Okul Yöneticilerinin Beden Eğitimi Dersineİlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
İnsanlar eskiden yaşamlarını sürdürmek adına birtakım hareketler yapar ve o günkü yaşam koşullarına uyum sağlamaya çalışırlardı. Daha sonraları insanlar sağlıkları için fiziksel hareketin önemli olduğuna inanmışlar ve bu doğrultuda bilinçli olarak hareketli olmaya devam etmişlerdir. Günümüzde ise bu hareketliliğin önemi gün geçtikçe artmaya devam etmektedir. Beden eğitimi kavramına bakıldığında insanların fiziki gelişiminin dengeli bir şekilde olması için yapılan, aynı zamanda insanı ruhen ve zihnen rahatlatan ve en önemlisi de insanın kişiliğini ve karakterini geliştiren genel eğitimin tamamlayıcısı olarak ifade edilebilir.
Her bireyin herhangi bir nesneye karşı tutumu olması olasıdır. Tutum, bireyin olumlu ya da olumsuz davranışlar sergilemesi olarak da adlandırılabilir. Tutum bilimsel açıdan bakıldığında önemli bir kavramdır. Çünkü bilim adamları tutumla ilgili birçok çalışma yapmıştır ve bu çalışmalar devam etmektedir. Tutum kavramının; anlama veya bilgi, ihtiyaçları giderme, egoyu savunma ve içsel değerlerin ifade edilmesi gibi işlevleri bulunmaktadır. Özellikle okul yöneticilerinin fiziksel gelişim, öz saygı ve benlik gelişimi için önemli olan beden eğitimi dersine yönelik tutumları önem arz etmektedir. Bu doğrultuda eserde okul yöneticilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumuna ilişkin bir ölçüm aracının yanında nitel verilerle desteklenmiş sonuçlar yer almaktadır.
- Açıklama
İnsanlar eskiden yaşamlarını sürdürmek adına birtakım hareketler yapar ve o günkü yaşam koşullarına uyum sağlamaya çalışırlardı. Daha sonraları insanlar sağlıkları için fiziksel hareketin önemli olduğuna inanmışlar ve bu doğrultuda bilinçli olarak hareketli olmaya devam etmişlerdir. Günümüzde ise bu hareketliliğin önemi gün geçtikçe artmaya devam etmektedir. Beden eğitimi kavramına bakıldığında insanların fiziki gelişiminin dengeli bir şekilde olması için yapılan, aynı zamanda insanı ruhen ve zihnen rahatlatan ve en önemlisi de insanın kişiliğini ve karakterini geliştiren genel eğitimin tamamlayıcısı olarak ifade edilebilir.
Her bireyin herhangi bir nesneye karşı tutumu olması olasıdır. Tutum, bireyin olumlu ya da olumsuz davranışlar sergilemesi olarak da adlandırılabilir. Tutum bilimsel açıdan bakıldığında önemli bir kavramdır. Çünkü bilim adamları tutumla ilgili birçok çalışma yapmıştır ve bu çalışmalar devam etmektedir. Tutum kavramının; anlama veya bilgi, ihtiyaçları giderme, egoyu savunma ve içsel değerlerin ifade edilmesi gibi işlevleri bulunmaktadır. Özellikle okul yöneticilerinin fiziksel gelişim, öz saygı ve benlik gelişimi için önemli olan beden eğitimi dersine yönelik tutumları önem arz etmektedir. Bu doğrultuda eserde okul yöneticilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumuna ilişkin bir ölçüm aracının yanında nitel verilerle desteklenmiş sonuçlar yer almaktadır.Stok Kodu:9786257363815Boyut:16x24Sayfa Sayısı:154Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2021 MayısKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,00266,00132,00344,00132,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim132,00132,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.