Elektronik Basında Tüketici Tercihleri AnaliziYapay Sinir Ağları ile Lojit Modelin Performans Değerlendirilmesi
Gelişen teknolojiye paralel olarak artan veri işleme ihtiyacı ile birlikte karmaşık simülasyonların yapılması ve gelişmiş yapay zekâ teknolojilerinin kullanılarak temel kriterlere dayalı olarak geleceğe dönük öngörümleme modellemelerinin gerçekleştirilmesi mümkün hâle gelmiştir. Bu modellemelerin gerçekleştirilmesini sağlayan önemli bir uygulama alanı ise “yapay sinir ağları”dır. Normallik, doğrusallık gibi bir takım varsayımlara bağlı kalmayan ağlar, bu esneklikleri ile geleneksel yöntemlere tercih edilmektedir. Özellikle gürültü verisi ve karmaşık modelleri incelemek için son derece kullanışlı olan yapay sinir ağları, sosyal bilimler alanındaki veri analizlerinde kullanışlı bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Diğer yandan, değişen tüketici profili, satın alma davranışlarını ve alışkanlıklarını fazlasıyla etkilemiştir. Bunun sonucunda, yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına göre belirlenen stratejilerden oluşan modern pazarlamacılık anlayışı çerçevesinde yapay sinir ağları ve lojit model gibi güçlü analiz yöntemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Online gazete tüketicilerinin tercihlerine yönelik çıkarsamalarda bulunan bu çalışmanın, başta akademisyenler olmak üzere lisansüstü öğrencilerine, pazarlama ile ilgili kişilerin yanı sıra basın sektörüne ve konuya ilgi duyanlara faydalı olacağını düşünmekteyiz.
- Açıklama
Gelişen teknolojiye paralel olarak artan veri işleme ihtiyacı ile birlikte karmaşık simülasyonların yapılması ve gelişmiş yapay zekâ teknolojilerinin kullanılarak temel kriterlere dayalı olarak geleceğe dönük öngörümleme modellemelerinin gerçekleştirilmesi mümkün hâle gelmiştir. Bu modellemelerin gerçekleştirilmesini sağlayan önemli bir uygulama alanı ise “yapay sinir ağları”dır. Normallik, doğrusallık gibi bir takım varsayımlara bağlı kalmayan ağlar, bu esneklikleri ile geleneksel yöntemlere tercih edilmektedir. Özellikle gürültü verisi ve karmaşık modelleri incelemek için son derece kullanışlı olan yapay sinir ağları, sosyal bilimler alanındaki veri analizlerinde kullanışlı bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Diğer yandan, değişen tüketici profili, satın alma davranışlarını ve alışkanlıklarını fazlasıyla etkilemiştir. Bunun sonucunda, yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına göre belirlenen stratejilerden oluşan modern pazarlamacılık anlayışı çerçevesinde yapay sinir ağları ve lojit model gibi güçlü analiz yöntemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Online gazete tüketicilerinin tercihlerine yönelik çıkarsamalarda bulunan bu çalışmanın, başta akademisyenler olmak üzere lisansüstü öğrencilerine, pazarlama ile ilgili kişilerin yanı sıra basın sektörüne ve konuya ilgi duyanlara faydalı olacağını düşünmekteyiz.
Stok Kodu:9786254331534Boyut:16x24Sayfa Sayısı:220Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2022 Şubat
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,00276,00152,00350,67152,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,00276,00152,00350,67152,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,00276,00152,00350,67152,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim152,00152,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.