Dar ve Geniş Anlamda Rekabet Politikaları
Türkiye’de rekabet politikası kavramı, mevcut rekabet kanunu kapsamında rekabetin korunmasını ifade eden dar anlamda rekabet politikalarını çağrıştırır. Avrupa Birliği’nde rekabet politikası kavramı, rekabetin korunması dışında kamu yardımlarında, kamu ihalelerinde rekabetin sağlanmasını, kamu düzenlemelerinin rekabetle uyumlu olmasını ve üye ülkeler arasında bütünleşmeyi kolaylaştıran diğer faktörleri de içeren daha geniş anlamda bir rekabet politikasını oluşturan düzenlemeler ve tercihler demetini yansıtır.
Bu kitapta rekabet politikaları, gelişmekte olan ülkelerin ihtiyaçları çerçevesinde mevcut rekabetin korunması yanında, rekabet ortamının ve rekabet kültürünün geliştirilmesini, yaygınlık kazanmasını ve etkinleştirilmesini kapsayan tüm boyutlarıyla ele alınmaktadır.
Geniş anlamda rekabet politikaları sadece rekabet hukukunu değil, hukukun bütün dallarını ilgilendiren boyutlara sahiptir. Geniş anlamda rekabet politikalarının temel hedeflerinden birisi olan rekabet kültürünün gelişmesi de davranışsal ekonominin ve sosyolojinin göz ardı edemeyeceği kadar önemli bir husustur.
Bu çerçevede bu kitap, hukukçulara, iktisatçılara, kamu yönetimi uzmanlarına, işletme eğitimi görenlere ve de sosyologlara hitap etmektedir. Aslında bu kitap çağdaş ve müreffeh bir toplumun nasıl oluşturulacağı konusunda kafa yoran herkese hitap etmektedir.
- Açıklama
Türkiye’de rekabet politikası kavramı, mevcut rekabet kanunu kapsamında rekabetin korunmasını ifade eden dar anlamda rekabet politikalarını çağrıştırır. Avrupa Birliği’nde rekabet politikası kavramı, rekabetin korunması dışında kamu yardımlarında, kamu ihalelerinde rekabetin sağlanmasını, kamu düzenlemelerinin rekabetle uyumlu olmasını ve üye ülkeler arasında bütünleşmeyi kolaylaştıran diğer faktörleri de içeren daha geniş anlamda bir rekabet politikasını oluşturan düzenlemeler ve tercihler demetini yansıtır.
Bu kitapta rekabet politikaları, gelişmekte olan ülkelerin ihtiyaçları çerçevesinde mevcut rekabetin korunması yanında, rekabet ortamının ve rekabet kültürünün geliştirilmesini, yaygınlık kazanmasını ve etkinleştirilmesini kapsayan tüm boyutlarıyla ele alınmaktadır.
Geniş anlamda rekabet politikaları sadece rekabet hukukunu değil, hukukun bütün dallarını ilgilendiren boyutlara sahiptir. Geniş anlamda rekabet politikalarının temel hedeflerinden birisi olan rekabet kültürünün gelişmesi de davranışsal ekonominin ve sosyolojinin göz ardı edemeyeceği kadar önemli bir husustur.
Bu çerçevede bu kitap, hukukçulara, iktisatçılara, kamu yönetimi uzmanlarına, işletme eğitimi görenlere ve de sosyologlara hitap etmektedir. Aslında bu kitap çağdaş ve müreffeh bir toplumun nasıl oluşturulacağı konusunda kafa yoran herkese hitap etmektedir.Stok Kodu:9786059823784Boyut:16x24Sayfa Sayısı:294Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2023 Aralık
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim206,25206,252103,13206,25368,75206,25Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim206,25206,252103,13206,25368,75206,25Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim206,25206,252103,13206,25368,75206,25Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim206,25206,252--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.