Eczane Teknikerliği Temel İlkeleri
Değerli Okuyucu,
Eczane teknikerleri, üniversitelerin Sağlık Meslek Yüksek Okulları Eczane Hizmetleri
bölümü mezunlarının; bir eczacının gözetimi altında hastalara yardımcı olmak
ve onların en iyi bakımı almalarını sağlamak, dolayısı ile kaliteli eczacılık hizmetleri
verilmesi amacıyla eczacılarla birlikte çalışan sağlık meslek mensuplarıdır. Ön lisans
mezunu eczane teknikerleri veya lise mezunu eczane teknisyenleri destek personeli
olarak çalıştıkları eczanelerde, reçeteli ilaçları raflarından çıkartan, paketleyen
ve etiketleyen kişilerdir. Bu çalışmaları her zaman eczacıların kontrolü altında yapmak
zorundadırlar.
Eczane teknikerleri, toplum veya hastane eczanelerinde çalışabilirler. İlaç sektöründe,
satış ve üretimde çalışan eczane teknikerlerine de rastlanmaktadır.
Ülkemizde, pek çok meslekte olduğu gibi eczane destek personelleri için de
Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından iki düzeyde mesleki standart belirlenmiştir.
Eczane teknikerleri ve teknisyenleri nerede çalışırlarsa çalışsınlar eczacılar tarafından
gözlemlenir ve denetlenirler; eczanelerin sorunsuz ve güvenli bir şekilde çalışmasını
sağlarlar. Zamanlarını genellikle müşterilere veya hastalara hizmet etmek
için teknik becerilerini ve idari bazı sorumlulukları yerine getirerek geçirirler.
Bu kitapta, eczane teknikerleri için hazırlanmış; Temel Mesleki Bilgi ve Beceriler,
Eczane Teknikerlerinin Temel Görev ve Sorumlulukları, Kişisel ve Kişiler Arası İlişkiler temel başlıkları altında 21 alt başlığa yer verilmiştir. Bölümler, alanında benzer çalışmaları olan 24 değerli yazar tarafından hazırlanmıştır.
BÖLÜM 1 Sağlıkta Temel Kavramlara Bakış
BÖLÜM 2 Eczacılık ve Eczacılık Hizmetleri
BÖLÜM 3 Hasta ve İlaç Güvenliği
BÖLÜM 4 İş Sağlığı ve Güvenliği
BÖLÜM 5 Sürekli Mesleki Gelişim
BÖLÜM 6 Sağlık ve Eczacılık Hizmetlerinde Kalite Kavramına Bakış
BÖLÜM 7 Sağlık Okuryazarlığı
KISIM 2 ECZANE TEKNİKERLERİNİN TEMEL GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BÖLÜM 8 Meslek Standartları
BÖLÜM 9 Stok Yönetimi
BÖLÜM 10 Kategori Yönetimi
BÖLÜM 11 Kayıt ve Fatura İşlemleri
BÖLÜM 12 Eczane Düzenine İlişkin Görev ve Sorumluluklar
BÖLÜM 13 Eczane İşletim ve Bilgi Sistemleri
BÖLÜM 14 Pazarlama ve Satış Teknikleri
KISIM 3 KİŞİSEL VE KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER
BÖLÜM 15 Robotik Çağda Çalışmak
BÖLÜM 16 Kritik Düşünme
BÖLÜM 17 Etkili İletişim
BÖLÜM 18 Çatışma Çözümü
BÖLÜM 19 Ekip İçinde Çalışma
BÖLÜM 20 Zaman Yönetimi
BÖLÜM 21 Stres Yönetimi
Ayşenur ÇAĞ
,,,,,,,,,,,,,,,,
- Açıklama
Değerli Okuyucu,
Eczane teknikerleri, üniversitelerin Sağlık Meslek Yüksek Okulları Eczane Hizmetleri
bölümü mezunlarının; bir eczacının gözetimi altında hastalara yardımcı olmak
ve onların en iyi bakımı almalarını sağlamak, dolayısı ile kaliteli eczacılık hizmetleri
verilmesi amacıyla eczacılarla birlikte çalışan sağlık meslek mensuplarıdır. Ön lisans
mezunu eczane teknikerleri veya lise mezunu eczane teknisyenleri destek personeli
olarak çalıştıkları eczanelerde, reçeteli ilaçları raflarından çıkartan, paketleyen
ve etiketleyen kişilerdir. Bu çalışmaları her zaman eczacıların kontrolü altında yapmak
zorundadırlar.
Eczane teknikerleri, toplum veya hastane eczanelerinde çalışabilirler. İlaç sektöründe,
satış ve üretimde çalışan eczane teknikerlerine de rastlanmaktadır.
Ülkemizde, pek çok meslekte olduğu gibi eczane destek personelleri için de
Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından iki düzeyde mesleki standart belirlenmiştir.
Eczane teknikerleri ve teknisyenleri nerede çalışırlarsa çalışsınlar eczacılar tarafından
gözlemlenir ve denetlenirler; eczanelerin sorunsuz ve güvenli bir şekilde çalışmasını
sağlarlar. Zamanlarını genellikle müşterilere veya hastalara hizmet etmek
için teknik becerilerini ve idari bazı sorumlulukları yerine getirerek geçirirler.
Bu kitapta, eczane teknikerleri için hazırlanmış; Temel Mesleki Bilgi ve Beceriler,
Eczane Teknikerlerinin Temel Görev ve Sorumlulukları, Kişisel ve Kişiler Arası İlişkiler temel başlıkları altında 21 alt başlığa yer verilmiştir. Bölümler, alanında benzer çalışmaları olan 24 değerli yazar tarafından hazırlanmıştır.
BÖLÜM 1 Sağlıkta Temel Kavramlara Bakış
BÖLÜM 2 Eczacılık ve Eczacılık Hizmetleri
BÖLÜM 3 Hasta ve İlaç Güvenliği
BÖLÜM 4 İş Sağlığı ve Güvenliği
BÖLÜM 5 Sürekli Mesleki Gelişim
BÖLÜM 6 Sağlık ve Eczacılık Hizmetlerinde Kalite Kavramına Bakış
BÖLÜM 7 Sağlık Okuryazarlığı
KISIM 2 ECZANE TEKNİKERLERİNİN TEMEL GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BÖLÜM 8 Meslek Standartları
BÖLÜM 9 Stok Yönetimi
BÖLÜM 10 Kategori Yönetimi
BÖLÜM 11 Kayıt ve Fatura İşlemleri
BÖLÜM 12 Eczane Düzenine İlişkin Görev ve Sorumluluklar
BÖLÜM 13 Eczane İşletim ve Bilgi Sistemleri
BÖLÜM 14 Pazarlama ve Satış Teknikleri
KISIM 3 KİŞİSEL VE KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER
BÖLÜM 15 Robotik Çağda Çalışmak
BÖLÜM 16 Kritik Düşünme
BÖLÜM 17 Etkili İletişim
BÖLÜM 18 Çatışma Çözümü
BÖLÜM 19 Ekip İçinde Çalışma
BÖLÜM 20 Zaman Yönetimi
BÖLÜM 21 Stres Yönetimi
Ayşenur ÇAĞ
,,,,,,,,,,,,,,,,
Stok Kodu:9786253997083Boyut:16x24Sayfa Sayısı:260Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2024
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim260,00260,002130,00260,00386,67260,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim260,00260,002130,00260,00386,67260,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim260,00260,002130,00260,00386,67260,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim260,00260,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.