Eğitim Politikası Ayhan Aydın
Eğitim politikası; hayatı amaç, yöntem ve içerik olarak yeniden düzenleme çabalarının en merkezi kavramıdır. Başka bir anlatımla, eğitim bir bütün olarak her tür üretim, bölüşüm ve tüketim ilişkilerinin bileşeni olduğu gibi sosyal, ekonomik, kültürel, teknolojik gelişmelerin de katalizörüdür. Buna göre eğitim; hem geçmişi doğru değerlendirmek ve bugünü anlamak, hem de geleceği kestirmek ve yordamak açısından temel bir referans kaynağıdır. Şu halde eğitim; kutup yıldızı, projektör ya da pusula olarak da görülebilir. Özetle eğitim, bize ayna tutarken aynı anda geçmişi bugüne ve bugünü yarınlara bağlayan bilgeliğin prizmasından yansıyan ışığa benzer. Dolayısıyla olayları ve renkleri çıplak gözle gören ile prizmanın aydınlattığı renklerin ışığında gören kişiler arasında farklar olacaktır. Birincilere göre eğitim, bir tür girdi, bir miktar bilgi ve beceri ya da katma değerken ikincilere göre sevgi, kahkaha, adalet, hoşgörü, ileri teknoloji, kültür, sanat, spor ya da kısaca daha güzel bir hayatın ta kendisidir. Bu bakış açısı, hayalleri olmayanların gerçekleri de olmaz özdeyişindeki ironiyi de hatırlatır. Sonuç olarak bugünü yanlış okuyanlar gelecek kuşakların acı çekmesine neden olabilir. İşte bu kitap böyle bir sorumluluk ve ödev ahlakının ürünüdür. Eğitim Politikası elinizdeki bu ikinci baskıda tümüyle gözden geçirilmiş ve güncellenmiştir. Bu bağlamda içerik yenilenmiş, eğitimin güncel konularına değinilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla birinci baskıda bulunan 31 metnin, sadece dördü bu baskıda yer almış, başka bir anlatımla kitap önemli ölçüde yenilenmiş ayrıca dil ve anlatım açısından sadeleştirilmiştir. Eğitimde bütünlük, tutarlılık, devamlılık, ardışıklık, tamamlayıcılık vb. ilkeler göz önüne alınarak her konu zaman içindeki seyrine ve akışına uygun olarak kaleme alınmıştır. Örneğin PISA sınavları başlangıcından bugüne dek periyodik gelişmeler ve temalar ışığında ve farklı bakış açılarıyla enlemsel ve boylamsal olarak irdelenmiştir. Uygulamacılara ve araştırmacılara yol göstermek amacıyla her veri seti akademik bir titizlikle irdelenmiş, çıkarımlar ve öneriler nesnel bulgulara dayandırılmıştır.
- Açıklama
Eğitim politikası; hayatı amaç, yöntem ve içerik olarak yeniden düzenleme çabalarının en merkezi kavramıdır. Başka bir anlatımla, eğitim bir bütün olarak her tür üretim, bölüşüm ve tüketim ilişkilerinin bileşeni olduğu gibi sosyal, ekonomik, kültürel, teknolojik gelişmelerin de katalizörüdür. Buna göre eğitim; hem geçmişi doğru değerlendirmek ve bugünü anlamak, hem de geleceği kestirmek ve yordamak açısından temel bir referans kaynağıdır. Şu halde eğitim; kutup yıldızı, projektör ya da pusula olarak da görülebilir. Özetle eğitim, bize ayna tutarken aynı anda geçmişi bugüne ve bugünü yarınlara bağlayan bilgeliğin prizmasından yansıyan ışığa benzer. Dolayısıyla olayları ve renkleri çıplak gözle gören ile prizmanın aydınlattığı renklerin ışığında gören kişiler arasında farklar olacaktır. Birincilere göre eğitim, bir tür girdi, bir miktar bilgi ve beceri ya da katma değerken ikincilere göre sevgi, kahkaha, adalet, hoşgörü, ileri teknoloji, kültür, sanat, spor ya da kısaca daha güzel bir hayatın ta kendisidir. Bu bakış açısı, hayalleri olmayanların gerçekleri de olmaz özdeyişindeki ironiyi de hatırlatır. Sonuç olarak bugünü yanlış okuyanlar gelecek kuşakların acı çekmesine neden olabilir. İşte bu kitap böyle bir sorumluluk ve ödev ahlakının ürünüdür. Eğitim Politikası elinizdeki bu ikinci baskıda tümüyle gözden geçirilmiş ve güncellenmiştir. Bu bağlamda içerik yenilenmiş, eğitimin güncel konularına değinilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla birinci baskıda bulunan 31 metnin, sadece dördü bu baskıda yer almış, başka bir anlatımla kitap önemli ölçüde yenilenmiş ayrıca dil ve anlatım açısından sadeleştirilmiştir. Eğitimde bütünlük, tutarlılık, devamlılık, ardışıklık, tamamlayıcılık vb. ilkeler göz önüne alınarak her konu zaman içindeki seyrine ve akışına uygun olarak kaleme alınmıştır. Örneğin PISA sınavları başlangıcından bugüne dek periyodik gelişmeler ve temalar ışığında ve farklı bakış açılarıyla enlemsel ve boylamsal olarak irdelenmiştir. Uygulamacılara ve araştırmacılara yol göstermek amacıyla her veri seti akademik bir titizlikle irdelenmiş, çıkarımlar ve öneriler nesnel bulgulara dayandırılmıştır.
Stok Kodu:9786053180357Boyut:16x24 cmSayfa Sayısı:248Basım Yeri:AnkaraBaskı:2Basım Tarihi:2018Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602159,80319,603106,53319,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602159,80319,603106,53319,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602159,80319,603106,53319,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim319,60319,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.