Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Birsen Yat Tasarımı Genel İlkeler Tamer Yılmaz

Birsen Yat Tasarımı Genel İlkeler

Liste Fiyatı : 700,00TL
İndirimli Fiyat : 560,00TL
Kazancınız : 140,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 186,67TL
Havale/EFT ile : 548,80TL
%20
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9789755114521
40615
Birsen Yat Tasarımı Genel İlkeler
Birsen Yat Tasarımı Genel İlkeler
560.00
YAT TASARIMI – Tamer Yılmaz
ÖNSÖZ
Bu kitap ilk basıldığında ilgili okurlardan birçok yorum ve öneri aldık ve bu değerli tavsiyelere, ikinci basımda mümkün olduğunca yer vermeye çalıştık. İkinci basımdaki en önemli değişiklik, motorbotlara yönelik daha fazla bilginin kitaba eklenmesidir. Kitapta asıl ağırlık yelkenli yatlar üzerine olmasına rağmen birçok motorbot düşkünü bu kitabı ilginç buldu ve bu alanla ilgili daha fazla bilgi istedi. Yeni basımda bunları başarmaya çalıştık. Bu basımda motorbotlara özel olarak yüksek hız hidrodinamiğiyle ilgili tamamen yeni bir bölüm eklendi ve boyutlandırma kısmı her iki yat tipi de dikkate alınacak şekilde genişletildi. Diğer bölümlerin büyük bir kısmı motorbotlar içinde geçerli olduğundan motorbot tasarımcılarının ve sahiplerinin, bu kitabı okurken fayda göreceklerinden eminiz.
Diğer önemli değişiklik, uluslararası standartlara ilişkin bilgilerin güncellenmesidir. ISO/TC188, Çalışma Grubu 22, 6 m ve 24 m arası yelkenli teknelerin denize elverişliliği için çalışmasını sundu. Kitabın ilk basımında sunulandan farklı olarak, kurul başkanı Andrew Blyth’m izniyle yeni yaklaşım burada tanımlanmıştır. Boyutlandırma ile uğraşan ISO/TC Çalışma Grubu 18 bir son karara varamadılar, fakat başkan Mr Fritz Hartz’m izniyle boyutlandırma ile ilgili güncellenmiş kısımda ana fikirler dahil edilmiştir. Önceden bu kısımda tamamen ABS kurallarına yer verilmişti.
Kitabın başından sonuna kadar küçük değişiklikler ve düzeltmeler yapıldı, anlaşılabilirlik açısından, tekne yapısını içeren orijinal kısım; biri yükler diğeri de malzemelerle ilgili olmak üzere ikiye ayrıldı.
İstedikleri gelişmeleri belirterek zamanlarını harcamış olan bütün okurlara minnettarlığımızı belirtmek isteriz. Özel olarak (alfabetik sırayla) H Barkla, B Beck, P K Coles, G Dyne, F Eldridge, G Heyman, H Liljenberg, N Newland, P Schwarzel, ve C Voghera’ya teşekkür ederiz.
Lars Larsson & Rolf E Eliasson Göteborg 1999
çevirenin Önsözü
Dünya üzerinde gezinti teknelerine olan talebin hızla artması, yat inşa sanayini önemli bir sektör haline getirmektedir. Türk yat inşa sanayii gelişme trendine girmiş ve bir marka olma yolunda ilerlemektedir. Yat üretiminde, tekne formundan, yerleşiminden ve malzemeden kaynaklanan hatalar genel, performans, stabilite ve mukavemet gibi çok önemli tekne parametrelerinde olumsuzluklar doğurmaktadır. Yat tasarımcılarının ve imalatçılarının uluslararası standartlarda üretim gerçekleştirmesi ve dünya piyasasında önemli bir paya sahip olabilmeleri için yat tasarımının temel ilkelerinin iyi kavranması gerekmektedir. Türkçe’ye çevrilen bu kitap en önemli yat tasarımı kitaplarından biri olma özelliğine sahiptir. Kitap, yelkenli ve motoryat tasarımcılarına, imalatçılarına, üniversitelerimizin gemicilikle ve denizcilikle ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerimize önemli bir kaynak oluşturacaktır.
Elinizdeki bu kitabın hazırlanmasında, emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma ve öğrencilerime teşekkür ederim.
Doç. Dr. Tamer Yılmaz 
İstanbul 
2006
 
İÇİNDEKİLER
Giriş
Tasarına Yöntemi Tasarım sarmalı
Bilgisayar destekli tasarım (CAD)
Ön Hususlar Tekne tipinin seçimi Kullanım amacı Ana boyutlar Maliyet
Önemli hususların kontrol listesi YD-40 için kontrol listesi
Tekne Geometrisi Tanımlar
Endaze çizimi Araçlar İş planı
Bilgisayar destekli tekne tasarımı
Hidrostatik ve Stabilite Alanların hesabı
Islak yüzey Deplasman Sepiliye merkezi Su hattı alanı
Küçük açılarda enine ve boyuna stabilite 
Büyük meyil açılarında enine stabilite 
Statik stabilite eğrisi Yalpa
Dalgaların doğrultucu moment üzerindeki etkisi
Stabilite istatistikleri
Denize elverişliliğin değerlendirilmesi
Tekne Tasarımı
Bir yelkenli yata etki eden kuvvet ve momentler
Direnç bileşenleri
Viskoz direnç, temel kavramlar
Sürtünme direnci
Viskoz basınç direnci
Pürüzlülük
Dalga direnci, temel kavramlar 
Tekne şeklinin dalga direncine etkisi 
Meyil direnci 
Dalgalarda ek direnç 
Diğer denizcilik yönleri 
Tekne istatistikleri
Salma ve Dümen Tasarımı
Bir kanat etrafındaki akış 
Salma formunun tanımı 
Klasik kanat teorisi Uç şekli
Gelişmiş form tasarımı
Bazı form kavramlarının değerlendirilmesi
Kesit tanımı
Faydalı üç değişik NACA kesiti
Şeklin kesit karakteristikleri üzerine etkisi
Kesit şekilleri hakkında bazı pratik sonuçlar
Teorik kesit şeklinden uzaklaşmanın etkisi
Gelişmiş kesit tasarımı
Salma ve dümen alanı istatistikleri
YD-40
Yelken ve Arma Tasarımı
Yelken etrafındaki akış Form planı 
Yelken kavisi Direk etkileşimi
Direkten kaynaklanan bozulmaları azaltma yöntemleri 
Akım hattı biçimi vermek
Yelken ve arma aerodinamiği için pratik bir model 
Yelken istatistikleri
Denge
Meyilin etkisi İyi denge
Su altı gövdenin etki merkezi Yelkenlerin etki merkezi
Lid
Dümen dengesi
Pervane ve Makine
Sakin ve sert havada direnç
Pervane karakteristikleri
Optimum bir pervanenin tasarımı
Optimum olmayan pervanenin performansı
Kanat alanının kontrolü
Pervane direnci
Yüksek Hız Hidrodinamiği Kayma
Sintine kalkmtısı
Kayıcı bir tekne üzerindeki kuvvetler
Serpinti trizleri, basamaklı dipler ve kıç kanatçıklar
Dinamik stabilite
Alternatif sevk sistemleri
Bir örnek
Arma Yapışa
Tanımlar ve standardın kapsamı
Çarmıh üzerindeki kuvvetler
İstralya üzerindeki kuvvetler
Tel ve çubuğun karşılaştırılması
Enine direk katılığı
Boyuna direk katılığı
Kesirli direk tepesi
Bumba
Gurcatalar
Direkteki delikler
YD-40 arması
Tekne Yapısı
Yapısal mekanikteki kavramlar Genel yükler
Bölgesel hidrostatik yükler Bölgesel hidrodinamik yükler Enine yük dağılımı Bölgesel defomıasyonlar Salmadan gelen kuvvetler Karaya oturma kuvvetleri Dümen kuvvetleri Yüklerin özeti
Malzemeler Cam takviyesi İslak tabakalar Yorulma
Egzotik tabakalar Sandviç
Tipik sandviç burkulması Sandviç eğilmesi Uygulamada sandviç Son hususlar
Soyutlandırma Hesabı ISO Standardının yapısı Tekne tanımları .
Temel tabaka
Dip için tasarım yükleri
Borda için tasarım yükleri
Güverteler ve perdeler için tasarım yükleri
İç kısımlar için tasarım yükleri
Boyuna etki dağılımı faktörü
Alan azaltma faktörü
Panel hesabı
Stifner hesabı
Dümen rodu
Çarmıh ayağı ve salma cıvataları Sandviç yapı
YD-40’m boyutlandırılması
Yerleşim
Genel yer gereksinimleri Yaşam mahalli Güverte yerleşimi
Taşanım Değerlendirmesi Boyutsuz parametreler
Hız Tahmin Programı (VPP)
Çekme tankı testi
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD)
YD-40’ın ana boyutları 
Ağırlık hesabı 
STIX hesabı
  • Açıklama
    • YAT TASARIMI – Tamer Yılmaz
      ÖNSÖZ
      Bu kitap ilk basıldığında ilgili okurlardan birçok yorum ve öneri aldık ve bu değerli tavsiyelere, ikinci basımda mümkün olduğunca yer vermeye çalıştık. İkinci basımdaki en önemli değişiklik, motorbotlara yönelik daha fazla bilginin kitaba eklenmesidir. Kitapta asıl ağırlık yelkenli yatlar üzerine olmasına rağmen birçok motorbot düşkünü bu kitabı ilginç buldu ve bu alanla ilgili daha fazla bilgi istedi. Yeni basımda bunları başarmaya çalıştık. Bu basımda motorbotlara özel olarak yüksek hız hidrodinamiğiyle ilgili tamamen yeni bir bölüm eklendi ve boyutlandırma kısmı her iki yat tipi de dikkate alınacak şekilde genişletildi. Diğer bölümlerin büyük bir kısmı motorbotlar içinde geçerli olduğundan motorbot tasarımcılarının ve sahiplerinin, bu kitabı okurken fayda göreceklerinden eminiz.
      Diğer önemli değişiklik, uluslararası standartlara ilişkin bilgilerin güncellenmesidir. ISO/TC188, Çalışma Grubu 22, 6 m ve 24 m arası yelkenli teknelerin denize elverişliliği için çalışmasını sundu. Kitabın ilk basımında sunulandan farklı olarak, kurul başkanı Andrew Blyth’m izniyle yeni yaklaşım burada tanımlanmıştır. Boyutlandırma ile uğraşan ISO/TC Çalışma Grubu 18 bir son karara varamadılar, fakat başkan Mr Fritz Hartz’m izniyle boyutlandırma ile ilgili güncellenmiş kısımda ana fikirler dahil edilmiştir. Önceden bu kısımda tamamen ABS kurallarına yer verilmişti.
      Kitabın başından sonuna kadar küçük değişiklikler ve düzeltmeler yapıldı, anlaşılabilirlik açısından, tekne yapısını içeren orijinal kısım; biri yükler diğeri de malzemelerle ilgili olmak üzere ikiye ayrıldı.
      İstedikleri gelişmeleri belirterek zamanlarını harcamış olan bütün okurlara minnettarlığımızı belirtmek isteriz. Özel olarak (alfabetik sırayla) H Barkla, B Beck, P K Coles, G Dyne, F Eldridge, G Heyman, H Liljenberg, N Newland, P Schwarzel, ve C Voghera’ya teşekkür ederiz.
      Lars Larsson & Rolf E Eliasson Göteborg 1999
      çevirenin Önsözü
      Dünya üzerinde gezinti teknelerine olan talebin hızla artması, yat inşa sanayini önemli bir sektör haline getirmektedir. Türk yat inşa sanayii gelişme trendine girmiş ve bir marka olma yolunda ilerlemektedir. Yat üretiminde, tekne formundan, yerleşiminden ve malzemeden kaynaklanan hatalar genel, performans, stabilite ve mukavemet gibi çok önemli tekne parametrelerinde olumsuzluklar doğurmaktadır. Yat tasarımcılarının ve imalatçılarının uluslararası standartlarda üretim gerçekleştirmesi ve dünya piyasasında önemli bir paya sahip olabilmeleri için yat tasarımının temel ilkelerinin iyi kavranması gerekmektedir. Türkçe’ye çevrilen bu kitap en önemli yat tasarımı kitaplarından biri olma özelliğine sahiptir. Kitap, yelkenli ve motoryat tasarımcılarına, imalatçılarına, üniversitelerimizin gemicilikle ve denizcilikle ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerimize önemli bir kaynak oluşturacaktır.
      Elinizdeki bu kitabın hazırlanmasında, emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma ve öğrencilerime teşekkür ederim.
