Arabuluculuk Sınavına Hazırlık Soru BankasıÇözümlü – Açıklamalı Tam 366
Bu çalışmanın hazırlanmasında Adalet Bakanlığı’nın Arabuluculuk Modülü[1] esas alınmıştır. Modülün didaktik niteliğinin zayıf olduğunu, bazı kısımların sık tekrarlandığını, özellikle uzun cümlelerin anlaşılmak bakımından sorunlu olduğunu söylemek mümkün. Olumsuz cümlelerin, birden fazla olumsuzlama nedeniyle gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Test çalışması hazırlamak, bilimsel makale ya da kitap çalışması yapmaktan çok daha farklı bir tecrübe gerektiriyor. Burada zaman içerisinde kazanılacak bir tecrübe kadar kaynakların değerlendirilmesi ve muhataplarına soru olarak yöneltilmesi becerisi büyük önem kazanıyor. Çeviri yapılması, kaynak toplanması ve hakem sorunları gibi süreçlerin karşılanması ile okuyucu karşısına çıkılabilen makale süreçleri daha keyif verici olmakla birlikte, test çalışmalarının toplumsal bir amaca hizmet ettiği dikkate alınmalıdır.
Test çalışmalarının hazırlanmasında mutlak surette başvuran sayısı, niteliği önemli olduğu kadar, testi hazırlayacak olan kişinin yaklaşımları da önemlidir. Arabuluculuk sınavı gibi nitelikli ve az sayıda başvurunun sınırı geçeceği bir yarışma sınavında, rekabetin oldukça üst sıralarda gerçekleşeceğini öngörmemek mümkün değil. Bu nedenle el kitabının dikkatle okunması, mümkün olduğu takdirde notlar alınması, özetlenmesi oldukça önemlidir. Yine de çalışma sırasında “Et-tekrârü ahsen velev kâne yüz seksen” ilkesi gereğince sıklıkla tekrarlama ve güncel çalışma yapılması da önemlidir.
Sınavı hazırlayan kişi şu yaklaşımlarda olabilir:
i-) Başvuran sayısının çokluğu ve nitelikli olması nedeniyle mümkün oldukça eleme niteliği ağır basan sorular hazırlamak,
ii-) El kitabının iyi öğrenip öğrenilmediğini kontrol etmek.
El kitabının iyi öğrenilmesinin kontrolü ise mutlak surette, çalışmayı hazırlayan kişilerin terminolojisiyle ve mutlak surette bilinmesi gereken konuların sorulmasıyla gerçekleşecektir.
Çalışmayı okumaya başladığım sıralarda cümlelerin sıkça tekrarlanması, bazen çelişmesi, çok uzun cümleler kullanılması; çalışmada sorulabilecek soruların, oldukça sınırlı ve yüzeysel olabileceği değerlendirmesine yol açmış ise de çalışmanın sonlarına gelindiğinde konsantre kısımların büyük bir dikkatle gözden geçirilmesi gerektiğini düşündürmüştür. Önsöz kısmında belirtilen hususlar kişisel kanaat niteliğinde olup paylaşılması bir borç bilinmiştir.
Bu bilinçle hazırlanan bu çalışmada amaç, eleştirilebilir yanları bulunsa da Adalet Bakanlığı modülünü tekrarlatmak, gözden geçirmek ve soru biçimleri hakkında okuyucuyu fikir sahibi yapmaktır. Modülün terminolojisine, sistematiğine sadık kalınarak hazırlanan çalışmanın her kesiminden okuyucusu için amacına ulaşması dileğiyle, Allah’ın selam ve yardımı adalet yolcularının üzerine olsun…
Dr. Gökhan Taneri / Ocak 2022
- Açıklama
Bu çalışmanın hazırlanmasında Adalet Bakanlığı’nın Arabuluculuk Modülü[1] esas alınmıştır. Modülün didaktik niteliğinin zayıf olduğunu, bazı kısımların sık tekrarlandığını, özellikle uzun cümlelerin anlaşılmak bakımından sorunlu olduğunu söylemek mümkün. Olumsuz cümlelerin, birden fazla olumsuzlama nedeniyle gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Test çalışması hazırlamak, bilimsel makale ya da kitap çalışması yapmaktan çok daha farklı bir tecrübe gerektiriyor. Burada zaman içerisinde kazanılacak bir tecrübe kadar kaynakların değerlendirilmesi ve muhataplarına soru olarak yöneltilmesi becerisi büyük önem kazanıyor. Çeviri yapılması, kaynak toplanması ve hakem sorunları gibi süreçlerin karşılanması ile okuyucu karşısına çıkılabilen makale süreçleri daha keyif verici olmakla birlikte, test çalışmalarının toplumsal bir amaca hizmet ettiği dikkate alınmalıdır.
Test çalışmalarının hazırlanmasında mutlak surette başvuran sayısı, niteliği önemli olduğu kadar, testi hazırlayacak olan kişinin yaklaşımları da önemlidir. Arabuluculuk sınavı gibi nitelikli ve az sayıda başvurunun sınırı geçeceği bir yarışma sınavında, rekabetin oldukça üst sıralarda gerçekleşeceğini öngörmemek mümkün değil. Bu nedenle el kitabının dikkatle okunması, mümkün olduğu takdirde notlar alınması, özetlenmesi oldukça önemlidir. Yine de çalışma sırasında “Et-tekrârü ahsen velev kâne yüz seksen” ilkesi gereğince sıklıkla tekrarlama ve güncel çalışma yapılması da önemlidir.
Sınavı hazırlayan kişi şu yaklaşımlarda olabilir:
i-) Başvuran sayısının çokluğu ve nitelikli olması nedeniyle mümkün oldukça eleme niteliği ağır basan sorular hazırlamak,
ii-) El kitabının iyi öğrenip öğrenilmediğini kontrol etmek.
El kitabının iyi öğrenilmesinin kontrolü ise mutlak surette, çalışmayı hazırlayan kişilerin terminolojisiyle ve mutlak surette bilinmesi gereken konuların sorulmasıyla gerçekleşecektir.
Çalışmayı okumaya başladığım sıralarda cümlelerin sıkça tekrarlanması, bazen çelişmesi, çok uzun cümleler kullanılması; çalışmada sorulabilecek soruların, oldukça sınırlı ve yüzeysel olabileceği değerlendirmesine yol açmış ise de çalışmanın sonlarına gelindiğinde konsantre kısımların büyük bir dikkatle gözden geçirilmesi gerektiğini düşündürmüştür. Önsöz kısmında belirtilen hususlar kişisel kanaat niteliğinde olup paylaşılması bir borç bilinmiştir.
Bu bilinçle hazırlanan bu çalışmada amaç, eleştirilebilir yanları bulunsa da Adalet Bakanlığı modülünü tekrarlatmak, gözden geçirmek ve soru biçimleri hakkında okuyucuyu fikir sahibi yapmaktır. Modülün terminolojisine, sistematiğine sadık kalınarak hazırlanan çalışmanın her kesiminden okuyucusu için amacına ulaşması dileğiyle, Allah’ın selam ve yardımı adalet yolcularının üzerine olsun…
Dr. Gökhan Taneri / Ocak 2022
Stok Kodu:9786257619899Boyut:16x24Sayfa Sayısı:204Basım Yeri:İstanbulBasım Tarihi:2022 OcakKapak Türü:Karton Kapak
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim234,00234,002117,00234,00378,00234,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim234,00234,002117,00234,00378,00234,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim234,00234,002117,00234,00378,00234,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim234,00234,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.