Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi Ayşen Bakioğlu

Karşılaştırmalı Eğitim YönetimiPISA’da Başarılı Ülkelerin Eğtim Sistemleri

Liste Fiyatı : 265,00TL
İndirimli Fiyat : 212,00TL
Kazancınız : 53,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 70,67TL
Havale/EFT ile : 207,76TL
%20
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786051335339
32883
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi PISA’da Başarılı Ülkelerin Eğtim Sistemleri
212.00
Bir ülkenin eğitim sisteminin mevcut durumundan daha etkili olmasını ve dünya çapında başarılı sonuçlar vermesinin kısa vadede gerçekleşemeyeceği açık olmakla beraber, uluslararası arenada öğrencileri başarılı olan ülkelerin bu başarılarının altında yatan etkenlerin detaylı şekilde incelenmesi yararlı ipuçları verebilir.
 
Okulların ve öğrencilerin başarılarının sürekli izlenmesi, çeşitli reformların yapılması, sınıf mevcutlarının düşürülmesi, yeni dersliklerin açılması, fırsat eşitliğinin sağlanması, okulda demokrasinin tesisi, kültürel, sanatsal, spor ve el becerileri derslerinin ve seçmeli derslerin arttırılması, öğretmen adanmışlığı, öğretmen eğitimi ve meslek içinde yetiştirilmesi, öğretmen otonomisinin yeterliklerinin yükseltilmesiyle arttırılması, öğretmen performans değerlendirme sistemi oluşturulması, öz değerlendirmeler yapılması, aksiyon planlarının hazırlanması, yeni okulların yapılması, eskilerin yeniden düzenlenmesi, okul temelli yönetim ile öğretmenlerin güçlendirilmesi, kendi müfredatlarını genel çerçeve içinde belirleyen öğretmen düşünmesini de işe koşan anlayışın öne çıkarılması yaklaşımlarının uygulanması vasıtasıyla alınan sonuçlar dikkat çekmektedir.
 
Müfredat reformlarıyla dünyaya öncü olmak vizyonunu güden ülkelerin aldığı sonuçların yüz güldürücü olması önemli bir araştırma, üretme ve takibin ürünüdür. Uluslararası başarıyı hedefleyen müfredat programları hazırlanması, bunun toplumun tüm unsurlarının tartışmasına açılması, başarılı öğretmenlerin düşük başarısı olan öğrencilerin bulunduğu okullarda görevlendirilmesi, öğretmenden öğretmene yardım konusunda ve başarılı okul müdürlerinin dezavantajlı bölgelerdeki okul müdürlerine mentorluk uygulamasının yaptırılması başarı kazanmakta önemli stratejiler olarak öne çıkmaktadır. Ülkemiz geleceğini oluşturacak çocuk ve gençlerimizi stratejik hedeflere göre eğitmek, gelişmiş ülke kriteriyle karşılaştırmak ve alınan sonuçları değerlendirerek ilerleme yollarını aramak hayati önemde görünmektedir. Son yıllarda üstün başarıları görülen Çin (Şangay), Güney Kore, Finlandiya, Singapur, Kanada, Yeni Zelanda, Japonya, İngiltere Eğitim Yönetimi sistemleri pek çok ruh, felsefe, araştırma, teori, uygulama ve izleme sistemlerini içinde barındırmakta ve eğitimde başarı için çalışan ülkelere ilham verebilecek bir durumda görünmektedir. Bunların detaylı şekilde incelenmesi, taklit edilmeksizin araştırma konusu yapılarak irdelenmesi, ülkemiz eğitim yönetimi sistemine yararlı öneriler sunabilecek bir çalışma sahası olarak değerlendirilmektedir.
 
  • Açıklama
    • Bir ülkenin eğitim sisteminin mevcut durumundan daha etkili olmasını ve dünya çapında başarılı sonuçlar vermesinin kısa vadede gerçekleşemeyeceği açık olmakla beraber, uluslararası arenada öğrencileri başarılı olan ülkelerin bu başarılarının altında yatan etkenlerin detaylı şekilde incelenmesi yararlı ipuçları verebilir.
       
      Okulların ve öğrencilerin başarılarının sürekli izlenmesi, çeşitli reformların yapılması, sınıf mevcutlarının düşürülmesi, yeni dersliklerin açılması, fırsat eşitliğinin sağlanması, okulda demokrasinin tesisi, kültürel, sanatsal, spor ve el becerileri derslerinin ve seçmeli derslerin arttırılması, öğretmen adanmışlığı, öğretmen eğitimi ve meslek içinde yetiştirilmesi, öğretmen otonomisinin yeterliklerinin yükseltilmesiyle arttırılması, öğretmen performans değerlendirme sistemi oluşturulması, öz değerlendirmeler yapılması, aksiyon planlarının hazırlanması, yeni okulların yapılması, eskilerin yeniden düzenlenmesi, okul temelli yönetim ile öğretmenlerin güçlendirilmesi, kendi müfredatlarını genel çerçeve içinde belirleyen öğretmen düşünmesini de işe koşan anlayışın öne çıkarılması yaklaşımlarının uygulanması vasıtasıyla alınan sonuçlar dikkat çekmektedir.
       
      Müfredat reformlarıyla dünyaya öncü olmak vizyonunu güden ülkelerin aldığı sonuçların yüz güldürücü olması önemli bir araştırma, üretme ve takibin ürünüdür. Uluslararası başarıyı hedefleyen müfredat programları hazırlanması, bunun toplumun tüm unsurlarının tartışmasına açılması, başarılı öğretmenlerin düşük başarısı olan öğrencilerin bulunduğu okullarda görevlendirilmesi, öğretmenden öğretmene yardım konusunda ve başarılı okul müdürlerinin dezavantajlı bölgelerdeki okul müdürlerine mentorluk uygulamasının yaptırılması başarı kazanmakta önemli stratejiler olarak öne çıkmaktadır. Ülkemiz geleceğini oluşturacak çocuk ve gençlerimizi stratejik hedeflere göre eğitmek, gelişmiş ülke kriteriyle karşılaştırmak ve alınan sonuçları değerlendirerek ilerleme yollarını aramak hayati önemde görünmektedir. Son yıllarda üstün başarıları görülen Çin (Şangay), Güney Kore, Finlandiya, Singapur, Kanada, Yeni Zelanda, Japonya, İngiltere Eğitim Yönetimi sistemleri pek çok ruh, felsefe, araştırma, teori, uygulama ve izleme sistemlerini içinde barındırmakta ve eğitimde başarı için çalışan ülkelere ilham verebilecek bir durumda görünmektedir. Bunların detaylı şekilde incelenmesi, taklit edilmeksizin araştırma konusu yapılarak irdelenmesi, ülkemiz eğitim yönetimi sistemine yararlı öneriler sunabilecek bir çalışma sahası olarak değerlendirilmektedir.
       
      Stok Kodu
      :
      9786051335339
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      336
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      6
      Basım Tarihi
      :
      2020
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      212,00   
      212,00   
      2
      106,00   
      212,00   
      3
      70,67   
      212,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      212,00   
      212,00   
      2
      106,00   
      212,00   
      3
      70,67   
      212,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      212,00   
      212,00   
      2
      106,00   
      212,00   
      3
      70,67   
      212,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      212,00   
      212,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat