaktadır. Ne var ki cezalandırmaya dayalı disiplin anlayışı zarar veren öğrencinin davranışını düzeltmesini sağlayamadığı gibi, zarar gören öğrencinin de ihtiyaçlarına cevap verememektedir. Bu nedenledir ki günümüzde, salt cezalandırmaya dayalı disiplin anlayışının yerine geçebilecek alternatif bir disiplin anlayışına ihtiyaç duyulmaktadır.
       
      ONARICI DİSİPLİN MODELİ
       
      Bu kitap; okullarda disiplin sorunu çerçevesinde ele alınan, akran zorbalığı ile şiddet sorununun yapıcı ve kalıcı çözümüne yönelik bir model önerisi olan “Onarıcı Disiplin Modeli”ni ele almaktadır. Bu doğrultuda, “Onarıcı Disiplin Yaklaşımı”nın okul ortamında nasıl uygulanacağı üzerinde durulmaktadır. “Cezalandırıcı Yaklaşım” hatalı davranışı, kanun ve kurallara karşı yapılan bir eylem olarak görürken, “Onarıcı Yaklaşım” bundan farklı olarak, hatalı davranışı insanlara karşı yapılan ve ilişkileri bozan bir eylem olarak görür. “Onarıcı Disiplin Modeli”, öğrenciler arasında şiddet veya zorbalık nedeniyle bozulan ilişkilerin “Onarıcı Uygulamalar” yoluyla yeniden düzeltilmesi ve kurulması üzerine odaklanmaktadır. “Onarıcı Uygulamalar” her ne kadar lise düzeyinde eğitim-öğretim faaliyeti sürdüren okullarda gerçekleştirilmiş olsa da, uygulamacının yapacağı ufak değişikliklerle ortaokul ve üniversite düzeyinde uygulanabileceği öngörülmektedir.
       
      Kitap, iki özelliği ile ön plana çıkmaktadır:
      • Uygulamaya dönük olması ve
      • Yapılan “Onarıcı Uygulamalar”ın, bilindiği kadarıyla, ülkemiz ölçeğinde öncü bir özellik taşımasıdır.
      Bu çalışma, okul ortamında öğrenciler arasında yaşanan zorbalık ve şiddet sorunun çözümünde çaresizlik yaşayan öğrenciler, öğretmenler, okul yönetimleri ve ailelerin yaralarına merhem olabilecek nitelikte görünmektedir. Prof. Dr. Abbas TÜRNÜKLÜ
      Stok Kodu
      :
      9786052410608
      Boyut
      :
      16x24 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      92
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      3
      Basım Tarihi
      :
      2019
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      105,40   
      105,40   
      2
      52,70   
      105,40   
      3
      35,13   
      105,40   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      105,40   
      105,40   
      2
      52,70   
      105,40   
      3
      35,13   
      105,40   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      105,40   
      105,40   
      2
      52,70   
      105,40   
      3
      35,13   
      105,40   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      105,40   
      105,40   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat