İlk ve Orta Öğretimde Değerler Eğitimi Uygulamaları
Değerler, kültür ile topluma anlam ve önem veren ölçütlerdir. Bunun yanı sıra değerlerin; toplumların varlıklarını ve kültürler ögelerini gelecek nesillere aktarmada önemi oldukça büyüktür. Toplumun her kesimini içine alan bu yapının, eğitimin her kademesinde ve her dersinde çocuklara aktarılması gereklidir. Değerler eğitimi ile yetişen çocuklar; hayata pozitif bakabilen, sorumluluk bilinci gelişmiş, olumlu kişilik özellikleri barındıran bireyler olacaklardır.
Okullarda uygulanan programlarda; bilgi, beceri ve değer öğretiminin birlikte yürütülmesi ifade edilse de, değerler eğitimi konusu haftalık seçili değerin tanıtılması ve panolar ile sınırlı kalmaktadır. Oysa bilgi zihnin, beceri zihnin ve kasların, değerler ise kalbin eğitimidir. Sadece bilginin aktarıldığı, kalbe dokunmayan bir eğitim, zihinde yavanlaşır. Lezzeti ve işlevi azalır. Bu nedenlerden dolayı değer eğitimi tüm derslerin konusu olup, ilgili konularda yeri ve zamanı geldiğinde çocuğun kalbine dokunarak yapılmalıdır. Bu çalışmayla ilk ve orta öğretimde yer alan 13 farklı ders ve alan bağlamında etkinlik örnekleri, alanın uzmanları tarafından geliştirilmiştir. Her bir ders kendi alanına özgü kazanımı kazandırmaya çalışırken, konuyla ilgili değerler açık ya da örtük bir şekilde “değerleri belirginleştirme yoluyla” etkinliklerde yer almıştır. Bu yolla öğretmen ve öğretmen adaylarının konuyla ilgili önünün açılması ve onlara örnek sunmak hedeflenmiştir.
- Açıklama
Değerler, kültür ile topluma anlam ve önem veren ölçütlerdir. Bunun yanı sıra değerlerin; toplumların varlıklarını ve kültürler ögelerini gelecek nesillere aktarmada önemi oldukça büyüktür. Toplumun her kesimini içine alan bu yapının, eğitimin her kademesinde ve her dersinde çocuklara aktarılması gereklidir. Değerler eğitimi ile yetişen çocuklar; hayata pozitif bakabilen, sorumluluk bilinci gelişmiş, olumlu kişilik özellikleri barındıran bireyler olacaklardır.
Okullarda uygulanan programlarda; bilgi, beceri ve değer öğretiminin birlikte yürütülmesi ifade edilse de, değerler eğitimi konusu haftalık seçili değerin tanıtılması ve panolar ile sınırlı kalmaktadır. Oysa bilgi zihnin, beceri zihnin ve kasların, değerler ise kalbin eğitimidir. Sadece bilginin aktarıldığı, kalbe dokunmayan bir eğitim, zihinde yavanlaşır. Lezzeti ve işlevi azalır. Bu nedenlerden dolayı değer eğitimi tüm derslerin konusu olup, ilgili konularda yeri ve zamanı geldiğinde çocuğun kalbine dokunarak yapılmalıdır. Bu çalışmayla ilk ve orta öğretimde yer alan 13 farklı ders ve alan bağlamında etkinlik örnekleri, alanın uzmanları tarafından geliştirilmiştir. Her bir ders kendi alanına özgü kazanımı kazandırmaya çalışırken, konuyla ilgili değerler açık ya da örtük bir şekilde “değerleri belirginleştirme yoluyla” etkinliklerde yer almıştır. Bu yolla öğretmen ve öğretmen adaylarının konuyla ilgili önünün açılması ve onlara örnek sunmak hedeflenmiştir.
Stok Kodu:9786256764002Boyut:16x24Sayfa Sayısı:434Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2023 Ekim
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602159,80319,603106,53319,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602159,80319,603106,53319,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602159,80319,603106,53319,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.