Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre EğitimiKuramsal Temeller ve Örnek Etkinlikler
Liste Fiyatı :
532,00TL
İndirimli Fiyat :
452,20TL
Kazancınız :
79,80TL
Taksitli fiyat :
3 x 150,73TL
Havale/EFT ile :
443,16TL
9786052415283
56812
https://www.pelikankitabevi.com.tr/etkilesimli-muze-ve-tarihi-cevre-egitimi
Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre Eğitimi Kuramsal Temeller ve Örnek Etkinlikler
452.20
Günümüzde hem sosyal bilgiler hem de tarih dersleri öğrencilere bilimsel bir bakış açısıyla
üst düzey düşünme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu süreçte öğrencilerden geçmişe
ışık tutan tarihsel kanıtları okuyabilmeleri, anlamaları ve yorumlayabilmeleri beklenmektedir.
Ancak böyle bir muhakeme sürecinden geçilerek, günümüz eğitim sisteminin beklediği eleştirel
düşünen, problem çözen, üreten bireylerin yetişmesi sağlanabilir. Bu genel eğitim beklentilerinin
yanı sıra tarih öğretiminin bazı özel amaçları gerçekleştirmesi de beklenmektedir. Buna göre
öğrencilerin, tarihi çevrenin değeri konusunda bir farkındalık geliştirmeleri, bu alanların korunmasında
sorumluluk duymaları, bu bilinç ile geçmişi ve bugünü değerlendirebilmeleri temel
hedefler arasında yer almaktadır. Bu durum öğrencilerin hem genel olarak dünya mirasının
bilincinde olmalarını ve hem de içerisinde bir parçası olarak yaşadıkları mekânın tarihi değerini
anlamalarını gerektirmektedir. Toplumun kendi kültürel mirasına sahip çıkabilmesi için öncelikle
bu değerlerin farkında ve bilincinde olması gerekir. Bu açıdan bireylerin temel düşünce yapısının
şekillendiği ilk ve ortaokul kademelerinde etkili bir tarih bilinci oluşturmak ve kültürüne, tarihine,
yaşadığı mekânın tarihsel varlığına ilişkin duyarlılık geliştirmek eğitimin temel amaçlarından
birisidir. Bu amacı gerçekleştirmek için tarihsel bilginin beceri ve değerlerle yoğrularak olgunlaşması
sağlanmalıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için kullanılabilecek en etkili yöntemlerden birisi
tarihi çevreyi eğitim sürecine doğrudan dâhil etmektir.
Tarihi mekânlar yüzyıllarca farklı toplumlara, kültürlere, dönemlere şahitlik eder ve her dönemin
izlerini taşırlar. Yaşadığımız kentler farklı dönemlere, olaylara şahitlik etmiş büyük birer
hafıza mekânıdır. Bir meydanın kıyısında kalmış bir çeşme, tarihe tanıklık etmiş bir konak ya da
belki bir han! Hepsi bir dönemin tanıkları ve bugün hala yaşıyorlar! Oysa çoğu zaman, örneğin
bir parkta oturduğumuzda yanı başımızdaki bir çeşmenin, bir meydanın ya da ihtişamlı bir
sarayın tarihe nasıl tanıklık ettiğini düşünmeden yanından geçer gider ya da çevresinde zaman
geçiririz, biz konuşuruz, onlar dinler. Şimdi onları dinleme zamanı. Bu tanıkların sesine kulak
verelim, onları kendi seslerinden dinleyelim…
Bu kitap, sosyal bilgiler ve tarih derslerinde tarihi çevre ve müzelerin etkileşimli bir şekilde
kullanılmasına katkı sunmak amacıyla hazırlanmıştır. İlk bölümde konuyla ilgili kuramsal çerçeve
çizilmiş, bu süreçte kullanılacak yöntem ve teknikler tanıtılmıştır. İkinci bölümde ise Sosyal
Bilgiler derslerindeki kazanımlara ulaşılmasına katkıda bulunabilecek tarihi mekânlar için uygulama
örnekleri sunulmuştur. Genel olarak bu eserin, kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesine
ve bir okul dışı öğrenme ortamı olarak tarihi çevrenin eğitim sürecine daha fazla dâhil
edilmesine katkı sunması beklenmektedir.
