Marka Nefreti
Marka olmanın ön koşulu hedef kitlenin duygularına seslenerek onların anlam tüketmesini sağlamaktır. Rekabetin giderek yoğunlaştığı günümüzde, marka yaratmanın zorunluluk haline gelmesinden ötürü işletmeler, rakiplerinden ayrışmak diğer bir deyişle farklılık yaratmak için tüketicinin duygularına dokunarak aralarında bağ oluşturmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda markalar, iletişim çalışmalarıyla tüketicilerde hoşlanma, beğenme, mutluluk ve aşk gibi pozitif duyguları uyandırmayı hedefler. Ancak kimi zaman çeşitli etkenlerden dolayı markalar bunu başaramadıkları gibi tüketicinin kendileri hakkında negatif duygular hissetmesine de neden olabilmektedir. Bireylerin hissettikleri nefretin öfke duygusundan bile güçlü olduğu ve negatif duygular sıralamasında en üstte bulunduğunu göz önüne alırsak nefret duygusunun marka açısından nedenli sakıncalı olduğu anlaşılabilir. Ayrıca bir tüketici markaya duyduğu nefretin başkalarına da yayılmasını kolaylıkla sağlayabilir. Bu bağlamda markalar, yaşadıkları sorun sonrasında tüketicilerde oluşan nefreti sonlandırma veya en azından azaltma amacıyla gereken çalışmalarda bulunmalıdır. Ancak negatif duygularını pozitife çevrilmesi oldukça zor olduğu için markaların kendilerine yönelik nefret oluşmadan önce önlemler alması veya nefrete sebep olabilecek davranışlardan kaçınması daha doğrudur. Özellikle yeni medya çağının koşulları dikkate alındığında marka nefretinin oluşmasının ne denli kolay olduğu bu nedenle konunun günümüzde taşıdığı önem belirgindir. Marka Nefreti adlı bu kitap günümüzde markalama alanının en önemli konularından birini kapsamlı olarak ele almaktadır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Tutum Kavramı
Tutum ile Duyum ilişkisi
Marka Nefreti Kavramı
Marka Nefretini Belirleyici Unsurlar
Marka Nefretinin Sonuçları
Marka Nefretine Karşı İzlenebilecek Stratejiler
- Açıklama
Marka olmanın ön koşulu hedef kitlenin duygularına seslenerek onların anlam tüketmesini sağlamaktır. Rekabetin giderek yoğunlaştığı günümüzde, marka yaratmanın zorunluluk haline gelmesinden ötürü işletmeler, rakiplerinden ayrışmak diğer bir deyişle farklılık yaratmak için tüketicinin duygularına dokunarak aralarında bağ oluşturmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda markalar, iletişim çalışmalarıyla tüketicilerde hoşlanma, beğenme, mutluluk ve aşk gibi pozitif duyguları uyandırmayı hedefler. Ancak kimi zaman çeşitli etkenlerden dolayı markalar bunu başaramadıkları gibi tüketicinin kendileri hakkında negatif duygular hissetmesine de neden olabilmektedir. Bireylerin hissettikleri nefretin öfke duygusundan bile güçlü olduğu ve negatif duygular sıralamasında en üstte bulunduğunu göz önüne alırsak nefret duygusunun marka açısından nedenli sakıncalı olduğu anlaşılabilir. Ayrıca bir tüketici markaya duyduğu nefretin başkalarına da yayılmasını kolaylıkla sağlayabilir. Bu bağlamda markalar, yaşadıkları sorun sonrasında tüketicilerde oluşan nefreti sonlandırma veya en azından azaltma amacıyla gereken çalışmalarda bulunmalıdır. Ancak negatif duygularını pozitife çevrilmesi oldukça zor olduğu için markaların kendilerine yönelik nefret oluşmadan önce önlemler alması veya nefrete sebep olabilecek davranışlardan kaçınması daha doğrudur. Özellikle yeni medya çağının koşulları dikkate alındığında marka nefretinin oluşmasının ne denli kolay olduğu bu nedenle konunun günümüzde taşıdığı önem belirgindir. Marka Nefreti adlı bu kitap günümüzde markalama alanının en önemli konularından birini kapsamlı olarak ele almaktadır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Tutum Kavramı
Tutum ile Duyum ilişkisi
Marka Nefreti Kavramı
Marka Nefretini Belirleyici Unsurlar
Marka Nefretinin Sonuçları
Marka Nefretine Karşı İzlenebilecek StratejilerStok Kodu:9786254360480Boyut:16x24Sayfa Sayısı:222Basım Yeri:İstanbulBasım Tarihi:2021 EkimKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim215,55215,552107,78215,55371,85215,55Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim215,55215,552107,78215,55371,85215,55Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim215,55215,552107,78215,55371,85215,55Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim215,55215,552--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.