      Doç. Dr. Tamer Yılmaz 
      İstanbul 
      2006
       
      İÇİNDEKİLER
      Giriş
      Tasarına Yöntemi Tasarım sarmalı
      Bilgisayar destekli tasarım (CAD)
      Ön Hususlar Tekne tipinin seçimi Kullanım amacı Ana boyutlar Maliyet
      Önemli hususların kontrol listesi YD-40 için kontrol listesi
      Tekne Geometrisi Tanımlar
      Endaze çizimi Araçlar İş planı
      Bilgisayar destekli tekne tasarımı
      Hidrostatik ve Stabilite Alanların hesabı
      Islak yüzey Deplasman Sepiliye merkezi Su hattı alanı
      Küçük açılarda enine ve boyuna stabilite 
      Büyük meyil açılarında enine stabilite 
      Statik stabilite eğrisi Yalpa
      Dalgaların doğrultucu moment üzerindeki etkisi
      Stabilite istatistikleri
      Denize elverişliliğin değerlendirilmesi
      Tekne Tasarımı
      Bir yelkenli yata etki eden kuvvet ve momentler
      Direnç bileşenleri
      Viskoz direnç, temel kavramlar
      Sürtünme direnci
      Viskoz basınç direnci
      Pürüzlülük
      Dalga direnci, temel kavramlar 
      Tekne şeklinin dalga direncine etkisi 
      Meyil direnci 
      Dalgalarda ek direnç 
      Diğer denizcilik yönleri 
      Tekne istatistikleri
      Salma ve Dümen Tasarımı
      Bir kanat etrafındaki akış 
      Salma formunun tanımı 
      Klasik kanat teorisi Uç şekli
      Gelişmiş form tasarımı
      Bazı form kavramlarının değerlendirilmesi
      Kesit tanımı
      Faydalı üç değişik NACA kesiti
      Şeklin kesit karakteristikleri üzerine etkisi
      Kesit şekilleri hakkında bazı pratik sonuçlar
      Teorik kesit şeklinden uzaklaşmanın etkisi
      Gelişmiş kesit tasarımı
      Salma ve dümen alanı istatistikleri
      YD-40
      Yelken ve Arma Tasarımı
      Yelken etrafındaki akış Form planı 
      Yelken kavisi Direk etkileşimi
      Direkten kaynaklanan bozulmaları azaltma yöntemleri 
      Akım hattı biçimi vermek
      Yelken ve arma aerodinamiği için pratik bir model 
      Yelken istatistikleri
      Denge
      Meyilin etkisi İyi denge
      Su altı gövdenin etki merkezi Yelkenlerin etki merkezi
      Lid
      Dümen dengesi
      Pervane ve Makine
      Sakin ve sert havada direnç
      Pervane karakteristikleri
      Optimum bir pervanenin tasarımı
      Optimum olmayan pervanenin performansı
      Kanat alanının kontrolü
      Pervane direnci
      Yüksek Hız Hidrodinamiği Kayma
      Sintine kalkmtısı
      Kayıcı bir tekne üzerindeki kuvvetler
      Serpinti trizleri, basamaklı dipler ve kıç kanatçıklar
      Dinamik stabilite
      Alternatif sevk sistemleri
      Bir örnek
      Arma Yapışa
      Tanımlar ve standardın kapsamı
      Çarmıh üzerindeki kuvvetler
      İstralya üzerindeki kuvvetler
      Tel ve çubuğun karşılaştırılması
      Enine direk katılığı
      Boyuna direk katılığı
      Kesirli direk tepesi
      Bumba
      Gurcatalar
      Direkteki delikler
      YD-40 arması
      Tekne Yapısı
      Yapısal mekanikteki kavramlar Genel yükler
      Bölgesel hidrostatik yükler Bölgesel hidrodinamik yükler Enine yük dağılımı Bölgesel defomıasyonlar Salmadan gelen kuvvetler Karaya oturma kuvvetleri Dümen kuvvetleri Yüklerin özeti
      Malzemeler Cam takviyesi İslak tabakalar Yorulma
      Egzotik tabakalar Sandviç
      Tipik sandviç burkulması Sandviç eğilmesi Uygulamada sandviç Son hususlar
      Soyutlandırma Hesabı ISO Standardının yapısı Tekne tanımları .
      Temel tabaka
      Dip için tasarım yükleri
      Borda için tasarım yükleri
      Güverteler ve perdeler için tasarım yükleri
      İç kısımlar için tasarım yükleri
      Boyuna etki dağılımı faktörü
      Alan azaltma faktörü
      Panel hesabı
      Stifner hesabı
      Dümen rodu
      Çarmıh ayağı ve salma cıvataları Sandviç yapı
      YD-40’m boyutlandırılması
      Yerleşim
      Genel yer gereksinimleri Yaşam mahalli Güverte yerleşimi
      Taşanım Değerlendirmesi Boyutsuz parametreler
      Hız Tahmin Programı (VPP)
      Çekme tankı testi
      Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD)
      YD-40’ın ana boyutları 
      Ağırlık hesabı 
      STIX hesabı
      Stok Kodu
      :
      9789755114521
      Boyut
      :
      16x24 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      349 s
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Basım Tarihi
      :
      2006
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      560,00   
      560,00   
      2
      280,00   
      560,00   
      3
      186,67   
      560,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      560,00   
      560,00   
      2
      280,00   
      560,00   
      3
      186,67   
      560,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      560,00   
      560,00   
      2
      280,00   
      560,00   
      3
      186,67   
      560,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      560,00   
      560,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat