Kimyada Kavram Yanılgıları
Fen eğitimi içerisinde önemli bir yeri bulunan ve ortaokul 5. sınıftan itibaren
öğrencilerin karşılaştığı kimya konuları, üniversiteye kadar olan eğitimin her bir
basamağında zorunlu olarak yer almaktadır. Bu sebeplerle yeterli bir fen eğitimi
için, diğer fen derslerinin yanında, kimya dersindeki kavramların da doğru bir
şekilde öğretilmesi büyük önem taşımaktadır.
Bilindiği üzere öğrenciler, kimya kavramlarının öğrenilmesinin zor olduğunu
düşünmektedirler. Bu durumun oluşmasında birçok neden sıralanabilir. Bu nedenlerden
belki de en önemlisi, öğrencilerin konuyu neden öğrenmeleri gerektiğini bilmemeleridir.
Öğrencinin amacı, sınavdan geçer not almak olursa; konuya çalışma, kavramları
doğru öğrenme ve öğrenmenin kalıcı olması, ikinci planda kalmış demektir.
Bu durumda kavram yanılgılarının oluşması daha muhtemel hale gelmektedir.
Öğrencilere yeni bir kavramı öğretmek, onlarda var olan kavram yanılgılarını
düzeltmekten daha kolaydır. Dolayısıyla son 20 yılda kimya eğitimcileri, öğrencilerin
temel kimya kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını ortaya çıkaran ve giderilmesini
sağlayan birçok çalışma yapmışlardır ve hala da yapmaktadır. Ancak bu kavram yanılgılarını
bir arada toplayan, kavram yanılgılarının nedenlerini açıklayan ve öğretmenlere
kavram yanılgılarının bulunduğu konuların öğretiminde yol gösteren bir kaynak
kitaba ihtiyaç duyulmaktadır. Bu eksikliği gidermeye yönelik olarak hazırlanan Kimyada
Kavram Yanılgıları kitabı 15 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler sırasıyla;
Madde, Maddenin Halleri ve Hal Değişimleri, Atom, Molekül ve Maddenin
Tanecikli Yapısı, Elementler, Bileşikler, Karışımlar, Fiziksel Değişimler, Kimyasal
Değişimler, Tanecikler Arası Etkileşimler, Mol ve Stokiyometri, Periyodik Tablo,
Çözeltiler, Polarlık-Apolarlık, Derişim ve Derişim Birimleri, Kimyasal Denge, Asitler
ve Bazlar, Kimyasal Kinetik, Termodinamik, Elektrokimya, Radyoaktivite’dir.
İlgili alan yazında en sık görülen veya çeşitli kimya derslerinin öğretiminde öğrencilerde
rastlanan kavram yanılgıları, gerek bu yanılgıların sebepleri ve gerekse bu
yanılgıların doğru ifadeleri sunulmuştur. Ayrıca, her bir bölümle ilgili öğrencilerde
sıkça karşılaşılan kavram yanılgılarını giderebilmek için önerilere yer verilmiştir.
Bu kitabın; özellikle ortaokullarda görev yapan fen bilgisi öğretmenlerine, liselerde
görev yapan kimya öğretmenlerine, öğretmen yetiştiren kurumların yeni lisans
programlarında yer alan Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları derslerine katılan
öğretmen adaylarına ve öğretim elemanlarına yardımcı olması hedeflenmiştir.
Yazarlar Adına
Editör: Doç. Dr. Gamze DOLU
Balıkesir, 2018
- Açıklama
Fen eğitimi içerisinde önemli bir yeri bulunan ve ortaokul 5. sınıftan itibaren
öğrencilerin karşılaştığı kimya konuları, üniversiteye kadar olan eğitimin her bir
basamağında zorunlu olarak yer almaktadır. Bu sebeplerle yeterli bir fen eğitimi
için, diğer fen derslerinin yanında, kimya dersindeki kavramların da doğru bir
şekilde öğretilmesi büyük önem taşımaktadır.
Bilindiği üzere öğrenciler, kimya kavramlarının öğrenilmesinin zor olduğunu
düşünmektedirler. Bu durumun oluşmasında birçok neden sıralanabilir. Bu nedenlerden
belki de en önemlisi, öğrencilerin konuyu neden öğrenmeleri gerektiğini bilmemeleridir.
Öğrencinin amacı, sınavdan geçer not almak olursa; konuya çalışma, kavramları
doğru öğrenme ve öğrenmenin kalıcı olması, ikinci planda kalmış demektir.
Bu durumda kavram yanılgılarının oluşması daha muhtemel hale gelmektedir.
Öğrencilere yeni bir kavramı öğretmek, onlarda var olan kavram yanılgılarını
düzeltmekten daha kolaydır. Dolayısıyla son 20 yılda kimya eğitimcileri, öğrencilerin
temel kimya kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını ortaya çıkaran ve giderilmesini
sağlayan birçok çalışma yapmışlardır ve hala da yapmaktadır. Ancak bu kavram yanılgılarını
bir arada toplayan, kavram yanılgılarının nedenlerini açıklayan ve öğretmenlere
kavram yanılgılarının bulunduğu konuların öğretiminde yol gösteren bir kaynak
kitaba ihtiyaç duyulmaktadır. Bu eksikliği gidermeye yönelik olarak hazırlanan Kimyada
Kavram Yanılgıları kitabı 15 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler sırasıyla;
Madde, Maddenin Halleri ve Hal Değişimleri, Atom, Molekül ve Maddenin
Tanecikli Yapısı, Elementler, Bileşikler, Karışımlar, Fiziksel Değişimler, Kimyasal
Değişimler, Tanecikler Arası Etkileşimler, Mol ve Stokiyometri, Periyodik Tablo,
Çözeltiler, Polarlık-Apolarlık, Derişim ve Derişim Birimleri, Kimyasal Denge, Asitler
ve Bazlar, Kimyasal Kinetik, Termodinamik, Elektrokimya, Radyoaktivite’dir.
İlgili alan yazında en sık görülen veya çeşitli kimya derslerinin öğretiminde öğrencilerde
rastlanan kavram yanılgıları, gerek bu yanılgıların sebepleri ve gerekse bu
yanılgıların doğru ifadeleri sunulmuştur. Ayrıca, her bir bölümle ilgili öğrencilerde
sıkça karşılaşılan kavram yanılgılarını giderebilmek için önerilere yer verilmiştir.
Bu kitabın; özellikle ortaokullarda görev yapan fen bilgisi öğretmenlerine, liselerde
görev yapan kimya öğretmenlerine, öğretmen yetiştiren kurumların yeni lisans
programlarında yer alan Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları derslerine katılan
öğretmen adaylarına ve öğretim elemanlarına yardımcı olması hedeflenmiştir.
Yazarlar Adına
Editör: Doç. Dr. Gamze DOLU
Balıkesir, 2018Stok Kodu:9786052414125Boyut:16x24Sayfa Sayısı:248Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim200,60200,602100,30200,60366,87200,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim200,60200,602100,30200,60366,87200,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim200,60200,602100,30200,60366,87200,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim200,60200,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.