Pediatri Güncel ve Uygulamaya Yönelik
Günümüzde eğitimde öğrencilere birikmiş olan bilgiyi aktararak “çok bilen insan” yerine, her geçen gün katlanarak büyümekte olan bilgiye en hızlı ve güvenilir yoldan kolayca erişebilmenin yollarını iyi bilen, bilgiyi yaşamı kolaylaştırmada bir araç olarak kullanabilen kısaca öğrenmeyi öğrenmiş insan yetiştirme önem kazanmıştır.
Kitabın Genel Özellikleri
Çocuk Hekimliği Uygulamalarında Kaynak Bilgiler ve Pratik Yaklaşımlar
Tanı ve Tedavi Kılavuzları
Uyarılar, Önlemler ve Önemli Bilgiler
Hızla artan bilgi
Günümüzde tıbbi bilgiler giderek artan hızda artmaktadır. Tıp bilgilerinin iki katına çıkma süresi 1950’de 50 yıl iken 1980’de 7 yıla, 2010’da 3,5 yıla, 2020’de 73 güne düşmüştür. Sürekli artan tıp bilgilerinin öğrencilere iletilmesi artık mümkün değildir. Bu durum tıp eğitiminin yaşam boyu sürmesini gerektirmektedir. Böyle yapılmazsa giderek sayıları artan yeni ve az görülen hastalıkların tanı ve tedavisinde ne kadar yetersiz olunacağı açıktır.
Kitaplar
Okulda ve yaşam boyu tıp öğreniminde kitap önemlidir. Soru hangi kitaplar? “Kaynak Kitaplar” güncel bilgilerle ayrıntılı olarak yazılmış kitaplardır. “Ders Kitapları” (Textbook) temelde öğrenci eğitimine yönelik olarak belirli bir konuda kapsamlı ve yapılandırılmış bir genel bakış sağlamak üzere tasarlanmış kitaplardır. Kaynak ve ders kitaplarını çoğu kalındır; çantaya koyup her yere götürmek için uygun değildir. El ve cep kitapları bu soruna çözüm olmak için geliştirilmiştir. Bu kitapların küçük olanları “Cep Kitabı”, büyük olanları ise “El Kitabı” olarak adlandırılır.
Nasıl bir kitap?
Karmaşık hastalıklar çocukların %1’inden daha az görülürken çocuk hekimlerinin en sıkıntıya sokan hastalıklardır. Bu hastalıklar konusunda en doğru bilgilere en kısa zamanda ulaşmaları en büyük istekleridir. Hastayla karşılaşmadan bu hastalıklarla ilgili bilgilerin okunması da mümkün değildir. Bu nedenle günümüz koşullarında hâlâ el kitaplarına gereksinim vardır. Ancak bu kitapların düzenlemeleri konusuna yeterli bilgi yoktur.
Kanımca içerik yalnız listeler verip ezberleme dayalı el kitapları yerine, gereksiz ayrıntılara girmeden güncel bilgileri anlaşılabilir ve hatırlanabilir kitaplar hazırlanmasıdır. Bu kitabın hazırlanmasındaki amacım da bu olmuştur.
Güncel bilgileri içeren kaynakların hazırlanması “Dr. Google”a danışarak gelen hastalar ve yakınlara doğru yanıtların verilmesi açısından da önemlidir.
Çocuk hekimliği eğitiminin geleceği
Çocuk hekimi olmak için bu kadar geniş konuda eğitim almaları gerektiğinden, mezuniyetten önce oldukça popüler olmasına karşı, mezuniyet sonrası uzmanlaşmada pediatri aynı ilgiyi görmemektedir. Çocuk hekimliği alanında çalışmak isteyenler bunda tıp eğitiminde pediatri uygulamalarına erken başlanması, rol modellerin ve rehberlerin varlığı ile çocuklarla çalışmanın verdiği mutluluk gibi nedenler olduğunu belirtmişlerdir. Çocukları seven hekimlerin güncel bilgilerle eğitilmeleri hepsinden önemlidir.
Dünya Sağlık Örgütü’ne göre 0-18 yaş arası insanlar “çocuk” olarak tanımlanır. Ancak çocuk hekimlerinin ilgilendiği yaş grubu giderek genişlemektedir. Bugün fetusun sorunlarıyla ilgilenen “Prenatal Pediatri”den erişkin yaş grubuna uzanan bir yelpaze söz konusudur. İlk bakışta sağlıklı bir bebeğin dünyaya getirilmesinden tek başlarına sorumlu oldukları düşünülen doğum uzmanları, özellikle annenin veya fetusun hasta olduğu durumlarda fetusun en uygun zamanda doğurtulabilmesi için çocuk hekimleriyle işbirliği yapılmasının gerekli olduğunu düşünerek birlikte çalışmaya başlamışlardır. Gebe kadın taşıdığı fetusla birlikte onun overinde kendi torununun DNA’sının önemli bir kısmını taşıdığından, bir kadının sağlıklı olması, çevresel kirleticilerden korunması yalnız doğacak bebeğin değil, torununun sağlığı için de önemlidir. Bu nedenle sağlıklı gelecek nesiller yetiştirilebilmesi için doğum ve çocuk hekimlerinin işbirliği ve konuyla ilgili yeterli eğitim almaları gereklidir.
Özellikle kalıtsal metabolik hastalıklar ve immünolojik bozuklukları olan çocukların yaşama olasılıklarının artması, bu hastaların erişkin hastalıkları uzmanları tarafından izlenmelerini zorunlu kılmışsa da, hastalar kendilerini küçüklüklerinden tanıyan, sevdikleri çocuk hekimlerinden ayrılmak istememekte, hatta hastaneye yatırılmaları gerektiğinde çocuk hastanelerine yatmayı tercih etmektedir. Aslında çocuk hekimleri aldıkları eğitim hekimliğin temel ilkelerini içerdiğinden COVID-19 pandemisinde erişkin hastaların tedavisinde de çalıştıkları görülmüştür.
-**************-
- Açıklama
Günümüzde eğitimde öğrencilere birikmiş olan bilgiyi aktararak “çok bilen insan” yerine, her geçen gün katlanarak büyümekte olan bilgiye en hızlı ve güvenilir yoldan kolayca erişebilmenin yollarını iyi bilen, bilgiyi yaşamı kolaylaştırmada bir araç olarak kullanabilen kısaca öğrenmeyi öğrenmiş insan yetiştirme önem kazanmıştır.
Kitabın Genel Özellikleri
Çocuk Hekimliği Uygulamalarında Kaynak Bilgiler ve Pratik Yaklaşımlar
Tanı ve Tedavi Kılavuzları
Uyarılar, Önlemler ve Önemli BilgilerHızla artan bilgi
Günümüzde tıbbi bilgiler giderek artan hızda artmaktadır. Tıp bilgilerinin iki katına çıkma süresi 1950’de 50 yıl iken 1980’de 7 yıla, 2010’da 3,5 yıla, 2020’de 73 güne düşmüştür. Sürekli artan tıp bilgilerinin öğrencilere iletilmesi artık mümkün değildir. Bu durum tıp eğitiminin yaşam boyu sürmesini gerektirmektedir. Böyle yapılmazsa giderek sayıları artan yeni ve az görülen hastalıkların tanı ve tedavisinde ne kadar yetersiz olunacağı açıktır.
Kitaplar
Okulda ve yaşam boyu tıp öğreniminde kitap önemlidir. Soru hangi kitaplar? “Kaynak Kitaplar” güncel bilgilerle ayrıntılı olarak yazılmış kitaplardır. “Ders Kitapları” (Textbook) temelde öğrenci eğitimine yönelik olarak belirli bir konuda kapsamlı ve yapılandırılmış bir genel bakış sağlamak üzere tasarlanmış kitaplardır. Kaynak ve ders kitaplarını çoğu kalındır; çantaya koyup her yere götürmek için uygun değildir. El ve cep kitapları bu soruna çözüm olmak için geliştirilmiştir. Bu kitapların küçük olanları “Cep Kitabı”, büyük olanları ise “El Kitabı” olarak adlandırılır.
Nasıl bir kitap?
Karmaşık hastalıklar çocukların %1’inden daha az görülürken çocuk hekimlerinin en sıkıntıya sokan hastalıklardır. Bu hastalıklar konusunda en doğru bilgilere en kısa zamanda ulaşmaları en büyük istekleridir. Hastayla karşılaşmadan bu hastalıklarla ilgili bilgilerin okunması da mümkün değildir. Bu nedenle günümüz koşullarında hâlâ el kitaplarına gereksinim vardır. Ancak bu kitapların düzenlemeleri konusuna yeterli bilgi yoktur.
Kanımca içerik yalnız listeler verip ezberleme dayalı el kitapları yerine, gereksiz ayrıntılara girmeden güncel bilgileri anlaşılabilir ve hatırlanabilir kitaplar hazırlanmasıdır. Bu kitabın hazırlanmasındaki amacım da bu olmuştur.
Güncel bilgileri içeren kaynakların hazırlanması “Dr. Google”a danışarak gelen hastalar ve yakınlara doğru yanıtların verilmesi açısından da önemlidir.
Çocuk hekimliği eğitiminin geleceği
Çocuk hekimi olmak için bu kadar geniş konuda eğitim almaları gerektiğinden, mezuniyetten önce oldukça popüler olmasına karşı, mezuniyet sonrası uzmanlaşmada pediatri aynı ilgiyi görmemektedir. Çocuk hekimliği alanında çalışmak isteyenler bunda tıp eğitiminde pediatri uygulamalarına erken başlanması, rol modellerin ve rehberlerin varlığı ile çocuklarla çalışmanın verdiği mutluluk gibi nedenler olduğunu belirtmişlerdir. Çocukları seven hekimlerin güncel bilgilerle eğitilmeleri hepsinden önemlidir.
Dünya Sağlık Örgütü’ne göre 0-18 yaş arası insanlar “çocuk” olarak tanımlanır. Ancak çocuk hekimlerinin ilgilendiği yaş grubu giderek genişlemektedir. Bugün fetusun sorunlarıyla ilgilenen “Prenatal Pediatri”den erişkin yaş grubuna uzanan bir yelpaze söz konusudur. İlk bakışta sağlıklı bir bebeğin dünyaya getirilmesinden tek başlarına sorumlu oldukları düşünülen doğum uzmanları, özellikle annenin veya fetusun hasta olduğu durumlarda fetusun en uygun zamanda doğurtulabilmesi için çocuk hekimleriyle işbirliği yapılmasının gerekli olduğunu düşünerek birlikte çalışmaya başlamışlardır. Gebe kadın taşıdığı fetusla birlikte onun overinde kendi torununun DNA’sının önemli bir kısmını taşıdığından, bir kadının sağlıklı olması, çevresel kirleticilerden korunması yalnız doğacak bebeğin değil, torununun sağlığı için de önemlidir. Bu nedenle sağlıklı gelecek nesiller yetiştirilebilmesi için doğum ve çocuk hekimlerinin işbirliği ve konuyla ilgili yeterli eğitim almaları gereklidir.
Özellikle kalıtsal metabolik hastalıklar ve immünolojik bozuklukları olan çocukların yaşama olasılıklarının artması, bu hastaların erişkin hastalıkları uzmanları tarafından izlenmelerini zorunlu kılmışsa da, hastalar kendilerini küçüklüklerinden tanıyan, sevdikleri çocuk hekimlerinden ayrılmak istememekte, hatta hastaneye yatırılmaları gerektiğinde çocuk hastanelerine yatmayı tercih etmektedir. Aslında çocuk hekimleri aldıkları eğitim hekimliğin temel ilkelerini içerdiğinden COVID-19 pandemisinde erişkin hastaların tedavisinde de çalıştıkları görülmüştür.
-**************-
Stok Kodu:9786256065154Boyut:19x27Sayfa Sayısı:872Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2024
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim3.000,003.000,0021.500,003.000,0031.000,003.000,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim3.000,003.000,0021.500,003.000,0031.000,003.000,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim3.000,003.000,0021.500,003.000,0031.000,003.000,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim3.000,003.000,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.