Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Kriz İletişimi Soner Dutucu

Kriz İletişimiSiyasi Kriz İletişimi Üzerine Düşünceler

Liste Fiyatı : 200,00TL
İndirimli Fiyat : 160,00TL
Kazancınız : 40,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 53,33TL
Havale/EFT ile : 156,80TL
%20
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786258259568
106324
Kriz İletişimi
Kriz İletişimi Siyasi Kriz İletişimi Üzerine Düşünceler
160.00

Bu araştırmada, ülkemizde siyasi kriz yönetim ve iletişimi ile ilgili en işlevsel

çalışmanın İçişleri Bakanlığı İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı tarafından

Ocak 2020 tarihinde yayınlanmış olan 'Kriz İletişim Yönetimi Rehberi’ olduğu

değerlendirilmiştir. Fakat rehber, ileride bahsedileceği üzere sadece afet nedenli

kriz durumlarına, yani sorumluluk atfı düşük olan ‘durumsal krizlere’ odaklanmıştır.

Ancak siyasi krizler sadece durumsal krizlerden ibaret olmayıp, kurumsal

krizler, gaf ve skandallar, siyasi başarısızlıklar ve siyaset dışı mecrada gerçekleşip

politize olan birçok kriz durumunu içermektedir. Aslında siyasi kriz çalışmalarının

önündeki en büyük engel kavramın tanımlanmasını zorlaştıran bu girift yapısıdır.

Nitekim siyasi krizin kavramsal olarak sınırlı sayıda açıklaması mevcuttur.

Yani, bir kavram olarak ‘siyasi kriz’ aslında ‘muğlak’ durumdadır. Bununla birlikte,

siyasal pazarlama temelinde ele alındığında, işletme ve şirketlerin tecrübe ettiği

krizlerin yönetim ve iletişim yönetimleri ile siyasi krizlerin, farklılıkları olduğu

kadar benzerlikleri de söz konusudur. İşte bu çalışmada ortaya çıkan düşünce, bu

benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi ile işletmelerin kriz yönetim ve özellikle

iletişimi bağlamında, kriz iletişimi disiplini bünyesinde ortaya konmuş olan kriz

yanıtlama / karşılama model ve kuramlarının sunduğu iletişim stratejilerinin siyasi

kriz iletişimi çalışmalarına bir temel oluşturabileceğidir. Nitekim bunların

siyasi varlık ve figürlerce de kısmen kullanılıyor olduğu yapılan vaka analizi çalışmalarıyla sabittir. Ek olarak bu benzerlik ve farklılıkların etkin bir biçimde ortaya

konulması ve var olan stratejilerin bu minvalde geliştirilmesi hem siyasi krizlerin

çerçevesini daha belirgin hale getirecek hem de kamu kurumlarına sistemli ve

işlevsel bir iletişim sağlamış olacaktır. Bunun için siyasi krizlerle ilintili olabilecek

kavram ve disiplinler de irdelenmelidir. Bu çalışmada, stratejik iletişim, politik

dil, medya diplomasisi, sosyal medya, krizlerin sosyo-politik özellikleri ve kriz

kültürü gibi başlıklarla siyasi krizlerin tanımlanmasına ve ortaya temel bir iletişim

şeması çıkarılmasına bir zemin oluşturmak amaçlanmıştır.

 

  • Açıklama
    • Bu araştırmada, ülkemizde siyasi kriz yönetim ve iletişimi ile ilgili en işlevsel

      çalışmanın İçişleri Bakanlığı İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı tarafından

      Ocak 2020 tarihinde yayınlanmış olan 'Kriz İletişim Yönetimi Rehberi’ olduğu

      değerlendirilmiştir. Fakat rehber, ileride bahsedileceği üzere sadece afet nedenli

      kriz durumlarına, yani sorumluluk atfı düşük olan ‘durumsal krizlere’ odaklanmıştır.

      Ancak siyasi krizler sadece durumsal krizlerden ibaret olmayıp, kurumsal

      krizler, gaf ve skandallar, siyasi başarısızlıklar ve siyaset dışı mecrada gerçekleşip

      politize olan birçok kriz durumunu içermektedir. Aslında siyasi kriz çalışmalarının

      önündeki en büyük engel kavramın tanımlanmasını zorlaştıran bu girift yapısıdır.

      Nitekim siyasi krizin kavramsal olarak sınırlı sayıda açıklaması mevcuttur.

      Yani, bir kavram olarak ‘siyasi kriz’ aslında ‘muğlak’ durumdadır. Bununla birlikte,

      siyasal pazarlama temelinde ele alındığında, işletme ve şirketlerin tecrübe ettiği

      krizlerin yönetim ve iletişim yönetimleri ile siyasi krizlerin, farklılıkları olduğu

      kadar benzerlikleri de söz konusudur. İşte bu çalışmada ortaya çıkan düşünce, bu

      benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi ile işletmelerin kriz yönetim ve özellikle

      iletişimi bağlamında, kriz iletişimi disiplini bünyesinde ortaya konmuş olan kriz

      yanıtlama / karşılama model ve kuramlarının sunduğu iletişim stratejilerinin siyasi

      kriz iletişimi çalışmalarına bir temel oluşturabileceğidir. Nitekim bunların

      siyasi varlık ve figürlerce de kısmen kullanılıyor olduğu yapılan vaka analizi çalışmalarıyla sabittir. Ek olarak bu benzerlik ve farklılıkların etkin bir biçimde ortaya

      konulması ve var olan stratejilerin bu minvalde geliştirilmesi hem siyasi krizlerin

      çerçevesini daha belirgin hale getirecek hem de kamu kurumlarına sistemli ve

      işlevsel bir iletişim sağlamış olacaktır. Bunun için siyasi krizlerle ilintili olabilecek

      kavram ve disiplinler de irdelenmelidir. Bu çalışmada, stratejik iletişim, politik

      dil, medya diplomasisi, sosyal medya, krizlerin sosyo-politik özellikleri ve kriz

      kültürü gibi başlıklarla siyasi krizlerin tanımlanmasına ve ortaya temel bir iletişim

      şeması çıkarılmasına bir zemin oluşturmak amaçlanmıştır.

       

      Stok Kodu
      :
      9786258259568
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      130
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2022
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      160,00   
      160,00   
      2
      80,00   
      160,00   
      3
      53,33   
      160,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      160,00   
      160,00   
      2
      80,00   
      160,00   
      3
      53,33   
      160,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      160,00   
      160,00   
      2
      80,00   
      160,00   
      3
      53,33   
      160,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      160,00   
      160,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat