Alman Devlet Sistemi Ve Devlet Erklerinin İç İçeliği
Liste Fiyatı :
280,00TL
İndirimli Fiyat :
252,00TL
Kazancınız :
28,00TL
Taksitli fiyat :
3 x 84,00TL
Havale/EFT ile :
246,96TL
9786059293655
40962
https://www.pelikankitabevi.com.tr/alman-devlet-sistemi-ve-devlet-erklerinin-ic-iceligi
Alman Devlet Sistemi Ve Devlet Erklerinin İç İçeliği
252.00
Alman Siyasal Sistemi ve
Devlet Erklerinin İç İçeliği
Devlet • Toplum • Hukuk • Kurumlar
Das politische System Deutschlands
und seine engverzahnte Staatsgewalt
Staat • Gesellschaft • Recht • Institutionen
İhsan Yılmaz BAYRAKTARLI
1. TAKDİM • VORWORT
Bu çalışma, kitabın daha önceki baskılarının gözden geçirilmiş
ve kapsamlı olarak geliştirilmiş halidir. Kitaba yeni bölümler eklenmiş,
mevcut bölümlere ilişkin açıklamalar genişletilmiş ve Alman
siyasal sisteminde yapılan son değişikliklere yer verilmiştir. Kitabın
isminde de değişiklik yapılmıştır.
Çalışma, Alman siyasal sistemini konu ettiğinden, okuyucuya
kolaylık sağlama amacına yönelik olarak ve bir yeniliğe de öncülük
etmek adına, İçindekiler ve metin içi başlıkları Almanca karşılıkları ile
beraber verilmiştir. Okuyucuya kullanım kolaylığı ve ilgili konunun
daha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla kitap, Türkçe ve Almanca
olmak üzere, iki dilde hazırlanmış renkli 29 çizelge ile desteklenmiştir.
Gerek konu başlıkları gerekse çizelgelerde kullanılan Türkçe
kavramlar, Almanca'dan birebir çevrilmemiş; Alman literatüründeki
kavramların Türkçe'deki en uygun karşılıkları tercih edilmiştir.
Devletler, demokratik anayasalarıyla iyi ve adaletli bir yönetim
düzenini hedefler. Alman Devleti de anayasasının 20. maddesinin
2. ve 3. paragraflarında “İktidar gücünü Alman halkı adına birbirinden
bağımsız olan yasama, yürütme ve yargı organları aracılığı
ile yürütür” kuralını benimsemiştir. Devletin bu organları doğal olarak
beraber çalışmak durumundadırlar. İşte bu çalışma, yargı ve siyaset
kurumlarının iç içe girmiş kaçınılmaz yakın ilişkilerini incelemektedir.
Devlet erkleri arasında var olan çatışma noktalarının, yetki dağılımında
çoğu zaman yetki sınırlarının yakın veya iç içe geçmiş olmasından
kaynaklandığı görülür. Devlet organlarının yetkilerinin anayasa ile
belirlenmesi ve sınırlandırılması iktidar gücünün keyfi kullanılmaması
için konulmuş önemli bir engeldir. Ancak bu düzenleme, devlet erklerinin
zorunlu olarak ortak çalışması zorunluğundan doğan birçok sorunu
da beraberinde getirmektedir. Örneğin, yargının siyasal kurumlardan
tamamen bağımsız, kendi iç işleyişinde de özerk olması hep
tartışılır. Fakat halkın devlete olan güveninin tecelli edeceği yegâne
kurum olan yargının demokratikleştirilmesi çok konuşulmasına rağxv
men, bu konuda ciddi değişiklikler getirecek adımların atılmadığı görülmektedir.
Yasama, yürütme ve yargı erkleri arasında var olan gerilim, erkler
ayrılığı fikrinden daha eskiye dayanmaktadır. Kanunları yorumlama
konusu Roma Hukuku'nun da tartışma konusuydu. Hatta tartışmalar o
derece ileri seviyede yapıldı ki İmparator Justinianus M.S. 553 yıllarında
kanunları yorumlamayı yasak etmişti (Hirsch 2002, V). Bugün
de aynı tartışmalar söz konusudur. Yapılan tartışmalara bir yanıt olarak
Alman Anayasa Mahkemesinin ilk hâkimlerinden Willi Geiger, tarafları
şu şekilde ikaz etmektedir: “Bir mahkemenin, hatta anayasa mahkemesinin
görevi anlaşmazlıklar konusunda bir karar vermektir. Mahkemenin
görevi bilimsel çalışmalar yapmak değildir.” (Geiger 1980,5).
