Görsel Dijital Medyada Mekân ve Kimlik

Türkiye’de iletişim çalışmaları alanında sanal mekân ve medya ilişkisi öncelikli araştırma alanları arasında yer almamaktadır. Bu çalışmada, web temelli dijital iletişim alanında uygulanan farklı yöntemler üzerinden toplumsal sanal uzamın oluşumu İncelenmektedir. Mekânsal kimlik konusu medyada yazılı alanda gazete, dergi, el ilanları görsel alanda ise fotoğraf ve video filmler kapsamında ele alınmaktadır. Günümüzde yazılı-görsel basından dijital medyaya olan dönüşüm mekân çalışmalarına yeni bir bakış açısı kazandırmaktadır. Yakın zamana kadar çoğunlukla medya sosyolojisi altında şekillenen sanal mekân ve kültür kavramları, dijital ortamda kimlik ritüelleri olarak görülmektedir. Bu editöryel kitapta; dijital medyanın beraberinde getirdiği hızlı erişim, açık paylaşım, hipermetinsellik, yoğun görsel imgelem toplum üzerinde geleneksel medyadaki boyutundan farklı olarak kurgulanan “mekânsal söyleme” odaklanılmaktadır.
- Açıklama
Türkiye’de iletişim çalışmaları alanında sanal mekân ve medya ilişkisi öncelikli araştırma alanları arasında yer almamaktadır. Bu çalışmada, web temelli dijital iletişim alanında uygulanan farklı yöntemler üzerinden toplumsal sanal uzamın oluşumu İncelenmektedir. Mekânsal kimlik konusu medyada yazılı alanda gazete, dergi, el ilanları görsel alanda ise fotoğraf ve video filmler kapsamında ele alınmaktadır. Günümüzde yazılı-görsel basından dijital medyaya olan dönüşüm mekân çalışmalarına yeni bir bakış açısı kazandırmaktadır. Yakın zamana kadar çoğunlukla medya sosyolojisi altında şekillenen sanal mekân ve kültür kavramları, dijital ortamda kimlik ritüelleri olarak görülmektedir. Bu editöryel kitapta; dijital medyanın beraberinde getirdiği hızlı erişim, açık paylaşım, hipermetinsellik, yoğun görsel imgelem toplum üzerinde geleneksel medyadaki boyutundan farklı olarak kurgulanan “mekânsal söyleme” odaklanılmaktadır.
Stok Kodu:9786253761813Boyut:14x20Sayfa Sayısı:282Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2025 Şubat
- Taksit Seçenekleri
- Yorumlar