Bilimsel Süreç Becerileri
Bilimsel süreç becerileri; bilimsel bilginin üretilmesinde, anlaşılmasında ve öğrenilmesinde kullanılan temel beceriler arasında yer almaktadır. Bu becerilerin öğrencilere kazandırılması, fen eğitiminin temel amaçları arasında sayılmakta ve bu durum öğretim programlarında özellikle vurgulanmaktadır. Ancak bu konuda bazı sorunların yaşandığı da bilinmektedir. Bu sorunların çözümüne katkı sağlayabilecek önemli adımlardan biri, tek başına bu becerilerin ele alındığı kaynaklara duyulan ihtiyacın karşılanmasıdır. Bu kitap, sözü edilen bu ihtiyacın karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Kitap özellikle eğitim fakültelerinde “Bilimsel Süreç Becerileri” dersinin yer aldığı programlarda kullanılmak üzere hazırlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, öğrencilerine bilimsel süreç becerilerini kazandırmaları ve geliştirmeleri sırasında başvurabilecekleri bir kaynak niteliğindedir. Kitapta bilimsel süreç becerilerinin önemi ve sınıflandırılması ele alındıktan sonra gözlem, sınıflama, tahmin, çıkarım yapma, iletişim, ölçme, tablo oluşturma, grafik çizme, değişkenleri belirleme ve değişkenler arasında ilişki kurma, değişkenleri değiştirme ve kontrol etme, hipotez kurma, operasyonel tanımlama, deney tasarlama, deney yapma ve verileri yorumlama olmak üzere 15 beceri incelenmiştir. Her bir becerinin önce tanıtımı yapılmış, ardından becerinin kullanılmasına yönelik örnek etkinlikler sunulmuştur. Etkinliklerin sonunda değerlendirme amacına yönelik olarak kontrol listesine yer verilmiştir. Son olarak ise incelenen becerinin bilimsel bilginin üretilmesindeki kullanımına ilişkin bilim tarihinden örnek sunulmuştur. Bu yolla fen eğitimcilerinin öğrencilerine bilimsel süreç becerilerini kazandırmalarına ve geliştirmelerine katkı sağlamak hedeflenmiştir
- Açıklama
Bilimsel süreç becerileri; bilimsel bilginin üretilmesinde, anlaşılmasında ve öğrenilmesinde kullanılan temel beceriler arasında yer almaktadır. Bu becerilerin öğrencilere kazandırılması, fen eğitiminin temel amaçları arasında sayılmakta ve bu durum öğretim programlarında özellikle vurgulanmaktadır. Ancak bu konuda bazı sorunların yaşandığı da bilinmektedir. Bu sorunların çözümüne katkı sağlayabilecek önemli adımlardan biri, tek başına bu becerilerin ele alındığı kaynaklara duyulan ihtiyacın karşılanmasıdır. Bu kitap, sözü edilen bu ihtiyacın karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Kitap özellikle eğitim fakültelerinde “Bilimsel Süreç Becerileri” dersinin yer aldığı programlarda kullanılmak üzere hazırlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, öğrencilerine bilimsel süreç becerilerini kazandırmaları ve geliştirmeleri sırasında başvurabilecekleri bir kaynak niteliğindedir. Kitapta bilimsel süreç becerilerinin önemi ve sınıflandırılması ele alındıktan sonra gözlem, sınıflama, tahmin, çıkarım yapma, iletişim, ölçme, tablo oluşturma, grafik çizme, değişkenleri belirleme ve değişkenler arasında ilişki kurma, değişkenleri değiştirme ve kontrol etme, hipotez kurma, operasyonel tanımlama, deney tasarlama, deney yapma ve verileri yorumlama olmak üzere 15 beceri incelenmiştir. Her bir becerinin önce tanıtımı yapılmış, ardından becerinin kullanılmasına yönelik örnek etkinlikler sunulmuştur. Etkinliklerin sonunda değerlendirme amacına yönelik olarak kontrol listesine yer verilmiştir. Son olarak ise incelenen becerinin bilimsel bilginin üretilmesindeki kullanımına ilişkin bilim tarihinden örnek sunulmuştur. Bu yolla fen eğitimcilerinin öğrencilerine bilimsel süreç becerilerini kazandırmalarına ve geliştirmelerine katkı sağlamak hedeflenmiştir
Stok Kodu:9786053183747Boyut:16x24Sayfa Sayısı:280Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim217,60217,602108,80217,60372,53217,60Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim217,60217,602108,80217,60372,53217,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim217,60217,602108,80217,60372,53217,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim217,60217,602--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.