AB ve Türk Hukuku UygulamalarındaKarşılaştırmalı Reklam
Türkiye'de, Avrupa Birliği mevzuatına uyum amacıyla pek çok alanda mevzuat değişikliğine gidildiği bilinmektedir. Karşılaştırmalı reklamlara ilişkin, gerek uyum süreci dolayısıyla gerekse diğer devletlerde olduğu gibi Türkiye'de de hukuki düzenleme ihtiyacının hâsıl olması sebebiyle bir kısım mevzuat revizyonu gerçekleştirilmiştir. Hal böyle iken Türkiye'deki düzenlemelerin, fikri mülkiyet, ticaret ve tüketici hukuku ölçütleriyle farklı yasa ve yönetmeliklerde yer edinmesi, bu düzenlemelerin derlenerek ele alınması ihtiyacını doğurmuştur.
Çalışmanın ilk bölümünde, karşılaştırmalı reklamın tanımı, tarihsel gelişimi, unsurları, türleri ve görünüş biçimleri ele alınmıştır. Devamında, Avrupa Birliği'nin karşılaştırmalı reklam hukukunda kaydettiği gelişmeler üzerinde durularak, 2006/114/EC Sayılı Reklam Yönergesi ile Türk mevzuatı düzenlemelerine değinilmiş, Avrupa Birliği ile Türk Hukuku düzenlemeleri çerçevesinde, karşılaştırmalı reklamın hukuka uygunluk şartlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Diğer yandan, seçilen karar örnekleriyle Avrupa Birliği Adalet Divanı ve Türk yargısının, karşılaştırmalı reklam hukukuna yaklaşımına yer verilmiştir. Yine uygulamaya temas edilmesi amacından hareketle Avrupa Birliği'ndeki özdenetim mekanizması ile Türkiye'deki denetim anlayışı karşılaştırılarak, Üye Devletlerdeki özdenetim kurullarının yanı sıra Türkiye'deki denetim mekanizmalarının karar örnekleri sıralanmıştır.
Son bölüm, önceki bölümde yer verilen yargı ve denetim merci kararlarının değerlendirilmesine, bu mercilerin teşekkülündeki yapısal eksiklikler ve inceleme yöntemlerindeki farklılıklar üzerinde durularak, kararların tesis edilişindeki prensipler ile izlenen yöntemlere ilişkin incelemelere ve eleştirilere ayrılmıştır. Bu anlamda tespit edilen farklılıkların ortaya konulması amaçlanmış ve karşılaştırmalı reklam müessesesinin gelişimine katkı sağlayacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.
Konu Başlıkları
Üye Devletler ile Türkiye'deki Denetim Mekanizmalarının Uygulamaları
Karşılaştırmalı Reklama İlişkin Tespitler – Uygulamadaki Farklılıklar ile Sorunlar
- Açıklama
Türkiye'de, Avrupa Birliği mevzuatına uyum amacıyla pek çok alanda mevzuat değişikliğine gidildiği bilinmektedir. Karşılaştırmalı reklamlara ilişkin, gerek uyum süreci dolayısıyla gerekse diğer devletlerde olduğu gibi Türkiye'de de hukuki düzenleme ihtiyacının hâsıl olması sebebiyle bir kısım mevzuat revizyonu gerçekleştirilmiştir. Hal böyle iken Türkiye'deki düzenlemelerin, fikri mülkiyet, ticaret ve tüketici hukuku ölçütleriyle farklı yasa ve yönetmeliklerde yer edinmesi, bu düzenlemelerin derlenerek ele alınması ihtiyacını doğurmuştur.
Çalışmanın ilk bölümünde, karşılaştırmalı reklamın tanımı, tarihsel gelişimi, unsurları, türleri ve görünüş biçimleri ele alınmıştır. Devamında, Avrupa Birliği'nin karşılaştırmalı reklam hukukunda kaydettiği gelişmeler üzerinde durularak, 2006/114/EC Sayılı Reklam Yönergesi ile Türk mevzuatı düzenlemelerine değinilmiş, Avrupa Birliği ile Türk Hukuku düzenlemeleri çerçevesinde, karşılaştırmalı reklamın hukuka uygunluk şartlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Diğer yandan, seçilen karar örnekleriyle Avrupa Birliği Adalet Divanı ve Türk yargısının, karşılaştırmalı reklam hukukuna yaklaşımına yer verilmiştir. Yine uygulamaya temas edilmesi amacından hareketle Avrupa Birliği'ndeki özdenetim mekanizması ile Türkiye'deki denetim anlayışı karşılaştırılarak, Üye Devletlerdeki özdenetim kurullarının yanı sıra Türkiye'deki denetim mekanizmalarının karar örnekleri sıralanmıştır.
Son bölüm, önceki bölümde yer verilen yargı ve denetim merci kararlarının değerlendirilmesine, bu mercilerin teşekkülündeki yapısal eksiklikler ve inceleme yöntemlerindeki farklılıklar üzerinde durularak, kararların tesis edilişindeki prensipler ile izlenen yöntemlere ilişkin incelemelere ve eleştirilere ayrılmıştır. Bu anlamda tespit edilen farklılıkların ortaya konulması amaçlanmış ve karşılaştırmalı reklam müessesesinin gelişimine katkı sağlayacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.
Konu Başlıkları
Üye Devletler ile Türkiye'deki Denetim Mekanizmalarının Uygulamaları
Karşılaştırmalı Reklama İlişkin Tespitler – Uygulamadaki Farklılıklar ile SorunlarStok Kodu:9789750272509Boyut:16x24Sayfa Sayısı:152Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2021 EylülKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim297,00297,002148,50297,00399,00297,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim297,00297,002148,50297,00399,00297,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim297,00297,002148,50297,00399,00297,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim297,00297,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.