Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Matematik Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklar İçin Sayı ve Dört İşlem Öğr

Matematik Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklar İçin Sayı ve Dört İşlem Öğretimi

Liste Fiyatı : 240,00TL
İndirimli Fiyat : 192,00TL
Kazancınız : 48,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 64,00TL
Havale/EFT ile : 188,16TL
%20
Temin Süresi 5 İş Günüdür.
9786256480513
120764
Matematik Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklar İçin Sayı ve Dört İşlem Öğretimi
Matematik Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklar İçin Sayı ve Dört İşlem Öğretimi
192.00

Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ - Prof. Dr. Gönül GÜNEŞ

ÖN SÖZ

Matematik öğrenme güçlüğü, sayı kavramının öğrenilmesi, temel aritmetik işlemlerin doğru ve akıcı bir şekilde hesaplanması ve muhakeme güçlükleriyle kendisini gösteren matematiksel bir yetersizlik olarak tanımlanmaktadır. Güçlük yaşayan öğrenciler, ek destek ve öğretimsel müdahale programlarıyla desteklenmediğinde her yıl belirgin bir şekilde akranlarından geride kalmaktadır. Bu durum, güçlük yaşayan çocukları akademik ve sosyal yönden olumsuz etkilemektedir. Ek destek ve öğretimsel müdahale programlarıyla desteklenen öğrenciler, akademik olarak tipik gelişim gösteren akranları gibi matematik öğrenebilmektedir. Yani, bu öğrenciler hiç öğrenememekten ziyade yavaş ve farklı öğrenen öğrencilerden oluşmaktadır.

Matematik, sayı ve sembollerden oluşan soyut bir disiplin olarak ifade edilmektedir. Matematikte konular sarmal ve ardışık bir şekilde sunulmakta, her bir konu kendisinden sonra gelen diğer bir konu için temel oluşturmaktadır. Bu bakımdan öğrenilmeyen her bir konu, daha sonra gelecek ilişkili konuların öğrenilmesine engel oluşturabilmektedir. Dolayısıyla matematik

öğretimi yapılırken öğrencilerin mevcut bilgi birikimi değerlendirilmeli ve var olan performans düzeyi belirlenmelidir.

Matematik, uygun yöntem ve teknikler kullanılmadan verildiğinde özellikle zor olarak nitelendirilen ve çoğunlukla da korkuyla yaklaşılan bir ders olarak karşımıza çıkmaktadır. Matematik öğretimi, matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin bireysel özelliklerini ve farklılıklarını dikkate alarak, onlara uygun yöntem ve teknikler kullanılarak şekillendirilmelidir.

Ayrıca, etkili ve verimli bir matematik öğretimi için öğretmenlerin farklı yöntem ve stratejilere hâkim olması ve derslerinde kullanması öğrenci öğrenmelerini desteklemektedir. Genel olarak öğretimin, içeriğin, derslerde kullanılan materyallerin, öğretim yöntem ve stratejilerinin öğrencilere uygun hale getirilmesi öğretmenlerin en önemli sorumluluklarındandır.

Kitapta ilkokulda matematiğin yeri, matematik öğrenme güçlükleri, gerçekçi matematik öğretimi ile ilgili teorik içerikle birlikte sayılar ve işlemlerle ilgili ilkokul öğrencilerinin yaşadıkları zorluklar ve yanılgılara yer verilmiştir. Aynı zamanda, öğrencilerin yaşayabileceği bu güçlüklerin üstesinden gelebilmek için gerçekçi matematik eğitimi kuramı çerçevesinde bir yol izlenerek örnek etkinlikler sunulmuştur. Kitapta sunulan bu etkinlikler, ilkokul matematik dersi öğretim programı kazanımları dikkate alınarak konu bazında düzenlenmiştir.

Bu kitap, sınıf öğretmenlerine, sınıf öğretmeni adaylarına ve ilkokulda matematik öğrenme güçlüğü yaşayan çocukları olan ebeveynlere yöneliktir. Aynı zamanda etkinliklerin matematiği seven-sevemeyen, korkan-korkmayan, zorlanan-zorlanmayan tüm öğrencilere de katkısının olacağına inanmaktayız.

