X, Y ve Z Kuşaklarının E-Ticarete İlişkin Kaygı ve Tutumları

Küreselleşmenin artması ve teknolojinin hızlanması ile e-ticaret, her kuşaktan bireyin ilgisini çekmektedir. Yeni
nesiller tüketim veya satın alma kategorilerinde X, Y ve Z kuşakları olarak sınıflandırılıyor. Teknoloji, internet,
çevrimiçi alışveriş, dijital nesil gibi kavramlarla birlikte anılan bu kuşaklar; niteliklerine, davranış tarzlarına ve
alışveriş alışkanlıklarına göre modern pazarlamanın ve e-ticaret sektörünün de odak noktası olmuş durumdalar.
Bu araştırma X, Y ve Z kuşağı tüketicilerin e-ticarete ilişkin kaygı ve tutum seviyelerinin tespiti ve kuşakların
demografik özellikleri açısından e-ticarete ilişkin kaygı ve tutum düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek ve çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma kapsamında e-ticaretin gelişimi ve kuşaklara
olan etkisi detaylı bir şekilde ele alınmış olup alanına katkı sağlayacağına inanılmaktadır.
- Açıklama
Küreselleşmenin artması ve teknolojinin hızlanması ile e-ticaret, her kuşaktan bireyin ilgisini çekmektedir. Yeni
nesiller tüketim veya satın alma kategorilerinde X, Y ve Z kuşakları olarak sınıflandırılıyor. Teknoloji, internet,
çevrimiçi alışveriş, dijital nesil gibi kavramlarla birlikte anılan bu kuşaklar; niteliklerine, davranış tarzlarına ve
alışveriş alışkanlıklarına göre modern pazarlamanın ve e-ticaret sektörünün de odak noktası olmuş durumdalar.
Bu araştırma X, Y ve Z kuşağı tüketicilerin e-ticarete ilişkin kaygı ve tutum seviyelerinin tespiti ve kuşakların
demografik özellikleri açısından e-ticarete ilişkin kaygı ve tutum düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek ve çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma kapsamında e-ticaretin gelişimi ve kuşaklara
olan etkisi detaylı bir şekilde ele alınmış olup alanına katkı sağlayacağına inanılmaktadır.Stok Kodu:9786256125513Boyut:16x24Sayfa Sayısı:120Basım Yeri:Ankara
- Taksit Seçenekleri
- Yorumlar