Eğitim Felsefesi Faruk Manav
Bu kitabın birden fazla yazılış amacı bulunmaktadır. Bunlardan birisi, lite-
ratüre akademik anlamda bir katkı sağlamaktır. Kitabın diğer amaçları arasında
üniversitelerde okutulan Eğitim Felsefesi derslerine kaynak olarak katkı sağlamak,
eğitim felsefesinin amacı, işlevi ve yapısı hakkında genel bir bakış açısı kazandır-
mak ve eğitim alanında araştırma yapacak araştırmacılara kaynaklık etmek yer
almaktadır.
Kullandığı yöntemler, bakış açıları ve sorgulama tarzı ile bir felsefe disiplini
olan eğitim felsefesi, eğitimin daha sağlam bir zemin üzerinde inşa edilmesini ko-
laylaştırmakta ve felsefe ile eğitim arasındaki bağı güçlendirmektedir. İçeriğindeki
tartışmalar ve görüşler/düşünceler ile eğitime yeni ufuklar açan eğitim felsefesi,
günümüzde önemli bir felsefe disiplini haline gelmiştir. Felsefe literatüründe, eği-
timin amacı ve işlevi, eğitimde hangi özelliklere sahip insanın yetiştirileceği, eği-
timin nasıl bir bilgilendirme anlayışına sahip olacağı gibi konularda filozofların
yürüttükleri tartışmaların, bu önemli disiplinin ortaya çıkışına katkı sağladıkları
düşünülebilir. Bu çerçevede eğitim felsefesini, kökleri antik çağlara kadar uzanan
ve sağlam temeller üzerinde yükselen bir disiplin olarak düşünmek gerekmektedir.
Bu kitap, bir eğitim felsefesi kitabı olması nedeniyle felsefî bakış açısının baskın
şekilde hissedildiği bir kitaptır. Bu nedenle kitap, içeriğinde filozofların görüşle-
rinden hareket edilerek öğrencilerin ve uzmanların yararlanabileceği bir kaynak
özelliğine sahip olacak şekilde oluşturulmaya çalışılmıştır.
Kitapta, öncelikle felsefe ile eğitim arasındaki ilişkiden başlamak suretiyle,
eğitim felsefesinin ontolojik, epistemolojik, etik ve politik boyutları ana hatlarıyla
ortaya konulmuştur. Ardından felsefe tarihindeki eğitime dair tartışmalar ve öne
çıkan görüşler felsefe akımları ekseninde ele alınmıştır. Daha sonra, bilinen dört
büyük eğitim felsefesi irdelenmiş, farklı anlayışların ve ideolojilerin eğitime dair
dile getirdikleri hususlar, eleştirel pedagoji, Türk filozoflarının/düşünürlerinin
eğitim görüşleri, Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları
ve eğitim ile Türk eğitim sisteminin felsefî temelleri gibi konular hakkında genel
bir çerçeve sunulmaya çalışılmıştır.
Okuyucularından gelecek her türlü eleştiri ve öneriye açık olan bu kitabın
ortaya çıkışında büyük emekleri olan ve değerli zamanlarını ayırarak katkı sağ-
layan yazar kadrosuna ve kitabın okuyucuyla buluşmasına desteklerinden dolayı
Pegem Akademi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sayın Servet SARIKAYA’ya
teşekkürlerimi sunuyorum. Okuyucusunun bol olması dileğiyle…
Dr. Öğr. Üyesi Faruk MANAV
Nevşehir, 2018
- Açıklama
Bu kitabın birden fazla yazılış amacı bulunmaktadır. Bunlardan birisi, lite-
ratüre akademik anlamda bir katkı sağlamaktır. Kitabın diğer amaçları arasında
üniversitelerde okutulan Eğitim Felsefesi derslerine kaynak olarak katkı sağlamak,
eğitim felsefesinin amacı, işlevi ve yapısı hakkında genel bir bakış açısı kazandır-
mak ve eğitim alanında araştırma yapacak araştırmacılara kaynaklık etmek yer
almaktadır.
Kullandığı yöntemler, bakış açıları ve sorgulama tarzı ile bir felsefe disiplini
olan eğitim felsefesi, eğitimin daha sağlam bir zemin üzerinde inşa edilmesini ko-
laylaştırmakta ve felsefe ile eğitim arasındaki bağı güçlendirmektedir. İçeriğindeki
tartışmalar ve görüşler/düşünceler ile eğitime yeni ufuklar açan eğitim felsefesi,
günümüzde önemli bir felsefe disiplini haline gelmiştir. Felsefe literatüründe, eği-
timin amacı ve işlevi, eğitimde hangi özelliklere sahip insanın yetiştirileceği, eği-
timin nasıl bir bilgilendirme anlayışına sahip olacağı gibi konularda filozofların
yürüttükleri tartışmaların, bu önemli disiplinin ortaya çıkışına katkı sağladıkları
düşünülebilir. Bu çerçevede eğitim felsefesini, kökleri antik çağlara kadar uzanan
ve sağlam temeller üzerinde yükselen bir disiplin olarak düşünmek gerekmektedir.
Bu kitap, bir eğitim felsefesi kitabı olması nedeniyle felsefî bakış açısının baskın
şekilde hissedildiği bir kitaptır. Bu nedenle kitap, içeriğinde filozofların görüşle-
rinden hareket edilerek öğrencilerin ve uzmanların yararlanabileceği bir kaynak
özelliğine sahip olacak şekilde oluşturulmaya çalışılmıştır.
Kitapta, öncelikle felsefe ile eğitim arasındaki ilişkiden başlamak suretiyle,
eğitim felsefesinin ontolojik, epistemolojik, etik ve politik boyutları ana hatlarıyla
ortaya konulmuştur. Ardından felsefe tarihindeki eğitime dair tartışmalar ve öne
çıkan görüşler felsefe akımları ekseninde ele alınmıştır. Daha sonra, bilinen dört
büyük eğitim felsefesi irdelenmiş, farklı anlayışların ve ideolojilerin eğitime dair
dile getirdikleri hususlar, eleştirel pedagoji, Türk filozoflarının/düşünürlerinin
eğitim görüşleri, Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları
ve eğitim ile Türk eğitim sisteminin felsefî temelleri gibi konular hakkında genel
bir çerçeve sunulmaya çalışılmıştır.
Okuyucularından gelecek her türlü eleştiri ve öneriye açık olan bu kitabın
ortaya çıkışında büyük emekleri olan ve değerli zamanlarını ayırarak katkı sağ-
layan yazar kadrosuna ve kitabın okuyucuyla buluşmasına desteklerinden dolayı
Pegem Akademi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sayın Servet SARIKAYA’ya
teşekkürlerimi sunuyorum. Okuyucusunun bol olması dileğiyle…
Dr. Öğr. Üyesi Faruk MANAV
Nevşehir, 2018Stok Kodu:9786052414477Boyut:16x24Sayfa Sayısı:295Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim221,00221,002110,50221,00373,67221,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim221,00221,002110,50221,00373,67221,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim221,00221,002110,50221,00373,67221,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim221,00221,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.