Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Eğitimde Mentorluk Ayşen Bakioğlu

Eğitimde Mentorluk

Liste Fiyatı : 195,00TL
İndirimli Fiyat : 156,00TL
Kazancınız : 39,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 52,00TL
Havale/EFT ile : 152,88TL
%20
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786051330570
33178
Eğitimde Mentorluk
Eğitimde Mentorluk
156.00
Okulların çağdaş bir düzeye gelebilmesi için yöneticilerin ve öğretmenlerin yaşadıkları güçlükleri, uzman ve bu konuda deneyimli bireylerle paylaşıp çözüm aramaları gerekmektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin, göreve atandıktan sonra yaşadıkları zorlukları daha çok diğer yöneticilerden veya kendi okullarındaki meslektaşlarından sorup öğrendikleri ve birbirlerine gayriresmî olarak mentorlukta bulundukları bilinmektedir. Mentorluk, el yordamıyla yön bulmaktan veya problem yaratmayan bir çözümü uygulamaktan daha ilerisini vaadeden bir kavram olarak görünmektedir. Yeni göreve başlamış öğretmenlerin mesleklerinin ilk yıllarında okuldaki uygulamalardaki durumu görüp, gerçek şoku yaşadıkları ve bunu gidermek için güvenilir bir mentora ihtiyaç duydukları ve çoğu kez bu ihtiyacı gideremeyerek deneme-yanılmayla veya arkadaşlarını taklit ederek kendi öğretmenlik repertuvarlarını oluşturdukları bilinmektedir.
'Mentorluk', profesyonel eğitim ve rehberlik amacıyla kurulan kişisel bir ilişki olarak tanımlanmaktadır. Başarılı bir mentorluk ilişkisi, mentor ve hizmetalanın çeşitli aşama ve evrelerden geçtiği dinamik bir süreçtir. Mentorluğun önemli bir fonksiyonu hizmetalanlara, problemlere uzman çözümler bulan otonom profesyoneller olmalarında yardımcı olmaktır.
Mentorluk etkileşim gerektirmekte, mentorlar hizmetalanlarla olan ilişkilerini karşılıklı güven, saygı ve profesyonelliğe dayalı olarak inşa etmek ve sürdürmek durumundadırlar. Bu tür davranışlar, mentorların hizmetalanların fikir ve ihtiyaçlarını tam anlamıyla anlayabilecekleri ve hizmetalanları deneyimlerini dürüst bir şekilde paylaşmaları konusunda teşvik edebilecekleri bir ortam oluşturur. Okullar müdürlerin profesyonel gelişimi için öğrenme fırsatı sunan yerler olarak kabul edildiğinde, müdürlerin etkileşim sürecinde sadece mentorlarına değil aynı zamanda meslektaşlarına da güvenme ihtiyacında oldukları ortaya çıkmaktadır. Etkin liderleri, kendileri ve başkalarına olan inanç ve güvenleri yönlendirmektedir. Etkin mentorluk uygulamaları yeni öğretmenin “kendi profesyonel bilgisini inşa etmesine” yardımcı olmak gibi önemli bir işlevi de yerine getirmekte
  • Açıklama
    • Okulların çağdaş bir düzeye gelebilmesi için yöneticilerin ve öğretmenlerin yaşadıkları güçlükleri, uzman ve bu konuda deneyimli bireylerle paylaşıp çözüm aramaları gerekmektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin, göreve atandıktan sonra yaşadıkları zorlukları daha çok diğer yöneticilerden veya kendi okullarındaki meslektaşlarından sorup öğrendikleri ve birbirlerine gayriresmî olarak mentorlukta bulundukları bilinmektedir. Mentorluk, el yordamıyla yön bulmaktan veya problem yaratmayan bir çözümü uygulamaktan daha ilerisini vaadeden bir kavram olarak görünmektedir. Yeni göreve başlamış öğretmenlerin mesleklerinin ilk yıllarında okuldaki uygulamalardaki durumu görüp, gerçek şoku yaşadıkları ve bunu gidermek için güvenilir bir mentora ihtiyaç duydukları ve çoğu kez bu ihtiyacı gideremeyerek deneme-yanılmayla veya arkadaşlarını taklit ederek kendi öğretmenlik repertuvarlarını oluşturdukları bilinmektedir.
      'Mentorluk', profesyonel eğitim ve rehberlik amacıyla kurulan kişisel bir ilişki olarak tanımlanmaktadır. Başarılı bir mentorluk ilişkisi, mentor ve hizmetalanın çeşitli aşama ve evrelerden geçtiği dinamik bir süreçtir. Mentorluğun önemli bir fonksiyonu hizmetalanlara, problemlere uzman çözümler bulan otonom profesyoneller olmalarında yardımcı olmaktır.
      Mentorluk etkileşim gerektirmekte, mentorlar hizmetalanlarla olan ilişkilerini karşılıklı güven, saygı ve profesyonelliğe dayalı olarak inşa etmek ve sürdürmek durumundadırlar. Bu tür davranışlar, mentorların hizmetalanların fikir ve ihtiyaçlarını tam anlamıyla anlayabilecekleri ve hizmetalanları deneyimlerini dürüst bir şekilde paylaşmaları konusunda teşvik edebilecekleri bir ortam oluşturur. Okullar müdürlerin profesyonel gelişimi için öğrenme fırsatı sunan yerler olarak kabul edildiğinde, müdürlerin etkileşim sürecinde sadece mentorlarına değil aynı zamanda meslektaşlarına da güvenme ihtiyacında oldukları ortaya çıkmaktadır. Etkin liderleri, kendileri ve başkalarına olan inanç ve güvenleri yönlendirmektedir. Etkin mentorluk uygulamaları yeni öğretmenin “kendi profesyonel bilgisini inşa etmesine” yardımcı olmak gibi önemli bir işlevi de yerine getirmekte
      Stok Kodu
      :
      9786051330570
      Boyut
      :
      16 x 24 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      190 s
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      156,00   
      156,00   
      2
      78,00   
      156,00   
      3
      52,00   
      156,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      156,00   
      156,00   
      2
      78,00   
      156,00   
      3
      52,00   
      156,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      156,00   
      156,00   
      2
      78,00   
      156,00   
      3
      52,00   
      156,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      156,00   
      156,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat