Nedenin Neliği
Heidegger’in bu kısa metni bize Aristoteles, Leibniz, Kant ve Heidegger için “neden”in ne olduğunu açıklamaktan öte “Sein und Zeit” (Olmak ve Zaman) adlı yapıtında geçen pek çok kavramın anlaşılmasını sağlıyor. Metinde Heidegger’e göre “ontik” ve “ontolojik” kavramları, bunların arasındaki ayırım, ontik ve ontolojik doğruluğun ne olduğu, doğruluğun önerme doğruluğu olmadığı, aşkınlığın ne olduğu, temellendirme türleri, özgürlüğün ne olduğu ve neden ile özgürlük bağlantısı açıkça belirlenmekte.
Yine metinde Dasein, yani “dünya –içinde‐olmak”, ne demek çok açık hale gelmekte, çünkü Heidegger “dünya” ile Eski Yunanda, Ortaçağda, Kant’ta neler kastedildiğini serimledikten sonra kendisinin “dünya”dan ne anladığını da söylemekte.
- Açıklama
Heidegger’in bu kısa metni bize Aristoteles, Leibniz, Kant ve Heidegger için “neden”in ne olduğunu açıklamaktan öte “Sein und Zeit” (Olmak ve Zaman) adlı yapıtında geçen pek çok kavramın anlaşılmasını sağlıyor. Metinde Heidegger’e göre “ontik” ve “ontolojik” kavramları, bunların arasındaki ayırım, ontik ve ontolojik doğruluğun ne olduğu, doğruluğun önerme doğruluğu olmadığı, aşkınlığın ne olduğu, temellendirme türleri, özgürlüğün ne olduğu ve neden ile özgürlük bağlantısı açıkça belirlenmekte.
Yine metinde Dasein, yani “dünya –içinde‐olmak”, ne demek çok açık hale gelmekte, çünkü Heidegger “dünya” ile Eski Yunanda, Ortaçağda, Kant’ta neler kastedildiğini serimledikten sonra kendisinin “dünya”dan ne anladığını da söylemekte.Stok Kodu:9786052229149Boyut:13,50 x 21,00 cmSayfa Sayısı:112Basım Tarihi:2019Çeviren:Saffet BabürKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim131,25131,25265,63131,25343,75131,25Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim131,25131,25265,63131,25343,75131,25Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim131,25131,25265,63131,25343,75131,25Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim131,25131,252--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.