Bu çalışma, erkler ayrılığının başlangıçtan günümüze kadar genel
bir özetini yaparken aynı zamanda Alman anayasal tarihini de Paul
Kilisesi Anayasasından itibaren incelemektedir. Çalışma aynı zamanda
anayasa fikrinin gelişimini ve çeşitli anayasa modellerini konu etmektedir.
Siyasal sistemin gelişiminin devam ettirilmesinde temel
unsur olarak anayasa kabul edilmektedir. Bunu esas alan bu çalışma
anayasaların siyaset kurumu ile ilişkilerine ve bunların işleyişlerine de
kısaca yer vermiştir. Anayasa, aynı zamanda da bu siyasal sistemin
işletim programı olma hüviyetindedir. Siyasal kararların alınmasında
hangi kurumun veya yetkilinin hangi kararı vereceğini belirler. Anayasalarda
toplumun tümünün değer yargıları ön plana çıkar.
Bu çalışmanın temel alanını, devlet erklerinin (yasama, yürütme,
yargı) yetki ve sorumluluk alanlarının Federal Almanya Cumhuriyeti
Anayasasının ilgili maddelerinde yerini bulmuş olmasına rağmen,
çeşitli ortam ve bilimsel çalışmalarda konu edilen erkler arası çekişme,
hatta ileri seviyede yapılan tartışmalar ve bu kurumların anayasa
ve yasalar içindeki konumu oluşturmaktadır.
Çalışmanın ilgili kısmında Federal Almanya Anayasasının maddeleri
yorumlanmış ve bu anayasa maddeleri sayfa sonuna, örneğin
FeAnMad 19 şeklinde ve Bundeszentrale für politische Bildung'un
(bpb) tercümelerinden faydalanılmıştır. Kısaltmalar çoğu zaman Almanca
esasına dayandırılarak Türkçeleştirilmiş, ancak birçok kısaltma
Almanca aslında olduğu gibi bırakılmıştır. Zira okuyucu atıf yerini
ancak bu şekilde kolaylıkla bulabilecektir. Örneğin, bir Federal Anayasa
Mahkemesi kararına atıfta bulunulmuşsa, kısaltma da Almanca
aslında olduğu gibi bırakılmıştır. Aksi takdirde o kaynağa doğrudan
ulaşmak mümkün olmayacaktır.
Max-Planck Enstitüsü‘den Sayın Dr. Silvia Tellenbach'a ve
yönlendirmelerinden dolayı Albert Ludwigs Üniversitesi Hukuk Fakültesi
profesörlerinden Sayın Prof. Dr. Thomas Würtenberger'e, tavsiye
mektubu ile Max-Planck Enstitüsüne kabulümü sağlayan İstanbul
Üniversitesi, Hukuk Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Adem Sözüer ve
bu çalışmanın fikir babası Sayın Prof. Dr. İzzet Özgenç'e içtenlikle
teşekkür ederim. Yazım hatalarını düzeltmek için ilk okumayı yapan
ve önerilerinden yararlandığım değerli arkadaşım Ankara Üniversitesi
Hukuk Fakültesi öğretim üyesi Sayın Prof. Dr. Veysel Başpınar'a teşekkürü
bir borç bilirim.
Kapsamlı değişiklik yapılan elinizdeki kitabın üçüncü baskısının
ortaya çıkmasında yardımlarını esirgemeyen Gazi Ünivesitesi Ceza ve
Ceza Muhakemesi Hukuku kürsüsü asistanlarından Sayın Gökhan
Ölmez, Ali Şahin Kılıç, Efe Can Karabulat, Musa Kaya, Osman Gazi
Ünal ve Burcu Baytemir Kontacı'ya, ayrıca Anayasa Hukuku kürsüsü
asistanı Murat Erdoğan'a ve kitapta yer alan çizelgelerin yeniden çiziminde
yaptığı değerli katkılardan dolayı yeğenim Mimar Ömer Faruk
Bayraktarlı'ya teşekkürü bir borç bilirim.
Bu tür çalışmaların ortaya çıkmasında en önemli faktör huzurlu
bir çalışma ortamıdır. Bunu bana sağlayan aileme ve sevdiklerime
müteşekkirim.
Bu kitabın, yayımını gerçekleştiren Savaş Yayınevi sahibi Sayın
Barış Gezerkaya ve dizgisini titizlikle yapan, Ümmühan Eroğlu'na en
içten teşekkürlerimi sunarım.
Bu çalışmaya yönelik yapıcı eleştiri, görüş ve önerilerinizi
ihsanyb@gmail.com adresine göndermeniz beni çok memnun edecektir.
İhsan Yılmaz Bayraktarlı
Freiburg / Ankara, Şubat 2016
- Açıklama
- Alman Siyasal Sistemi veDevlet Erklerinin İç İçeliğiDevlet • Toplum • Hukuk • KurumlarDas politische System Deutschlandsund seine engverzahnte StaatsgewaltStaat • Gesellschaft • Recht • Institutionenİhsan Yılmaz BAYRAKTARLI1. TAKDİM • VORWORTBu çalışma, kitabın daha önceki baskılarının gözden geçirilmişve kapsamlı olarak geliştirilmiş halidir. Kitaba yeni bölümler eklenmiş,mevcut bölümlere ilişkin açıklamalar genişletilmiş ve Almansiyasal sisteminde yapılan son değişikliklere yer verilmiştir. Kitabınisminde de değişiklik yapılmıştır.Çalışma, Alman siyasal sistemini konu ettiğinden, okuyucuyakolaylık sağlama amacına yönelik olarak ve bir yeniliğe de öncülüketmek adına, İçindekiler ve metin içi başlıkları Almanca karşılıkları ileberaber verilmiştir. Okuyucuya kullanım kolaylığı ve ilgili konunundaha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla kitap, Türkçe ve Almancaolmak üzere, iki dilde hazırlanmış renkli 29 çizelge ile desteklenmiştir.Gerek konu başlıkları gerekse çizelgelerde kullanılan Türkçekavramlar, Almanca'dan birebir çevrilmemiş; Alman literatüründekikavramların Türkçe'deki en uygun karşılıkları tercih edilmiştir.Devletler, demokratik anayasalarıyla iyi ve adaletli bir yönetimdüzenini hedefler. Alman Devleti de anayasasının 20. maddesinin2. ve 3. paragraflarında “İktidar gücünü Alman halkı adına birbirindenbağımsız olan yasama, yürütme ve yargı organları aracılığıile yürütür” kuralını benimsemiştir. Devletin bu organları doğal olarakberaber çalışmak durumundadırlar. İşte bu çalışma, yargı ve siyasetkurumlarının iç içe girmiş kaçınılmaz yakın ilişkilerini incelemektedir.Devlet erkleri arasında var olan çatışma noktalarının, yetki dağılımındaçoğu zaman yetki sınırlarının yakın veya iç içe geçmiş olmasındankaynaklandığı görülür. Devlet organlarının yetkilerinin anayasa ilebelirlenmesi ve sınırlandırılması iktidar gücünün keyfi kullanılmamasıiçin konulmuş önemli bir engeldir. Ancak bu düzenleme, devlet erklerininzorunlu olarak ortak çalışması zorunluğundan doğan birçok sorunuda beraberinde getirmektedir. Örneğin, yargının siyasal kurumlardantamamen bağımsız, kendi iç işleyişinde de özerk olması heptartışılır. Fakat halkın devlete olan güveninin tecelli edeceği yegânekurum olan yargının demokratikleştirilmesi çok konuşulmasına rağxvmen, bu konuda ciddi değişiklikler getirecek adımların atılmadığı görülmektedir.Yasama, yürütme ve yargı erkleri arasında var olan gerilim, erklerayrılığı fikrinden daha eskiye dayanmaktadır. Kanunları yorumlamakonusu Roma Hukuku'nun da tartışma konusuydu. Hatta tartışmalar oderece ileri seviyede yapıldı ki İmparator Justinianus M.S. 553 yıllarındakanunları yorumlamayı yasak etmişti (Hirsch 2002, V). Bugünde aynı tartışmalar söz konusudur. Yapılan tartışmalara bir yanıt olarakAlman Anayasa Mahkemesinin ilk hâkimlerinden Willi Geiger, taraflarışu şekilde ikaz etmektedir: “Bir mahkemenin, hatta anayasa mahkemesiningörevi anlaşmazlıklar konusunda bir karar vermektir. Mahkemeningörevi bilimsel çalışmalar yapmak değildir.” (Geiger 1980,5).Bu çalışma, erkler ayrılığının başlangıçtan günümüze kadar genelbir özetini yaparken aynı zamanda Alman anayasal tarihini de PaulKilisesi Anayasasından itibaren incelemektedir. Çalışma aynı zamandaanayasa fikrinin gelişimini ve çeşitli anayasa modellerini konu etmektedir.Siyasal