Kuramdan Uygulamaya Yazma Öğretimi Pegem Akademi
Bu kitap 21. yüzyılın önemli bir becerisi olan yazmanın etkili bir şekilde öğretimi
konusunda öğretmenlere ve öğretmen adaylarına rehberlik edecek bir içerikte
hazırlanmıştır. Adından da anlaşılacağı üzere kitap, kuramsal ve uygulamaya dayalı
olarak iki temel bölümden oluşmaktadır. Kuramsal bölüm yazma öğretiminde
temel kavramlar, yazma teorileri, çocuklarda yazmanın gelişimi ve biçimlendirici
deneme araştırmaları olarak dört alt bölümden oluşmaktadır. Kuramsal bölümde
genel olarak geçmişten günümüze yazı, yazma öğretiminde temel kavramlar,
yazma öğretiminde öğretmen rolleri, yazma öğretiminin temel ilkeleri, yazma
öğretimine yön veren teori ve modeller, çocuklarda yazma becerisinin gelişim
aşamaları ve bu aşamaların özellikleri gibi kavramsal konulara ve özellikle okuma
yazma araştırmacılarına yeni bir bakış açısı kazandırmak amacıyla geliştirilmiş olan
biçimlendirici deneme araştırmalarına yer verilmiştir.
Uygulama bölümünde ise genel olarak yazma öğretiminde yer verilmesi gereken
türler ayrı ayrı ele alınarak bu türlerin öğretimine ilişkin temel açıklamalar ve
etkinlik örnekleri sunulmuştur. Bu bölümde bitişik eğik yazı öğretimi, hikâye
yazmanın öğretimi, bilgi verici metin yazmanın öğretimi, ikna edici metin yazmanın
öğretimi, yaratıcı yazmanın öğretimi konularına yer verilmiştir. Öğretim konularının
ele alındığı bölümler mümkün olduğunca etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmeye
çalışılmıştır. Bu bölümlere ek olarak yazma güçlükleri konusu ele alınarak yazma
güçlüklerinin giderilmesinde etkili olabilecek yöntem ve teknikler açıklanmıştır. Son
olarak yazmada ölçme ve değerlendirme konusu detaylı bir şekilde açıklanmıştır.
- Açıklama
Bu kitap 21. yüzyılın önemli bir becerisi olan yazmanın etkili bir şekilde öğretimi
konusunda öğretmenlere ve öğretmen adaylarına rehberlik edecek bir içerikte
hazırlanmıştır. Adından da anlaşılacağı üzere kitap, kuramsal ve uygulamaya dayalı
olarak iki temel bölümden oluşmaktadır. Kuramsal bölüm yazma öğretiminde
temel kavramlar, yazma teorileri, çocuklarda yazmanın gelişimi ve biçimlendirici
deneme araştırmaları olarak dört alt bölümden oluşmaktadır. Kuramsal bölümde
genel olarak geçmişten günümüze yazı, yazma öğretiminde temel kavramlar,
yazma öğretiminde öğretmen rolleri, yazma öğretiminin temel ilkeleri, yazma
öğretimine yön veren teori ve modeller, çocuklarda yazma becerisinin gelişim
aşamaları ve bu aşamaların özellikleri gibi kavramsal konulara ve özellikle okuma
yazma araştırmacılarına yeni bir bakış açısı kazandırmak amacıyla geliştirilmiş olan
biçimlendirici deneme araştırmalarına yer verilmiştir.
Uygulama bölümünde ise genel olarak yazma öğretiminde yer verilmesi gereken
türler ayrı ayrı ele alınarak bu türlerin öğretimine ilişkin temel açıklamalar ve
etkinlik örnekleri sunulmuştur. Bu bölümde bitişik eğik yazı öğretimi, hikâye
yazmanın öğretimi, bilgi verici metin yazmanın öğretimi, ikna edici metin yazmanın
öğretimi, yaratıcı yazmanın öğretimi konularına yer verilmiştir. Öğretim konularının
ele alındığı bölümler mümkün olduğunca etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmeye
çalışılmıştır. Bu bölümlere ek olarak yazma güçlükleri konusu ele alınarak yazma
güçlüklerinin giderilmesinde etkili olabilecek yöntem ve teknikler açıklanmıştır. Son
olarak yazmada ölçme ve değerlendirme konusu detaylı bir şekilde açıklanmıştır.Stok Kodu:9786052415351Boyut:16x24 cmSayfa Sayısı:336Basım Yeri:AnkaraBaskı:1Basım Tarihi:Aralık 2018Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim251,60251,602125,80251,60383,87251,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim251,60251,602125,80251,60383,87251,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim251,60251,602125,80251,60383,87251,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim251,60251,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.