Anlama Öğretimi
Anlama öğretilir mi? Anlama becerileri geliştirilir mi? Anlamayı geliştirmek için hangi teknikler öğretilmelidir? Bunlar bilim insanı, düşünür ve araştırmacıların yıllardır açıklamaya çalıştıkları sorulardır. Anlama metindeki bilgileri alma, zihinde işleme, ön bilgilerle bütünleştirme ve anlama modeli oluşturma sürecidir. Anlama, “anladım” ya da “anlamadım” gibi basit ve doğrusal bir işlem değildir. Okuyucunun bilinçli ve akıllı çabalarını gerektirir. Anlamanın içeriği çok karmaşık, düzeyleri ise derindir. Bu nedenle anlama öğretilen, sürekli olarak geliştirilen ve asla tamamlanmayan bir beceridir.
Anlama, kelime tanıma, metindeki bağlantıları keşfetme, ana fikri bulma, tahmin ve çıkarımlar yapma, metnin zihinsel bir görüntüsünü oluşturma gibi çeşitli becerileri kapsamaktadır. Anlama sırada metin ve zihin arasında yoğun bir etkileşim olmakta, dille birlikte zihinsel beceriler de geliştirilmektedir. Bu durum giderek duygusal ve sosyal becerileri de etkilemektedir. Anlamanın amacı sadece metindeki bilgileri almak değil aynı zamanda okuyucunun zihninde anlama modelleri oluşturmaktır. Anlama öğretimiyle okuyucunun metinleri daha kolay anlaması, kendini geliştirmesi, yeni bilgi ve becerileri öğrenmesi, giderek dünyayı anlaması, yaşamına ve geleceğine yön vermesi amaçlanmaktadır.
- Açıklama
Anlama öğretilir mi? Anlama becerileri geliştirilir mi? Anlamayı geliştirmek için hangi teknikler öğretilmelidir? Bunlar bilim insanı, düşünür ve araştırmacıların yıllardır açıklamaya çalıştıkları sorulardır. Anlama metindeki bilgileri alma, zihinde işleme, ön bilgilerle bütünleştirme ve anlama modeli oluşturma sürecidir. Anlama, “anladım” ya da “anlamadım” gibi basit ve doğrusal bir işlem değildir. Okuyucunun bilinçli ve akıllı çabalarını gerektirir. Anlamanın içeriği çok karmaşık, düzeyleri ise derindir. Bu nedenle anlama öğretilen, sürekli olarak geliştirilen ve asla tamamlanmayan bir beceridir.
Anlama, kelime tanıma, metindeki bağlantıları keşfetme, ana fikri bulma, tahmin ve çıkarımlar yapma, metnin zihinsel bir görüntüsünü oluşturma gibi çeşitli becerileri kapsamaktadır. Anlama sırada metin ve zihin arasında yoğun bir etkileşim olmakta, dille birlikte zihinsel beceriler de geliştirilmektedir. Bu durum giderek duygusal ve sosyal becerileri de etkilemektedir. Anlamanın amacı sadece metindeki bilgileri almak değil aynı zamanda okuyucunun zihninde anlama modelleri oluşturmaktır. Anlama öğretimiyle okuyucunun metinleri daha kolay anlaması, kendini geliştirmesi, yeni bilgi ve becerileri öğrenmesi, giderek dünyayı anlaması, yaşamına ve geleceğine yön vermesi amaçlanmaktadır.Stok Kodu:9786257676731Boyut:16x24Sayfa Sayısı:354Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2021 NisanKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim265,20265,202132,60265,20388,40265,20Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim265,20265,202132,60265,20388,40265,20Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim265,20265,202132,60265,20388,40265,20Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim265,20265,202--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.