sistemin gelişiminin devam ettirilmesinde temelunsur olarak anayasa kabul edilmektedir. Bunu esas alan bu çalışmaanayasaların siyaset kurumu ile ilişkilerine ve bunların işleyişlerine dekısaca yer vermiştir. Anayasa, aynı zamanda da bu siyasal sisteminişletim programı olma hüviyetindedir. Siyasal kararların alınmasındahangi kurumun veya yetkilinin hangi kararı vereceğini belirler. Anayasalardatoplumun tümünün değer yargıları ön plana çıkar.Bu çalışmanın temel alanını, devlet erklerinin (yasama, yürütme,yargı) yetki ve sorumluluk alanlarının Federal Almanya CumhuriyetiAnayasasının ilgili maddelerinde yerini bulmuş olmasına rağmen,çeşitli ortam ve bilimsel çalışmalarda konu edilen erkler arası çekişme,hatta ileri seviyede yapılan tartışmalar ve bu kurumların anayasave yasalar içindeki konumu oluşturmaktadır.Çalışmanın ilgili kısmında Federal Almanya Anayasasının maddeleriyorumlanmış ve bu anayasa maddeleri sayfa sonuna, örneğinFeAnMad 19 şeklinde ve Bundeszentrale für politische Bildung'un(bpb) tercümelerinden faydalanılmıştır. Kısaltmalar çoğu zaman Almancaesasına dayandırılarak Türkçeleştirilmiş, ancak birçok kısaltmaAlmanca aslında olduğu gibi bırakılmıştır. Zira okuyucu atıf yeriniancak bu şekilde kolaylıkla bulabilecektir. Örneğin, bir Federal AnayasaMahkemesi kararına atıfta bulunulmuşsa, kısaltma da Almancaaslında olduğu gibi bırakılmıştır. Aksi takdirde o kaynağa doğrudanulaşmak mümkün olmayacaktır.Max-Planck Enstitüsü‘den Sayın Dr. Silvia Tellenbach'a veyönlendirmelerinden dolayı Albert Ludwigs Üniversitesi Hukuk Fakültesiprofesörlerinden Sayın Prof. Dr. Thomas Würtenberger'e, tavsiyemektubu ile Max-Planck Enstitüsüne kabulümü sağlayan İstanbulÜniversitesi, Hukuk Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Adem Sözüer vebu çalışmanın fikir babası Sayın Prof. Dr. İzzet Özgenç'e içtenlikleteşekkür ederim. Yazım hatalarını düzeltmek için ilk okumayı yapanve önerilerinden yararlandığım değerli arkadaşım Ankara ÜniversitesiHukuk Fakültesi öğretim üyesi Sayın Prof. Dr. Veysel Başpınar'a teşekkürübir borç bilirim.Kapsamlı değişiklik yapılan elinizdeki kitabın üçüncü baskısınınortaya çıkmasında yardımlarını esirgemeyen Gazi Ünivesitesi Ceza veCeza Muhakemesi Hukuku kürsüsü asistanlarından Sayın GökhanÖlmez, Ali Şahin Kılıç, Efe Can Karabulat, Musa Kaya, Osman GaziÜnal ve Burcu Baytemir Kontacı'ya, ayrıca Anayasa Hukuku kürsüsüasistanı Murat Erdoğan'a ve kitapta yer alan çizelgelerin yeniden çizimindeyaptığı değerli katkılardan dolayı yeğenim Mimar Ömer FarukBayraktarlı'ya teşekkürü bir borç bilirim.Bu tür çalışmaların ortaya çıkmasında en önemli faktör huzurlubir çalışma ortamıdır. Bunu bana sağlayan aileme ve sevdiklerimemüteşekkirim.Bu kitabın, yayımını gerçekleştiren Savaş Yayınevi sahibi SayınBarış Gezerkaya ve dizgisini titizlikle yapan, Ümmühan Eroğlu'na eniçten teşekkürlerimi sunarım.Bu çalışmaya yönelik yapıcı eleştiri, görüş ve önerileriniziihsanyb@gmail.com adresine göndermeniz beni çok memnun edecektir.İhsan Yılmaz BayraktarlıFreiburg / Ankara, Şubat 2016Stok Kodu:9786059293655Boyut:16x24Sayfa Sayısı:359Basım Yeri:AnkaraKapak Türü:Karton Kapak
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim252,00252,002126,00252,00384,00252,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim252,00252,002126,00252,00384,00252,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim252,00252,002126,00252,00384,00252,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim252,00252,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.