- Açıklama
- Günümüzde hem sosyal bilgiler hem de tarih dersleri öğrencilere bilimsel bir bakış açısıylaüst düzey düşünme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu süreçte öğrencilerden geçmişeışık tutan tarihsel kanıtları okuyabilmeleri, anlamaları ve yorumlayabilmeleri beklenmektedir.Ancak böyle bir muhakeme sürecinden geçilerek, günümüz eğitim sisteminin beklediği eleştireldüşünen, problem çözen, üreten bireylerin yetişmesi sağlanabilir. Bu genel eğitim beklentilerininyanı sıra tarih öğretiminin bazı özel amaçları gerçekleştirmesi de beklenmektedir. Buna göreöğrencilerin, tarihi çevrenin değeri konusunda bir farkındalık geliştirmeleri, bu alanların korunmasındasorumluluk duymaları, bu bilinç ile geçmişi ve bugünü değerlendirebilmeleri temelhedefler arasında yer almaktadır. Bu durum öğrencilerin hem genel olarak dünya mirasınınbilincinde olmalarını ve hem de içerisinde bir parçası olarak yaşadıkları mekânın tarihi değerinianlamalarını gerektirmektedir. Toplumun kendi kültürel mirasına sahip çıkabilmesi için önceliklebu değerlerin farkında ve bilincinde olması gerekir. Bu açıdan bireylerin temel düşünce yapısınınşekillendiği ilk ve ortaokul kademelerinde etkili bir tarih bilinci oluşturmak ve kültürüne, tarihine,yaşadığı mekânın tarihsel varlığına ilişkin duyarlılık geliştirmek eğitimin temel amaçlarındanbirisidir. Bu amacı gerçekleştirmek için tarihsel bilginin beceri ve değerlerle yoğrularak olgunlaşmasısağlanmalıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için kullanılabilecek en etkili yöntemlerden birisitarihi çevreyi eğitim sürecine doğrudan dâhil etmektir.Tarihi mekânlar yüzyıllarca farklı toplumlara, kültürlere, dönemlere şahitlik eder ve her döneminizlerini taşırlar. Yaşadığımız kentler farklı dönemlere, olaylara şahitlik etmiş büyük birerhafıza mekânıdır. Bir meydanın kıyısında kalmış bir çeşme, tarihe tanıklık etmiş bir konak ya dabelki bir han! Hepsi bir dönemin tanıkları ve bugün hala yaşıyorlar! Oysa çoğu zaman, örneğinbir parkta oturduğumuzda yanı başımızdaki bir çeşmenin, bir meydanın ya da ihtişamlı birsarayın tarihe nasıl tanıklık ettiğini düşünmeden yanından geçer gider ya da çevresinde zamangeçiririz, biz konuşuruz, onlar dinler. Şimdi onları dinleme zamanı. Bu tanıkların sesine kulakverelim, onları kendi seslerinden dinleyelim…Bu kitap, sosyal bilgiler ve tarih derslerinde tarihi çevre ve müzelerin etkileşimli bir şekildekullanılmasına katkı sunmak amacıyla hazırlanmıştır. İlk bölümde konuyla ilgili kuramsal çerçeveçizilmiş, bu süreçte kullanılacak yöntem ve teknikler tanıtılmıştır. İkinci bölümde ise SosyalBilgiler derslerindeki kazanımlara ulaşılmasına katkıda bulunabilecek tarihi mekânlar için uygulamaörnekleri sunulmuştur. Genel olarak bu eserin, kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesineve bir okul dışı öğrenme ortamı olarak tarihi çevrenin eğitim sürecine daha fazla dâhiledilmesine katkı sunması beklenmektedir.Stok Kodu:9786052415283Boyut:16x24Sayfa Sayısı:328Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim452,20452,202226,10452,203150,73452,20Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim452,20452,202226,10452,203150,73452,20Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim452,20452,202226,10452,203150,73452,20Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim452,20452,202--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.