Eleştirel Matematik Eğitimi Seçme Makaleler
Eleştirel Matematik Eğitimi alanında seçme makalelerin bulunduğu bu kitapta Matematiğin ve Eleştirel Matematik Eğitiminin amacı, ilkeleri ve potansiyeli konularında ufuk açıcı makalelerle bilgilenme olanağı bulmaktayız. Birey ve toplum açısından Matematiğin 3 önemli yararı 1) uyum sağlayıcı, 2) değiştirme, 3) dönüştürme rolü olarak sıralanmaktadır. Matematiğin bu rollerini sosyal adaleti gözetecek şekilde bireyle ve toplumla buluştururken, matematik eğitimcilerin hangi ilkeler doğrultusunda hareket edebileceği konusunda eleştirel pedagojik temelleri olan kuramsal ve pratik önerilerde bulunulmaktadır. Ancak bunu yaparken aynı eğitsel amacın toplumun farklı kesimleri için farklı işlevlere neden olabileceği uyarısı da yapılmaktadır. Zira matematiğin sosyo-politik rollerinin ne sabit, ne de belli olduğu, kahraman ya da alçak olmak gibi her iki rolün de matematik eğitimi yoluyla gerçekleştirilebileceği vurgulanmakta, bu anlamda, matematik eğitiminin her zaman eleştirel pozisyonda olmasından bahsedilmektedir. Örneğin, işlevsel bir okuryazarlık geliştirmek, birçok durumda bir güçlendirme olarak görülebilir ve aynı zamanda böyle bir işlev "işgücü piyasası sınıflandırması" olarak bir güçsüzleştirme gibi de görülebilir (S.15). Bir başka örnekte, sosyal adalet için demokratik ve katılımcı yurttaş gerektiği, yurttaş ise, eşitlik ve özgürlüğe kendini adayan, kolektif hareket eden, dayanışma ve empati duygusuna sahip, karar alma süreçlerine aktif olarak katılan ve otoriteyi sorgulayıp sorumlu tutan, diğer yurttaşların ortak çıkar ve endişelerine dayalı sivil inisiyatif almak için onlarla bir araya gelebilen kişi (S.42) olarak tarif edilmektedir. Ancak, Matematiği öğrenmek, güçlendirme, vatandaşlık ve demokratik katılım ile sonuçlanabilir veya güçsüzleştirme, marjinalleşme ve dışlanma ile sonuçlanabilir uyarısı yapılmaktadır.
Prof. Dr. Sinan Olkun
- Açıklama
Eleştirel Matematik Eğitimi alanında seçme makalelerin bulunduğu bu kitapta Matematiğin ve Eleştirel Matematik Eğitiminin amacı, ilkeleri ve potansiyeli konularında ufuk açıcı makalelerle bilgilenme olanağı bulmaktayız. Birey ve toplum açısından Matematiğin 3 önemli yararı 1) uyum sağlayıcı, 2) değiştirme, 3) dönüştürme rolü olarak sıralanmaktadır. Matematiğin bu rollerini sosyal adaleti gözetecek şekilde bireyle ve toplumla buluştururken, matematik eğitimcilerin hangi ilkeler doğrultusunda hareket edebileceği konusunda eleştirel pedagojik temelleri olan kuramsal ve pratik önerilerde bulunulmaktadır. Ancak bunu yaparken aynı eğitsel amacın toplumun farklı kesimleri için farklı işlevlere neden olabileceği uyarısı da yapılmaktadır. Zira matematiğin sosyo-politik rollerinin ne sabit, ne de belli olduğu, kahraman ya da alçak olmak gibi her iki rolün de matematik eğitimi yoluyla gerçekleştirilebileceği vurgulanmakta, bu anlamda, matematik eğitiminin her zaman eleştirel pozisyonda olmasından bahsedilmektedir. Örneğin, işlevsel bir okuryazarlık geliştirmek, birçok durumda bir güçlendirme olarak görülebilir ve aynı zamanda böyle bir işlev "işgücü piyasası sınıflandırması" olarak bir güçsüzleştirme gibi de görülebilir (S.15). Bir başka örnekte, sosyal adalet için demokratik ve katılımcı yurttaş gerektiği, yurttaş ise, eşitlik ve özgürlüğe kendini adayan, kolektif hareket eden, dayanışma ve empati duygusuna sahip, karar alma süreçlerine aktif olarak katılan ve otoriteyi sorgulayıp sorumlu tutan, diğer yurttaşların ortak çıkar ve endişelerine dayalı sivil inisiyatif almak için onlarla bir araya gelebilen kişi (S.42) olarak tarif edilmektedir. Ancak, Matematiği öğrenmek, güçlendirme, vatandaşlık ve demokratik katılım ile sonuçlanabilir veya güçsüzleştirme, marjinalleşme ve dışlanma ile sonuçlanabilir uyarısı yapılmaktadır.
Prof. Dr. Sinan Olkun
Stok Kodu:9786258499810Boyut:15x23Sayfa Sayısı:176Basım Yeri:Ankara
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim186,15186,15293,08186,15362,05186,15Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim186,15186,15293,08186,15362,05186,15Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim186,15186,15293,08186,15362,05186,15Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim186,15186,152--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.