Hysteresis İktisadi Düşünce Okulları
HYSTERESİS İktisadi Düşünce Okulları - Tufan Samet Özdurak
Bu nedenle her bir bölümün sonuna karşılaştırma yapabilmek için pratik özetler ve karşılaştırma tabloları konulmuştur. Ayrıca bu baskıda okulların gerek kendi içerisindeki gerekse de okullar arasındaki bağlantıyı daha net kurabilmek için benzerlikler ve farklar tablolar halinde yine bölüm sonlarına eklenmiştir. Öte yandan da bunu başarabilmek için kitabın içerisindeki alt başlıklar neden – sonuç ilişkisi üzerinden birbirini tamamlamak amacıyla yeniden derlenmiş ve böylece kitabın pragmatik değeri artırılmıştır. Ayrıca bu baskıda okullar cephesinden bugüne kadar sorulmuş olan tüm sorular ince ayrıntıları ile açıklanarak mantığın daha iyi kavratılması sağlanmıştır. Okuyucular bölüm alt başlık varsayımlarını öğrendikten sonra bu özetler ve tablolar üzerinden pratik karşılaştırmalar yapabilirler ve hemen ardından da ilgili bölüm hakkında sorulmuş olan soruları çözüp açıklamaları okuyabilirler.
.dönemin iktisadi konjonktürünü açıklamaktırİkinci olarak bu eserde yer alan her bir okulun mantığı, dönemi ve varsayımları diğer okullarla tez – anti tez bağlamında ele alınıp karşılaştırıldığında zihinlerde daha kalıcı olacaktır. Çünkü iktisat okullarının ortaya çıkışlarının ana nedeni, kendinden önceki okulların varsayımlarının geçersiz olduğunu ortaya koyarak,
Bu esere çalışırken dikkatin odaklanması gereken noktalardan ilki, kitabın dipnotlarında yer alan açıklamalara dikkat edilmesidir. Eserin dipnotları, varsayımların ve açıklamalarının desteklenmesi ile okulların gerekli noktalarda “karşılaştırmalı olarak” ortaya konulması amacını taşımaktadır.
Üçüncü baskıya çalışan arkadaşlarımın eserde yer alan bölümlere ve bölümlerin iç başlıklarına çalışırken daha yararlı olması için birkaç hususa dikkat etmeleri önerilmektedir:
Eserin oluşturulmasındaki en temel amaçlardan biri, sınavlarda gerek doğrudan doğruya gerekse de makro, mikro ve uluslararası iktisadın, para teorisi ve politikasının okullar cephesinden nasıl açıklandığını oraya koymaktır. Bu nedenle arkadaşların kitaba “pratik bir anlam yükleyerek” okulların varsayımlarını “dönemin koşulları içerisinde” değerlendirmesi son derece önemli olacaktır. Okulların ortaya çıktığı dönemin koşulları içerisinde değerlendirildiğinde her bir okulun “dönemin konjonktürünü” açıklamaya çalıştığını, bu nedenle konjonktür değiştikçe iktisat okullarının da değiştiğini bilerek çalışmak bu kitaptan en yüksek yararı sağlamak için son derece faydalı olacaktır.
Okullar cephesinden bakışın nasıl olması gerektiği neden sonuç ilişkisi üzerinden ele alınarak ortaya konulmuştur. pratik ve hızlı bir biçimdeÜçüncü baskıda, arkadaşlarıma iktisat biliminin düşünsel “mantığını”, iktisada bakış açısını “teorik varsayımlar” temelinden ortaya koyarak, ve diğer kurum sınavlarına yönelik olarak hazırlanan “Hysteresis İktisadi Düşünce Okulları” isimli eser, yıllar süren çok titiz bir çalışmanın sonucunda üçüncü baskısıyla saygıdeğer kardeşlerime temel bir kaynak eser olması amacıyla “en baştan sona yenilenerek” derlenmiştir.
KPSS, Kaymakamlık, Müfettişlik, Hâkimlik, Uzmanlık, Denetmenlik
İçindekiler
Merkantilizm
Fizyokratlar
Klasik Okul
Neo–Klasik Okul (Marjinal Devrim İktisatçıları: Mikrocular)
Keynesyen Okul
Monetarist Okul (Parasalcılar).
Yeni Klasik Okul (Rasyonel Beklentiler Okulu)
Yeni Keynesyen Okul
Reel Devri Dalgalanmalar Modeli (Reel Konjonktür Teorisi)
Phillips Eğrisi Analizi
Arz Yanlı İktisat Ve Laffer Eğrisi
Anayasal İktısat (Virginia Okulu)
İktisadi Kavramlar Sözlüğü (Muhteşem 100’lü)
Çeşitli Çalışma Soruları
- Açıklama
HYSTERESİS İktisadi Düşünce Okulları - Tufan Samet Özdurak
Bu nedenle her bir bölümün sonuna karşılaştırma yapabilmek için pratik özetler ve karşılaştırma tabloları konulmuştur. Ayrıca bu baskıda okulların gerek kendi içerisindeki gerekse de okullar arasındaki bağlantıyı daha net kurabilmek için benzerlikler ve farklar tablolar halinde yine bölüm sonlarına eklenmiştir. Öte yandan da bunu başarabilmek için kitabın içerisindeki alt başlıklar neden – sonuç ilişkisi üzerinden birbirini tamamlamak amacıyla yeniden derlenmiş ve böylece kitabın pragmatik değeri artırılmıştır. Ayrıca bu baskıda okullar cephesinden bugüne kadar sorulmuş olan tüm sorular ince ayrıntıları ile açıklanarak mantığın daha iyi kavratılması sağlanmıştır. Okuyucular bölüm alt başlık varsayımlarını öğrendikten sonra bu özetler ve tablolar üzerinden pratik karşılaştırmalar yapabilirler ve hemen ardından da ilgili bölüm hakkında sorulmuş olan soruları çözüp açıklamaları okuyabilirler.
.dönemin iktisadi konjonktürünü açıklamaktırİkinci olarak bu eserde yer alan her bir okulun mantığı, dönemi ve varsayımları diğer okullarla tez – anti tez bağlamında ele alınıp karşılaştırıldığında zihinlerde daha kalıcı olacaktır. Çünkü iktisat okullarının ortaya çıkışlarının ana nedeni, kendinden önceki okulların varsayımlarının geçersiz olduğunu ortaya koyarak,
Bu esere çalışırken dikkatin odaklanması gereken noktalardan ilki, kitabın dipnotlarında yer alan açıklamalara dikkat edilmesidir. Eserin dipnotları, varsayımların ve açıklamalarının desteklenmesi ile okulların gerekli noktalarda “karşılaştırmalı olarak” ortaya konulması amacını taşımaktadır.
Üçüncü baskıya çalışan arkadaşlarımın eserde yer alan bölümlere ve bölümlerin iç başlıklarına çalışırken daha yararlı olması için birkaç hususa dikkat etmeleri önerilmektedir:
Eserin oluşturulmasındaki en temel amaçlardan biri, sınavlarda gerek doğrudan doğruya gerekse de makro, mikro ve uluslararası iktisadın, para teorisi ve politikasının okullar cephesinden nasıl açıklandığını oraya koymaktır. Bu nedenle arkadaşların kitaba “pratik bir anlam yükleyerek” okulların varsayımlarını “dönemin koşulları içerisinde” değerlendirmesi son derece önemli olacaktır. Okulların ortaya çıktığı dönemin koşulları içerisinde değerlendirildiğinde her bir okulun “dönemin konjonktürünü” açıklamaya çalıştığını, bu nedenle konjonktür değiştikçe iktisat okullarının da değiştiğini bilerek çalışmak bu kitaptan en yüksek yararı sağlamak için son derece faydalı olacaktır.
Okullar cephesinden bakışın nasıl olması gerektiği neden sonuç ilişkisi üzerinden ele alınarak ortaya konulmuştur. pratik ve hızlı bir biçimdeÜçüncü baskıda, arkadaşlarıma iktisat biliminin düşünsel “mantığını”, iktisada bakış açısını “teorik varsayımlar” temelinden ortaya koyarak, ve diğer kurum sınavlarına yönelik olarak hazırlanan “Hysteresis İktisadi Düşünce Okulları” isimli eser, yıllar süren çok titiz bir çalışmanın sonucunda üçüncü baskısıyla saygıdeğer kardeşlerime temel bir kaynak eser olması amacıyla “en baştan sona yenilenerek” derlenmiştir.
KPSS, Kaymakamlık, Müfettişlik, Hâkimlik, Uzmanlık, Denetmenlik
İçindekiler
Merkantilizm
Fizyokratlar
Klasik Okul
Neo–Klasik Okul (Marjinal Devrim İktisatçıları: Mikrocular)
Keynesyen Okul
Monetarist Okul (Parasalcılar).
Yeni Klasik Okul (Rasyonel Beklentiler Okulu)
Yeni Keynesyen Okul
Reel Devri Dalgalanmalar Modeli (Reel Konjonktür Teorisi)
Phillips Eğrisi Analizi
Arz Yanlı İktisat Ve Laffer Eğrisi
Anayasal İktısat (Virginia Okulu)
İktisadi Kavramlar Sözlüğü (Muhteşem 100’lü)
Çeşitli Çalışma SorularıStok Kodu:9786058086593Boyut:16x24Sayfa Sayısı:396Basım Yeri:İstanbulBaskı:3Basım Tarihi:2019Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim373,67373,672186,84373,673124,56373,67Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim373,67373,672186,84373,673124,56373,67Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim373,67373,672186,84373,673124,56373,67Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim373,67373,672--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.