Ağustos, 2023

Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ

Prof. Dr. Gönül GÜNEŞ

 

  • Açıklama
    • Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ - Prof. Dr. Gönül GÜNEŞ

      ÖN SÖZ

      Matematik öğrenme güçlüğü, sayı kavramının öğrenilmesi, temel aritmetik işlemlerin doğru ve akıcı bir şekilde hesaplanması ve muhakeme güçlükleriyle kendisini gösteren matematiksel bir yetersizlik olarak tanımlanmaktadır. Güçlük yaşayan öğrenciler, ek destek ve öğretimsel müdahale programlarıyla desteklenmediğinde her yıl belirgin bir şekilde akranlarından geride kalmaktadır. Bu durum, güçlük yaşayan çocukları akademik ve sosyal yönden olumsuz etkilemektedir. Ek destek ve öğretimsel müdahale programlarıyla desteklenen öğrenciler, akademik olarak tipik gelişim gösteren akranları gibi matematik öğrenebilmektedir. Yani, bu öğrenciler hiç öğrenememekten ziyade yavaş ve farklı öğrenen öğrencilerden oluşmaktadır.

      Matematik, sayı ve sembollerden oluşan soyut bir disiplin olarak ifade edilmektedir. Matematikte konular sarmal ve ardışık bir şekilde sunulmakta, her bir konu kendisinden sonra gelen diğer bir konu için temel oluşturmaktadır. Bu bakımdan öğrenilmeyen her bir konu, daha sonra gelecek ilişkili konuların öğrenilmesine engel oluşturabilmektedir. Dolayısıyla matematik

      öğretimi yapılırken öğrencilerin mevcut bilgi birikimi değerlendirilmeli ve var olan performans düzeyi belirlenmelidir.

      Matematik, uygun yöntem ve teknikler kullanılmadan verildiğinde özellikle zor olarak nitelendirilen ve çoğunlukla da korkuyla yaklaşılan bir ders olarak karşımıza çıkmaktadır. Matematik öğretimi, matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin bireysel özelliklerini ve farklılıklarını dikkate alarak, onlara uygun yöntem ve teknikler kullanılarak şekillendirilmelidir.

      Ayrıca, etkili ve verimli bir matematik öğretimi için öğretmenlerin farklı yöntem ve stratejilere hâkim olması ve derslerinde kullanması öğrenci öğrenmelerini desteklemektedir. Genel olarak öğretimin, içeriğin, derslerde kullanılan materyallerin, öğretim yöntem ve stratejilerinin öğrencilere uygun hale getirilmesi öğretmenlerin en önemli sorumluluklarındandır.

      Kitapta ilkokulda matematiğin yeri, matematik öğrenme güçlükleri, gerçekçi matematik öğretimi ile ilgili teorik içerikle birlikte sayılar ve işlemlerle ilgili ilkokul öğrencilerinin yaşadıkları zorluklar ve yanılgılara yer verilmiştir. Aynı zamanda, öğrencilerin yaşayabileceği bu güçlüklerin üstesinden gelebilmek için gerçekçi matematik eğitimi kuramı çerçevesinde bir yol izlenerek örnek etkinlikler sunulmuştur. Kitapta sunulan bu etkinlikler, ilkokul matematik dersi öğretim programı kazanımları dikkate alınarak konu bazında düzenlenmiştir.

      Bu kitap, sınıf öğretmenlerine, sınıf öğretmeni adaylarına ve ilkokulda matematik öğrenme güçlüğü yaşayan çocukları olan ebeveynlere yöneliktir. Aynı zamanda etkinliklerin matematiği seven-sevemeyen, korkan-korkmayan, zorlanan-zorlanmayan tüm öğrencilere de katkısının olacağına inanmaktayız.

      Ağustos, 2023

      Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ

      Prof. Dr. Gönül GÜNEŞ

       

      Stok Kodu
      :
      9786256480513
      Boyut
      :
      15x23
      Sayfa Sayısı
      :
      133
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2023 Aralık
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      96,00   
      192,00   
      3
      64,00   
      192,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      96,00   
      192,00   
      3
      64,00   
      192,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      96,00   
      192,00   
      3
      64,00   
      192,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat