Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Ders İmecesi Çalışmalarıyla Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Daya

Ders İmecesi Çalışmalarıyla Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Matematiği Öğretme Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi

Liste Fiyatı : 331,00TL
İndirimli Fiyat : 281,35TL
Kazancınız : 49,65TL
Taksitli fiyat : 3 x 93,78TL
Havale/EFT ile : 275,72TL
%15
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786259926957
117515
Ders İmecesi Çalışmalarıyla Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Matematiği Öğretme Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi
Ders İmecesi Çalışmalarıyla Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Matematiği Öğretme Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi
281.35

Teknolojinin giderek etkisini artırdığı 21. yüzyılda, matematik öğretim programları dört işlem becerisinin yanında problem çözme, akıl yürütme, modelleme, ilişkilendirme, iletişim gibi daha üst bilişsel becerilerin kazandırılmasına ayrı bir önem vermektedir. Bu da öğretmenin sahip olması gereken mesleki bilgisinin kapsamını ve derinliğini artırmaktadır. Bu nedenle bu araştırmada, öğretmen eğitiminde önemli bir uygulama olan Ders İmecesi ‘Lesson Study" modeli kullanılmıştır. Bu model, dünyada ‘Lesson Study" olarak bilinen, Türkçeye "Ders İmecesi” olarak tercüme edilen Japon kökenli bir mesleki gelişim modelidir. Ders imecesi (lesson study); öğretmenleri uygulamanın merkezine koyan, "öğretme ve öğrenme"nin geliştirilmesini amaçlayan, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim kurumlarında uygulanan dünya çapında önemli bir uygulamadır. Ders imecesi, bir grup öğretmenin bir araya gelerek bir araştırma dersini planlaması, uygulaması ve ders bitiminden sonra dersin kritiğini yapmasıdır. Öte yandan ilkokulda matematikle ilk kez karşılaşan öğrencide özgüven eksikliği, dersten hoşlanmama, çekinme, yetersiz hissetme ve matematikten korkma durumlarına dönüşebilmektedir. Bu tür olumsuzlukların giderilmesi ve karşılaştıkları problemleri çözebilen bireylerin yetiştirilmesi için kullanılan yöntemlerden biri de problem çözme adımlarıdır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı, ders imecesi çalışmalarıyla sınıf öğretmenlerinin problem çözmeye dayalı matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesidir. Bu araştırmada, problem çözmeye dayalı ders imecesi (öğrenciyi tanıma, dersin organizasyonu ve dersin sunumu) bileşenlerinin yanında Polya (1957)’nın problem çözme adımlarına ve Gonzales (1996)’in problem kurma adımına odaklanılmıştır. Dolayısıyla bu araştırma, öğretmenlerin paydaşlarıyla tartışmaların ve sorgulamaların yürüttüğü uygulamalarla kendi gelişimlerine katkı sağladığı gibi öğrencilerin de gelişiminde etkili olduğu düşünülmektedir.

  • Açıklama
    • Teknolojinin giderek etkisini artırdığı 21. yüzyılda, matematik öğretim programları dört işlem becerisinin yanında problem çözme, akıl yürütme, modelleme, ilişkilendirme, iletişim gibi daha üst bilişsel becerilerin kazandırılmasına ayrı bir önem vermektedir. Bu da öğretmenin sahip olması gereken mesleki bilgisinin kapsamını ve derinliğini artırmaktadır. Bu nedenle bu araştırmada, öğretmen eğitiminde önemli bir uygulama olan Ders İmecesi ‘Lesson Study" modeli kullanılmıştır. Bu model, dünyada ‘Lesson Study" olarak bilinen, Türkçeye "Ders İmecesi” olarak tercüme edilen Japon kökenli bir mesleki gelişim modelidir. Ders imecesi (lesson study); öğretmenleri uygulamanın merkezine koyan, "öğretme ve öğrenme"nin geliştirilmesini amaçlayan, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim kurumlarında uygulanan dünya çapında önemli bir uygulamadır. Ders imecesi, bir grup öğretmenin bir araya gelerek bir araştırma dersini planlaması, uygulaması ve ders bitiminden sonra dersin kritiğini yapmasıdır. Öte yandan ilkokulda matematikle ilk kez karşılaşan öğrencide özgüven eksikliği, dersten hoşlanmama, çekinme, yetersiz hissetme ve matematikten korkma durumlarına dönüşebilmektedir. Bu tür olumsuzlukların giderilmesi ve karşılaştıkları problemleri çözebilen bireylerin yetiştirilmesi için kullanılan yöntemlerden biri de problem çözme adımlarıdır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı, ders imecesi çalışmalarıyla sınıf öğretmenlerinin problem çözmeye dayalı matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesidir. Bu araştırmada, problem çözmeye dayalı ders imecesi (öğrenciyi tanıma, dersin organizasyonu ve dersin sunumu) bileşenlerinin yanında Polya (1957)’nın problem çözme adımlarına ve Gonzales (1996)’in problem kurma adımına odaklanılmıştır. Dolayısıyla bu araştırma, öğretmenlerin paydaşlarıyla tartışmaların ve sorgulamaların yürüttüğü uygulamalarla kendi gelişimlerine katkı sağladığı gibi öğrencilerin de gelişiminde etkili olduğu düşünülmektedir.

      Stok Kodu
      :
      9786259926957
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      436
      Basım Yeri
      :
      Ankara
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      281,35   
      281,35   
      2
      140,68   
      281,35   
      3
      93,78   
      281,35   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      281,35   
      281,35   
      2
      140,68   
      281,35   
      3
      93,78   
      281,35   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      281,35   
      281,35   
      2
      140,68   
      281,35   
      3
      93,78   
      281,35   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      281,35   
      281,35   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat