Çocuklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri ve Uygulamaları
Değerli okuyucularımız,
Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi akademisyenleri olarak “çocuklarla yaptığımız yolculukta” ve “çocuklar büyüklerin minyatürü değildir” bilgisiyle yılların bilimsel ve klinik deneyimlerini aktarmaya çalıştığımız ve 49 bölüm, 756 sayfa olarak kaleme aldığımız kitabımızla karşınızdayız.
Kitabımızın konu kapsamlarını tanıtmaya geçmeden önce, Hacettepe Üniveristesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nün kurucusu Prof. Dr. İhsan Doğramacı başta olmak üzere o günden günümüze Hacettepe Üniversitesi bünyesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına ve fizyoterapistlere destek veren üniversite ve bölüm yöneticilerimize, akademisyen hocalarımıza, ilgili tüm disiplinlerden omuz omuza çalıştığımız tüm akademisyenlerimize çok derin şükranlarımızı sunmak isteriz. Onlar olmaz ise olmazdı.
Bu kitapta çocuklarla fizyoterapi uygulamalarında fizyoterapistler için genel prensipler ve uygulama örneklerini yazarlarımız ile birlikte özenle birleştirmeye çalıştık. 21. Yüzyılın gerekliliklerini göz önünde tutarak günümüz gelişmelerini ve bilimini yansıtmaya özen gösterdik.
Ülkemiz ve dünyadaki “çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları” ile ilgili kapsamlı tarihçeden, çocuklarda fizyoterapi uygulamaları ihtiyacını gerektiren vücut yapı ve fonksiyonlarının nörofizyolojik temellerine, kasın yapısı ve mimari özelliklerinden motor öğrenme, motor kontrol gibi (re) habilitasyonun önemli taşlarına, ICF gibi temel çerçevelere, çocuklarda fizyoterapi konularında genel prensiplere, fizyoterapiye ihtiyaç duyulan riskli bebek, serebral palsi, nörogelişimsel problemler, nöromusküler hastalıklar, doğumsal brakial pleksus yaralanmaları, spina bifida, travmatik beyin yaralanması gibi fizyoterapiye ihtiyaç duyulan farklı durumlardan, yardımcı ve uyarlanmış ekipman ve ortezlere, yanık, üriner ve pelvik sağlık, romatolojik durumlar, omurga sağlığı, baş ağrısı gibi çok özel durumlardan, kardiyopulmoner, ortopedi, beyin ve sinir cerrahisi, protez-ortez, onkolojik durumlarda fizyoterapi, sporda fizyoterapi, engelli çocuklarda spor aktivitelerine yönelik temel alanlarındaki prensipler ve uygulamalara ve teknolojik rehabilitasyona uzanan geniş bir çerçevede çocuklara özel konular çok değerli yazarlarımız tarafından özenle ele alındı. En büyük teşekkür onlara, Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi’nin değerli hocalarına, değerli yazarlarına... Çok değerli bilgilerinizi ve deneyimlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
Çocuklarla çalışmak, sununun en başında belirttiğim gibi “büyüklerin minyatürü olmayan çocuklar” için önce sevgi, sonra bilgi ve sonrasında emek gerektiren uzun soluklu bir süreçtir. Bu süreçte çocuk ve aile ile el eleyiz, onların ailelerinden biri gibiyiz. Bu rehabilitasyon yolculuğunda oluşan deneyimlerin ve kanıta dayalı uygulamaların aktarımını her biri çok özenle yazılmış kitabımızın bölümlerinde bulabileceğinizi umut ediyoruz.
Kitabın ilk bölümünde her biri birer önsöz niteliğinde, ülkemizde çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının temellerini atan hocalarımızın kendi yazdıkları yazılarını bulabilirsiniz. Bir kez daha sevgili duayen hocalarımıza içtenlikle yazdıkları ve bir solukta okunacak duygu yüklü değerli yazıları için sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyoruz.
Elbette Hacettepe Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon çatısı altında hizmet vermiş, şu an başka üniversitelerde görev yapan, ülkemizde çocuk alanında fizyoterapi uygulamalarına yön veren, çok önemli katkılarda bulunan her birinin ismini buraya sığdırmamın imkansız olduğu tüm hocalarımıza çok teşekkür etmek isterim. Bilgi paylaşıldıkça büyür; sizler de birçok fizyoterapistin yetişmesine katkıda bulundunuz, akademik ve klinik fizyoterapistleri desteklediniz ve çocuklar ve aileleri için umut oldunuz, sizlere en derin şükranlarımı sunmayı bir borç bilirim.
Çocuklardan ve ailelerinden bizler de öğreniyoruz. Ülkemizde fizyoterapi uygulamalarının derinleşmesinde, büyümesinde fizyoterapi uygularken tanıştığımız çocuklar ve ailelerine de sonsuz teşekkürler.
Ve tabii ki bu devasa birikimi sahiplenip kuşaklar boyu aktarmaya bizimle birlikte gönül verdiğiniz için bilime her zaman kucak açan siz değerli okurlara da binlerce kez teşekkürler.
Kitabın hazırlanmasında destek veren Hipokrat Yayınevi’ne, titizlikle tasarım ve kapak çalışmalarını yapan sevgili Hüseyin Çağlıkasap’a çok teşekkür ederim.
Bu kitabın, çocuk alanında çalışacak fizyoterapi ve rehabilitasyon lisans öğrencilerimize, mezuniyet sonrası eğitimde, çocuklar ile ilgili bilgilerini artırmak isteyen sevgili klinisyen fizyotrapistlerimize ve akademisyenlerimize, “çocuklarda rehabilitasyon” uygulamalarında omuz omuza çalıştığımız tüm hekim ve rehabilitasyon profesyonellerine yol gösterici olmasını, keyifle okuyacakları bir kaynak olmasını diliyoruz.
Bu kitabın editörlüğünü üstlenmek büyük bir onur benim için, kitabın bu ilk seslenişinde kendi yazdığım bir dizeyi sizlerle paylaşarak sözlerime son vermek isterim.
Sevgi ve saygılarımla...
Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel
Editör
KANATSIZ MELEKLER
Parmaklarını emerken korkusuzca bakarlar etrafa,
Kalkanlarıdır bazen burun delikleri bazen ise battaniyeleri,
Bazen anne olurlar evcilik oyununda, bazen bir öğretmen,
Koşamasalar da konuşamasalar da derin yaşarlar dünyalarını,
Bu dünyanın kanatsız “melekleri”.
- Açıklama
Değerli okuyucularımız,
Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi akademisyenleri olarak “çocuklarla yaptığımız yolculukta” ve “çocuklar büyüklerin minyatürü değildir” bilgisiyle yılların bilimsel ve klinik deneyimlerini aktarmaya çalıştığımız ve 49 bölüm, 756 sayfa olarak kaleme aldığımız kitabımızla karşınızdayız.
Kitabımızın konu kapsamlarını tanıtmaya geçmeden önce, Hacettepe Üniveristesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nün kurucusu Prof. Dr. İhsan Doğramacı başta olmak üzere o günden günümüze Hacettepe Üniversitesi bünyesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına ve fizyoterapistlere destek veren üniversite ve bölüm yöneticilerimize, akademisyen hocalarımıza, ilgili tüm disiplinlerden omuz omuza çalıştığımız tüm akademisyenlerimize çok derin şükranlarımızı sunmak isteriz. Onlar olmaz ise olmazdı.
Bu kitapta çocuklarla fizyoterapi uygulamalarında fizyoterapistler için genel prensipler ve uygulama örneklerini yazarlarımız ile birlikte özenle birleştirmeye çalıştık. 21. Yüzyılın gerekliliklerini göz önünde tutarak günümüz gelişmelerini ve bilimini yansıtmaya özen gösterdik.
Ülkemiz ve dünyadaki “çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları” ile ilgili kapsamlı tarihçeden, çocuklarda fizyoterapi uygulamaları ihtiyacını gerektiren vücut yapı ve fonksiyonlarının nörofizyolojik temellerine, kasın yapısı ve mimari özelliklerinden motor öğrenme, motor kontrol gibi (re) habilitasyonun önemli taşlarına, ICF gibi temel çerçevelere, çocuklarda fizyoterapi konularında genel prensiplere, fizyoterapiye ihtiyaç duyulan riskli bebek, serebral palsi, nörogelişimsel problemler, nöromusküler hastalıklar, doğumsal brakial pleksus yaralanmaları, spina bifida, travmatik beyin yaralanması gibi fizyoterapiye ihtiyaç duyulan farklı durumlardan, yardımcı ve uyarlanmış ekipman ve ortezlere, yanık, üriner ve pelvik sağlık, romatolojik durumlar, omurga sağlığı, baş ağrısı gibi çok özel durumlardan, kardiyopulmoner, ortopedi, beyin ve sinir cerrahisi, protez-ortez, onkolojik durumlarda fizyoterapi, sporda fizyoterapi, engelli çocuklarda spor aktivitelerine yönelik temel alanlarındaki prensipler ve uygulamalara ve teknolojik rehabilitasyona uzanan geniş bir çerçevede çocuklara özel konular çok değerli yazarlarımız tarafından özenle ele alındı. En büyük teşekkür onlara, Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi’nin değerli hocalarına, değerli yazarlarına... Çok değerli bilgilerinizi ve deneyimlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
Çocuklarla çalışmak, sununun en başında belirttiğim gibi “büyüklerin minyatürü olmayan çocuklar” için önce sevgi, sonra bilgi ve sonrasında emek gerektiren uzun soluklu bir süreçtir. Bu süreçte çocuk ve aile ile el eleyiz, onların ailelerinden biri gibiyiz. Bu rehabilitasyon yolculuğunda oluşan deneyimlerin ve kanıta dayalı uygulamaların aktarımını her biri çok özenle yazılmış kitabımızın bölümlerinde bulabileceğinizi umut ediyoruz.
Kitabın ilk bölümünde her biri birer önsöz niteliğinde, ülkemizde çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının temellerini atan hocalarımızın kendi yazdıkları yazılarını bulabilirsiniz. Bir kez daha sevgili duayen hocalarımıza içtenlikle yazdıkları ve bir solukta okunacak duygu yüklü değerli yazıları için sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyoruz.
Elbette Hacettepe Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon çatısı altında hizmet vermiş, şu an başka üniversitelerde görev yapan, ülkemizde çocuk alanında fizyoterapi uygulamalarına yön veren, çok önemli katkılarda bulunan her birinin ismini buraya sığdırmamın imkansız olduğu tüm hocalarımıza çok teşekkür etmek isterim. Bilgi paylaşıldıkça büyür; sizler de birçok fizyoterapistin yetişmesine katkıda bulundunuz, akademik ve klinik fizyoterapistleri desteklediniz ve çocuklar ve aileleri için umut oldunuz, sizlere en derin şükranlarımı sunmayı bir borç bilirim.
Çocuklardan ve ailelerinden bizler de öğreniyoruz. Ülkemizde fizyoterapi uygulamalarının derinleşmesinde, büyümesinde fizyoterapi uygularken tanıştığımız çocuklar ve ailelerine de sonsuz teşekkürler.
Ve tabii ki bu devasa birikimi sahiplenip kuşaklar boyu aktarmaya bizimle birlikte gönül verdiğiniz için bilime her zaman kucak açan siz değerli okurlara da binlerce kez teşekkürler.
Kitabın hazırlanmasında destek veren Hipokrat Yayınevi’ne, titizlikle tasarım ve kapak çalışmalarını yapan sevgili Hüseyin Çağlıkasap’a çok teşekkür ederim.
Bu kitabın, çocuk alanında çalışacak fizyoterapi ve rehabilitasyon lisans öğrencilerimize, mezuniyet sonrası eğitimde, çocuklar ile ilgili bilgilerini artırmak isteyen sevgili klinisyen fizyotrapistlerimize ve akademisyenlerimize, “çocuklarda rehabilitasyon” uygulamalarında omuz omuza çalıştığımız tüm hekim ve rehabilitasyon profesyonellerine yol gösterici olmasını, keyifle okuyacakları bir kaynak olmasını diliyoruz.
Bu kitabın editörlüğünü üstlenmek büyük bir onur benim için, kitabın bu ilk seslenişinde kendi yazdığım bir dizeyi sizlerle paylaşarak sözlerime son vermek isterim.
Sevgi ve saygılarımla...
Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel
Editör
KANATSIZ MELEKLER
Parmaklarını emerken korkusuzca bakarlar etrafa,
Kalkanlarıdır bazen burun delikleri bazen ise battaniyeleri,
Bazen anne olurlar evcilik oyununda, bazen bir öğretmen,
Koşamasalar da konuşamasalar da derin yaşarlar dünyalarını,
Bu dünyanın kanatsız “melekleri”.Stok Kodu:9786257399739Boyut:19x27Sayfa Sayısı:756Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2022
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.100,001.100,002550,001.100,003366,671.100,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.100,001.100,002550,001.100,003366,671.100,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.100,001.100,002550,001.100,003366,671.100,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim1.100,001.100,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.