Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Kitap Tanıtım Yazısı :
Bu kitap öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının değerlendirme yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yönlerini
öğrenmelerinde, öğrencilerin ihtiyacı olan geri bildirimi sunma, bireyselleştirilmiş öğretim için veri sağlama,
motivasyonu artırmada etkili olan değerlendirme yöntemlerinin hangileri olduğunu öğrenmeleri konusunda faydalı
olabilecektir. Değerlendirmenin amacına göre, cevabı öğrencinin oluşturduğu ya da seçmeye dayalı maddelerden
oluşan araçlar veya yöntemler kullanmak gerekebilir. Hangi amaç için hangi araçların daha etkili kullanılabileceğini
bilmek öğretmenler açısından önemlidir. Yine yukarıda sayılan bölümler, amaca göre yöntemlerin sağladığı
faydalara ilişkin bilgiler içermektedir.
Bu kitap, bir bütün olarak öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda sahip olması gereken yeterlilikler
temele alınarak hazırlanmıştır. Kitaba ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar konusu ile başlanmış ve
bölümlerin, ön koşul öğrenmeler ile ardışıklık ve aşamalılık ilkelerine uygun biçimde sıralanmasına özen
gösterilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik ile ilgili hesaplamaların anlaşılabilmesi için ön koşul olduğu düşünüldüğünden,
korelasyon konusu istatistiksel hesaplamaların yer aldığı 13. bölüm içerisinde sunulmamış; üçüncü bölümde ele
alınan geçerlik ve güvenirlik konularından hemen önce 2. bölümde verilmiştir. Benzer şekilde, test geliştirme konusu
içerisinde verilen belirtke tablosu, kazanımların bilişsel düzeylerine göre oluşturulduğundan kazanımların aşamalı
sınıflandırılmasının test geliştirme konusundan önce 4. bölümde sunulması daha uygun görülmüştür. Test geliştirme
konusu 5. bölümde ele alınmış, böylece madde biçimleri ve performans görevlerinden önce verilmiştir. 5. bölümden
itibaren konular test geliştirme sürecinin takip edilebileceği şekilde ilerlemektedir. Öğretmen adaylarına tüm süreci
takip ettirmek isteyen bir öğretim elemanının, bunu kitaptaki konuları izleyerek yaptırabileceği düşünülmektedir.
Araç ve yöntemlerin geliştirilmesine katkı sağlaması için kitapta her madde türünden bol örnek verilmiştir. Kendi
ölçme araçlarını geliştirirken öğretmen adaylarına rehberlik edebilmesi açısından çok sayıda örnek sunulması önemli
görülmüştür.
-**********************************-
- Açıklama
Kitap Tanıtım Yazısı :
Bu kitap öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının değerlendirme yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yönlerini
öğrenmelerinde, öğrencilerin ihtiyacı olan geri bildirimi sunma, bireyselleştirilmiş öğretim için veri sağlama,
motivasyonu artırmada etkili olan değerlendirme yöntemlerinin hangileri olduğunu öğrenmeleri konusunda faydalı
olabilecektir. Değerlendirmenin amacına göre, cevabı öğrencinin oluşturduğu ya da seçmeye dayalı maddelerden
oluşan araçlar veya yöntemler kullanmak gerekebilir. Hangi amaç için hangi araçların daha etkili kullanılabileceğini
bilmek öğretmenler açısından önemlidir. Yine yukarıda sayılan bölümler, amaca göre yöntemlerin sağladığı
faydalara ilişkin bilgiler içermektedir.
Bu kitap, bir bütün olarak öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda sahip olması gereken yeterlilikler
temele alınarak hazırlanmıştır. Kitaba ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar konusu ile başlanmış ve
bölümlerin, ön koşul öğrenmeler ile ardışıklık ve aşamalılık ilkelerine uygun biçimde sıralanmasına özen
gösterilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik ile ilgili hesaplamaların anlaşılabilmesi için ön koşul olduğu düşünüldüğünden,
korelasyon konusu istatistiksel hesaplamaların yer aldığı 13. bölüm içerisinde sunulmamış; üçüncü bölümde ele
alınan geçerlik ve güvenirlik konularından hemen önce 2. bölümde verilmiştir. Benzer şekilde, test geliştirme konusu
içerisinde verilen belirtke tablosu, kazanımların bilişsel düzeylerine göre oluşturulduğundan kazanımların aşamalı
sınıflandırılmasının test geliştirme konusundan önce 4. bölümde sunulması daha uygun görülmüştür. Test geliştirme
konusu 5. bölümde ele alınmış, böylece madde biçimleri ve performans görevlerinden önce verilmiştir. 5. bölümden
itibaren konular test geliştirme sürecinin takip edilebileceği şekilde ilerlemektedir. Öğretmen adaylarına tüm süreci
takip ettirmek isteyen bir öğretim elemanının, bunu kitaptaki konuları izleyerek yaptırabileceği düşünülmektedir.
Araç ve yöntemlerin geliştirilmesine katkı sağlaması için kitapta her madde türünden bol örnek verilmiştir. Kendi
ölçme araçlarını geliştirirken öğretmen adaylarına rehberlik edebilmesi açısından çok sayıda örnek sunulması önemli
görülmüştür.-**********************************-
Stok Kodu:9786051702964Boyut:16x24Sayfa Sayısı:368Basım Yeri:Ankara
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim167,66167,66283,83167,66355,89167,66Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim167,66167,66283,83167,66355,89167,66Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim167,66167,66283,83167,66355,89167,66Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim167,66167,662--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.