Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat
Katkıda Bulunanlar: Murat BİROL - Barış ÇAĞIRKAN - İsa DEMİR
- Diretgen Ozan ERCANSUNGUR - Demet FIRAT - Feyyaz FIRAT - Kerem ÖZBEY
- Bahar KAYIHAN - Hülya BİÇER OLGUN - Cem Koray OLGUN - Meltem SALİMOĞLU
- Muhittin ŞAHİN - Ahmet TALİMCİLER - Dilek ULUSAL - Hasan YURDAKUL
Kapitalist yapı içerisinde boş zaman, hem kültürel ürünlerin hem de insanların birer meta
olarak tüketilmesine dayalı hale gelmiştir. Dijitalleşme ile birlikte ise emek süreçlerinden
geriye kalan zaman da eğlenceye ayrılır olmuştur. Adorno ve Horkheimer, kültür
endüstrisinin merkezinde, kapitalizm koşullarında çalışmanın uzatılmasını sağlayan eğlence
olduğunu düşünmektedir; çünkü eğlence insanların emek süreçleriyle baş edebilmeleri için
bir kaçış yoludur. Bu açıdan bakıldığında, bu dünyayı çekilir zannetmemizin aracı kültürel
ürünler, eğlence ve sanattır. Günümüz dünyasında eğlence en büyük yanılsamalardandır;
çünkü saatler süren mesailerimizin ardından izleyeceğimiz bir video bizleri günün stresinden
uzaklaştıracaktır. Öte yandan eğlence tek kaçış yolu değildir. Kimi için sanat en büyük
yanılsamadır; çünkü en çok yazdıkça, çizdikçe ve dinledikçe dünyanın yaşanılası bir yer
olduğu fikrine kapılmaktadır.
Dijital dünyada sanat ve eğlence hakkında olumsuz bir tablonun görünür olduğunu söylemek
mümkün olsa da, tam tersine karanlık dünyada bu üretimlerin bir çıkış sunuyor olduğunu
iddia ederek eğlence ve sanat hakkında olumlu düşünmek de mümkündür.
Akademisyenlerin ve düşünürlerin de bu konuda birbirinden ayrılan görüşleri mevcuttur. Bu
kitapta yer alan çalışmalarda da benzer bir şekilde dijital çağda kitle kültürüne, eğlenceye ve
sanata bakış çeşitlilik göstermektedir. Kitapta dijitalleşmeye yönelik olumlu görüşler olduğu
gibi, eleştirel yaklaşımlar da vardır. Kitap, dijital emek ve tüketim, dijitalleşme ile Katkıda Bulunanlar: Murat BİROL - Barış ÇAĞIRKAN - İsa DEMİR
- Diretgen Ozan ERCANSUNGUR - Demet FIRAT - Feyyaz FIRAT - Kerem ÖZBEY
- Bahar KAYIHAN - Hülya BİÇER OLGUN - Cem Koray OLGUN - Meltem SALİMOĞLU
- Muhittin ŞAHİN - Ahmet TALİMCİLER - Dilek ULUSAL - Hasan YURDAKUL
Kapitalist yapı içerisinde boş zaman, hem kültürel ürünlerin hem de insanların birer meta
olarak tüketilmesine dayalı hale gelmiştir. Dijitalleşme ile birlikte ise emek süreçlerinden
geriye kalan zaman da eğlenceye ayrılır olmuştur. Adorno ve Horkheimer, kültür
endüstrisinin merkezinde, kapitalizm koşullarında çalışmanın uzatılmasını sağlayan eğlence
olduğunu düşünmektedir; çünkü eğlence insanların emek süreçleriyle baş edebilmeleri için
bir kaçış yoludur. Bu açıdan bakıldığında, bu dünyayı çekilir zannetmemizin aracı kültürel
ürünler, eğlence ve sanattır. Günümüz dünyasında eğlence en büyük yanılsamalardandır;
çünkü saatler süren mesailerimizin ardından izleyeceğimiz bir video bizleri günün stresinden
uzaklaştıracaktır. Öte yandan eğlence tek kaçış yolu değildir. Kimi için sanat en büyük
yanılsamadır; çünkü en çok yazdıkça, çizdikçe ve dinledikçe dünyanın yaşanılası bir yer
olduğu fikrine kapılmaktadır.
Dijital dünyada sanat ve eğlence hakkında olumsuz bir tablonun görünür olduğunu söylemek
mümkün olsa da, tam tersine karanlık dünyada bu üretimlerin bir çıkış sunuyor olduğunu
iddia ederek eğlence ve sanat hakkında olumlu düşünmek de mümkündür.
Akademisyenlerin ve düşünürlerin de bu konuda birbirinden ayrılan görüşleri mevcuttur. Bu
kitapta yer alan çalışmalarda da benzer bir şekilde dijital çağda kitle kültürüne, eğlenceye ve
sanata bakış çeşitlilik göstermektedir. Kitapta dijitalleşmeye yönelik olumlu görüşler olduğu
gibi, eleştirel yaklaşımlar da vardır. Kitap, dijital emek ve tüketim, dijitalleşme ile gazeteciliğin dönüşümü, dijital çağda sanatın ve sinemanın dönüşümü, dijitalleşme
bağlamında oyun, eğlence ve kimlik, dijitalleşme ile eğitim alanının dönüşümü temaları
hakkında beş bölüm olarak tasarlanmıştır.
- Açıklama
Katkıda Bulunanlar: Murat BİROL - Barış ÇAĞIRKAN - İsa DEMİR
- Diretgen Ozan ERCANSUNGUR - Demet FIRAT - Feyyaz FIRAT - Kerem ÖZBEY
- Bahar KAYIHAN - Hülya BİÇER OLGUN - Cem Koray OLGUN - Meltem SALİMOĞLU
- Muhittin ŞAHİN - Ahmet TALİMCİLER - Dilek ULUSAL - Hasan YURDAKUL
Kapitalist yapı içerisinde boş zaman, hem kültürel ürünlerin hem de insanların birer meta
olarak tüketilmesine dayalı hale gelmiştir. Dijitalleşme ile birlikte ise emek süreçlerinden
geriye kalan zaman da eğlenceye ayrılır olmuştur. Adorno ve Horkheimer, kültür
endüstrisinin merkezinde, kapitalizm koşullarında çalışmanın uzatılmasını sağlayan eğlence
olduğunu düşünmektedir; çünkü eğlence insanların emek süreçleriyle baş edebilmeleri için
bir kaçış yoludur. Bu açıdan bakıldığında, bu dünyayı çekilir zannetmemizin aracı kültürel
ürünler, eğlence ve sanattır. Günümüz dünyasında eğlence en büyük yanılsamalardandır;
çünkü saatler süren mesailerimizin ardından izleyeceğimiz bir video bizleri günün stresinden
uzaklaştıracaktır. Öte yandan eğlence tek kaçış yolu değildir. Kimi için sanat en büyük
yanılsamadır; çünkü en çok yazdıkça, çizdikçe ve dinledikçe dünyanın yaşanılası bir yer
olduğu fikrine kapılmaktadır.
Dijital dünyada sanat ve eğlence hakkında olumsuz bir tablonun görünür olduğunu söylemek
mümkün olsa da, tam tersine karanlık dünyada bu üretimlerin bir çıkış sunuyor olduğunu
iddia ederek eğlence ve sanat hakkında olumlu düşünmek de mümkündür.
Akademisyenlerin ve düşünürlerin de bu konuda birbirinden ayrılan görüşleri mevcuttur. Bu
kitapta yer alan çalışmalarda da benzer bir şekilde dijital çağda kitle kültürüne, eğlenceye ve
sanata bakış çeşitlilik göstermektedir. Kitapta dijitalleşmeye yönelik olumlu görüşler olduğu
gibi, eleştirel yaklaşımlar da vardır. Kitap, dijital emek ve tüketim, dijitalleşme ile Katkıda Bulunanlar: Murat BİROL - Barış ÇAĞIRKAN - İsa DEMİR
- Diretgen Ozan ERCANSUNGUR - Demet FIRAT - Feyyaz FIRAT - Kerem ÖZBEY
- Bahar KAYIHAN - Hülya BİÇER OLGUN - Cem Koray OLGUN - Meltem SALİMOĞLU
- Muhittin ŞAHİN - Ahmet TALİMCİLER - Dilek ULUSAL - Hasan YURDAKUL
Kapitalist yapı içerisinde boş zaman, hem kültürel ürünlerin hem de insanların birer meta
olarak tüketilmesine dayalı hale gelmiştir. Dijitalleşme ile birlikte ise emek süreçlerinden
geriye kalan zaman da eğlenceye ayrılır olmuştur. Adorno ve Horkheimer, kültür
endüstrisinin merkezinde, kapitalizm koşullarında çalışmanın uzatılmasını sağlayan eğlence
olduğunu düşünmektedir; çünkü eğlence insanların emek süreçleriyle baş edebilmeleri için
bir kaçış yoludur. Bu açıdan bakıldığında, bu dünyayı çekilir zannetmemizin aracı kültürel
ürünler, eğlence ve sanattır. Günümüz dünyasında eğlence en büyük yanılsamalardandır;
çünkü saatler süren mesailerimizin ardından izleyeceğimiz bir video bizleri günün stresinden
uzaklaştıracaktır. Öte yandan eğlence tek kaçış yolu değildir. Kimi için sanat en büyük
yanılsamadır; çünkü en çok yazdıkça, çizdikçe ve dinledikçe dünyanın yaşanılası bir yer
olduğu fikrine kapılmaktadır.
Dijital dünyada sanat ve eğlence hakkında olumsuz bir tablonun görünür olduğunu söylemek
mümkün olsa da, tam tersine karanlık dünyada bu üretimlerin bir çıkış sunuyor olduğunu
iddia ederek eğlence ve sanat hakkında olumlu düşünmek de mümkündür.
Akademisyenlerin ve düşünürlerin de bu konuda birbirinden ayrılan görüşleri mevcuttur. Bu
kitapta yer alan çalışmalarda da benzer bir şekilde dijital çağda kitle kültürüne, eğlenceye ve
sanata bakış çeşitlilik göstermektedir. Kitapta dijitalleşmeye yönelik olumlu görüşler olduğu
gibi, eleştirel yaklaşımlar da vardır. Kitap, dijital emek ve tüketim, dijitalleşme ile gazeteciliğin dönüşümü, dijital çağda sanatın ve sinemanın dönüşümü, dijitalleşme
bağlamında oyun, eğlence ve kimlik, dijitalleşme ile eğitim alanının dönüşümü temaları
hakkında beş bölüm olarak tasarlanmıştır.Stok Kodu:9786059378901Boyut:13,5 X 19,5 cmSayfa Sayısı:464Basım Tarihi:2020Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002104,00208,00369,33208,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002104,00208,00369,33208,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002104,00208,00369,33208,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.